Η στιγμή που κανένας λάτρης του Ford GT δεν ήθελε να έρθει βρίσκεται πολύ κοντά. Σύντομα η αμερικανική εταιρεία θα βγάλει το μοντέλο από τον κατάλογό της μια για πάντα. Η δεύτερη γενιά του supercar βρίσκεται στην αγορά από το 2016, ωστόσο κατά την διάρκεια του 2022 η Ford ετοιμάζεται να πει αντίο σε ένα μοντέρνο αλλά παράλληλα τόσο κλασσικό supercar.
Στις αρχές του Οκτωβρίου, η Ford αποκάλυψε το GT LM Edition, με το κοινό να θεωρηθεί πως αυτή θα ήταν και η τελική έκδοση του GT. Όμως στις αρχές του Δεκεμβρίου οι Αμερικανοί μας εξέπληξαν ευχάριστα, αποκαλύπτοντας το GT Mk IV.
Αυτή είναι η απόλυτη τελική έκδοση του Ford GT, προσφέροντας μία τρομερή εμπειρία στην άσφαλτο κάθε πίστας. Εκτός από την τελευταία έκδοση του Ford GT, το GT Mk IV θα αποτελέσει και το τελευταίο Ford GT που κυκλοφόρησε αποκλειστικά για την πίστα.
Εάν υπάρχει εν τέλει ο ιδανικός τρόπος να αποχαιρετήσεις ένα αμάξι τόσο πετυχημένο όσο το Ford GT, τότε η Ford την βρήκε.
Τι Κάνει το GT Mk IV Τόσο Φοβερό;
Πρώτα από όλα ας δούμε τι έχουμε κάτω από το καπό. Εκεί η Ford εγκατέστησε έναν μοναδικό EcoBoost κινητήρα. Δεν ξέρουμε περισσότερες πληροφορίες, παρά μόνο πως η μηχανή του GT Mk IV είναι περισσότερων λίτρων από τον V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων που διαθέτει η έκδοση GT LM Edition (η οποία οδηγείται νόμιμα και σε δρόμους). Οι εικασίες του κόσμου μιλούν για V8 κινητήρα, ωστόσο τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Ο κινητήρας πάντως παράγει 800 ίππους, νούμερο μεγαλύτερο των 660 που παράγει η άλλη έκδοση. Όλη αυτή η ιπποδύναμη μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός αγωνιστικού συστήματος μετάδοσης. Καταλαβαίνετε ότι με τόση ισχύ, λίγα πράγματα τρέχουν γρηγορότερα από ένα GT Mk IV στην πίστα.
Εμφάνιση και Τιμή
Για την εξωτερική εμφάνιση του αμαξιού δεν έχουμε να πούμε πολλά, μπορείτε να δείτε και μόνοι σας την εκπληκτική φουτουριστική προσέγγιση που επέλεξαν οι σχεδιαστές της Ford. Παρά τις τεράστιες αλλαγές είναι ξεκάθαρο πως η βάση είναι το Ford GT που όλοι αγαπήσαμε.
Η εταιρεία θα παράξει μόνο 67 μονάδες, αριθμό που εμπνεύστηκε από την επιτυχία της στον αγώνα Le Mans του 1967. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως μιλάμε για ένα πολύ αποκλειστικό αμάξι που θα ζητήσουν πολλοί, για αυτό και η Ford το κοστολογεί στα "μόλις" 1,7 εκατομμύρια δολάρια!
Εσείς πόσα θα πάρετε;