Ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν, μπορεί να πήγε στο Κατάρ για να πουλήσει τουρκικά «φιλέτα» και να μαζέψει χρήματα για την οικονομία που καταρρέει, αλλά οι τουρκικές αμυντικές βιομηχανίες και ο φιλοερντογανικός Τύπος δεν λησμονούν τις νέο-οθωμανικές του ονειρώξεις, για την Τουρκία των τριών ηπείρων και των επτά θαλασσών.
Η KUASAR MARIN, μια τουρκική εταιρεία αμυντικών μηχανικών, αποκάλυψε στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα νέο έργο Swimmer Delivery Vehicle (SDV): Το KM-STC10, προορίζεται για τις τουρκικές ειδικές δυνάμεις.
Το Naval News επικοινώνησε με τον Noyan Kilinc, συνιδρυτή της εταιρείας. Σε δηλώσεις του, ο κ. Kilinc τόνισε ότι το KM-STC10 έχει κατασκευαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις RFI των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και ότι θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικού διαγωνισμού. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα του έργου δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμη από το τουρκικό υπουργείο Άμυνας!
Ο πρωταρχικός ρόλος του νέου σκάφους της KUASAR MARIN, είναι να μεταφέρει το προσωπικό των τουρκικών ειδικών δυνάμεων στη ζώνη επιχείρησης στους τρόπους βυθισμένου/ημιβυθισμένου/επιφανειακού KM-STC10. Το STC σημαίνει Subsea Transfer Craft.
Τουρκικές πηγές, παρουσίασαν το KM-STC10, ως ένα θαλάσσιο όχημα διττής λειτουργίας τόσο δηλαδή ως σκάφος επιφανείας όσο και ως υποβρύχιο σκάφος, και αφορά τον εξοπλισμό των Τούρκων υποβρύχιων κομάντος της δύναμης SAS-SAT.
Η κύρια αποστολή του υποβρυχίου μεταφορικού πλοίου KM-STC10, είναι να μεταφέρει Προσωπικό Ειδικών Δυνάμεων του Τουρκικού Στρατού, στην περιοχή επιχείρησης και αυτό σε συνδυασμό με την εγγύτητα των ελληνικών νησιών, πιστεύουν ότι εδώ στην Ελλάδα θα το εκλάβουμε ότι αποτελεί ακόμα έναν πονοκέφαλο για τα επιτελεία!
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το μίνι υποβρύχιο KM-STC10, θα προσφέρει σημαντική συμβολή στις αποστολές των ομάδων υποβρύχιας επιδρομής, όπως επιδρομή, δολιοφθορά, επίθεση, υποβρύχια επίθεση, σήμανση στόχων, διείσδυση, αναφέρουν τουρκικές πηγές.
Το όχημα σχεδίασης και κατασκευής της Kuasar Marine είναι εκτοπίσματος 5,3 τόνων, ενώ μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα 25 κόμβων στην επιφάνεια και 4 κόμβους σε βάθος 30 μέτρων, ενώ σκοπό έχει να εξοπλίσει μονάδες ειδικών δυνάμεων.
Απαντώντας σε ερώτηση του Naval News, σχετικά με τη φάση ανάπτυξης, ο Kilinc δήλωσε, ότι είχαν διεξαχθεί εννοιολογικές μελέτες προκειμένου να παρέχονται χαρακτηριστικά ισοδύναμα με παρόμοια οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Κατά την προκαταρκτική φάση του έργου.
Έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες μηχανικής και σκοπιμότητας
Η αρχιτεκτονική του οχήματος έχει αναπτυχθεί
Έχουν καθοριστεί υποψήφιες λύσεις συστήματος/εξοπλισμού και
έχουν δημιουργηθεί προκαταρκτικοί ορισμοί ολοκλήρωσης συστήματος
Οι αρχικές συμφωνίες με τους επιθυμητούς συνεργάτες λύσεων και άλλες δραστηριότητες έχουν ολοκληρωθεί.
Προδιαγραφές του KM-STC10 :
Ο Kilinc αποκάλυψε επίσης τις προδιαγραφές του οχήματος. Είπε ότι το KM-STC-10 είναι ένα σκάφος σχεδιασμένο να ταξιδεύει τόσο πάνω όσο και κάτω από το νερό. Το κάτω μέρος του σχήματος του σκάφους είναι σχεδιασμένο να είναι γρήγορο πάνω από το νερό, ενώ το πάνω μέρος έχει σχεδιαστεί για να έχει ελάχιστη αντίσταση κάτω από το νερό.
«Το KM-STC10 έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί σε βάθος 30 μέτρων με 4 κόμβους. Στη λειτουργία επιφάνειας, μπορεί να φτάσει τους 25 κόμβους ταχύτητας. Κινείται χρησιμοποιώντας έναν πίδακα νερού που τροφοδοτείται από έναν κινητήρα ντίζελ πάνω από το νερό και ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από μπαταρίες κάτω από το νερό», είπε.
Το KM-STC-10 θα ελέγχεται από δύο χειριστές και μπορεί να μεταφέρει έως και έξι άτομα ειδικών δυνάμεων. Ο κινητήρας ντίζελ και ορισμένα άλλα ευαίσθητα συστήματα θα βρίσκονται στο αμάξωμα υπό πίεση, ενώ το υπόλοιπο όχημα θα γεμίσει με νερό. Οι χειριστές και το προσωπικό ειδικών επιχειρήσεων του οχήματος θα συνδεθούν με ένα κεντρικό σύστημα αναπνευστικής υποστήριξης.
Το όχημα KM-STC10 θα περιλαμβάνει Gyro, DGPS, DR Navigation System, Ηλεκτρονικό χάρτη και Sounder, καθώς και μια συσκευή επικοινωνίας VHF. Θα είναι εξοπλισμένο με κάμερα νυχτερινής όρασης τοποθετημένη στον εύκαμπτο ιστό, συσκευές θερμικής κάμερας και ένα σύστημα ενεργού σόναρ που κοιτάζει μπροστά στο κύτος.
Και πάμε στα F-35 και στα τουρκικά μαχητικά
Αξιοσημείωτες δηλώσεις για το αεροσκάφος F-35 έκανε χθες το βράδυ ο πρόεδρος της τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ σε ζωντανή μετάδοση στο CNNTürk.
Περιγράφοντας τα έργα για την Αμυντική Βιομηχανία και τα όσα έχουν επιτευχθεί, ο Πρόεδρος της Αμυντικής Βιομηχανίας İsmail Demir είπε ότι το πιο σημαντικό έργο για αυτόν είναι το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης . Ο Ντεμίρ ανέφερε χαρακτηριστικά σε σχέση και με το τουρκοαμερικανικό σήριαλ για τα F-35: «Αν πουν (οι Αμερικανοί) “θα σας το δώσουμε στη μισή τιμή το 2025, όπως στο παρελθόν, για εγκαταλείψετε ένα τέτοιο έργο", αυτή η εποχή έχει περάσει. Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει κανένας που θα τους έλεγε ναι στην Τουρκία».
Αναφερόμενος στο ερώτημα εάν το F-35 μπορεί να αγοραστεί ενώ υπάρχει εθνικό αεροσκάφος μάχης, ο Ντεμίρ δήλωσε: «Ως Προεδρία της Αμυντικής Βιομηχανίας, δεν θα υπάρξει επιστροφή από αυτό το ταξίδι. Δεν μπορώ να πω τίποτα από την άποψη των ενδιάμεσων αναγκών, αλλά δεν μπορούμε να σκεφτούμε κανένα βήμα πίσω. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πόσο εξαρτημένους θα μας κάνει αυτό το βήμα. Το να αγοράσουμε κάτι δεν είναι σημαντικό θέμα, αλλά η εξάρτηση που θα δημιουργήσει είναι πολύ σημαντική. Εμείς είχαμε κολλήσει στην επιχείρηση της Κύπρου λόγω του ελαστικού του αεροπλάνου». είπε.
Μιλώντας για τους περιορισμούς, ο Ντεμίρ συνέχισε τα λόγια του ως εξής: «Η μόνη εγκατάσταση συντήρησης, επισκευής και τελικής συναρμολόγησης για κινητήρες F-35 εκτός των ΗΠΑ θα δημιουργηθεί στην Τουρκία. . Κατά την κατασκευή αυτών των εγκαταστάσεων, θα φτιάξετε ένα ειδικό τμήμα, θα κλειδωθεί με ένα κλουβί. Πηγαίνουμε εκεί τα καυτά μέρη του κινητήρα όπου βρίσκονται τα υλικά».
Ο Ντεμίρ πρόσθεσε: "Ωστόσο, δεν θα αγγίξετε τα απόβλητα κατά την αλλαγή της βαφής που παρέχει αόρατο ραντάρ, θα τα μεταφέρουμε στην Αμερική".
Το «Αμφίβιο Επιθετικό Πλοίο Πολλαπλού Ρόλου» Anadolu
Ο İsmail Demir έδωσε επίσης τις ακόλουθες πληροφορίες για το «Αμφίβιο Επιθετικό Πλοίο Πολλαπλού Ρόλου» Anadolu που οι Τούρκοι ονειρεύνται πως θα καταστήσει την Τουρκία παγκόσμια δύναμη στις θάλασσες.
"Μπορούμε να βάλουμε UAV και SİHA. Αυτή η ιδέα είχε απήχηση στον κόσμο. Όταν μιλήσαμε με διάφορες χώρες, είδαμε ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον. Το αεροσκάφος που θα του βάλουμε είναι σημαντικό, θα παίξει ως πολλαπλασιαστής ισχύος. Δεν θέλουμε να χάσουμε το 2022. Θέλουμε να ολοκληρώσουμε και να εφαρμόσουμε τις δοκιμές στην προσγείωση του SİHA. Για να μην καθυστερήσει θα γίνουν κάποιες αλλαγές από το αρχικό μοντέλο του πλοίου, θα δοκιμαστούν τα συστήματα που αναφέραμε” είπε και συμπλήρωσε:
«Όταν λέω ολοκληρωμένο αεροπλανοφόρο, υπάρχουν συγκεκριμένα αεροπλανοφόρα στον κόσμο αυτή τη στιγμή, η λειτουργία τους είναι ακριβή και περιορισμένη. Είπαμε ότι είναι ένα παιχνίδι αλλαγής με μια νέα ιδέα, ή η επόμενη γενιά αυτού μπορεί να βγει ως ένα προϊόν που αλλάζει το παιχνίδι. Λάβαμε υποστήριξη από μια χώρα ως σχεδιαστική ικανότητα και αυτά είναι τα βήματα της αμυντικής βιομηχανίας. Οι μελέτες είναι πολύ σημαντικές, όταν σκέφτεστε το περιστροφικό φτερό, το UAV με τζετ και τα σκάφη προσγείωσης μέσα, σκέφτεστε τον πολλαπλασιαστή δύναμης. Καθήκον μας είναι να θέσουμε όσους μπορούν στην υπηρεσία των ενόπλων δυνάμεών μας, και σε αυτήν την αλυσίδα, καθήκον μας είναι να βάλουμε τις δυνατότητες στο τραπέζι.
Περίπου το 10 % του Anadolu παρέμεινε. Ωραία δουλειά έμεινε. Ένα τέτοιο πλοίο μπορεί επίσης να τεθεί σε λειτουργία όταν φτάσει το 95% της επιχειρησιακής του ικανότητας».