Air Force
Updated at:

Φάκελος F-35: H ομάδα JSF από ΗΠΑ περιμένει πρόσκληση από την Πολεμική μας Αεροπορία-"Αγκάθι" το κόστος

Πλήγμα  στην Άγκυρα από τη συνεργασία Αθήνας - Ουάσινγκτον. Στην Αλεξανδρούπολη πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη Αμερικανική «απόβαση» ενώ προτίθενται επίσης να πουλήσουν στην Ελλάδα και μαχητικά F-35, όποτε το θελήσει η χώρα μας! Αυτό ακούμε και ξανακούμε το τελευταίο διάστημα...

Με δεδομένο ωστόσο ότι στη νέα δομή δυνάμεων προβλέπεται η αγορά 50 μαχητικών αεροσκαφών 4ης και 5ης γενιάς και η ένταξή τους στις πολεμικές μοίρες της ΠΑ, το ερώτημα που συζητείται στο Πεντάγωνο είναι αν και πότε θα ζητήσει η Αθήνα από την Ουάσιγκτον την αγορά αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-35. 

Πηγές με γνώση των λεπτομερειών του προγράμματος των F-35, αναφέρουν ότι η Ελλάδα θεωρείται μια χώρα που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα των αμερικανικών μαχητικών.

Προφανώς το timing της απόφασης που θα λάβει η ελληνική κυβέρνηση αφορά και την εξασφάλιση των κονδυλίων που θα απαιτηθεί να εκταμιευθούν για την απόκτηση αριθμού F-35, αφού είναι ένα πρόγραμμα το κόστος του οποίου θα φτάσει τα $100 εκατ. για κάθε μαχητικό αεροσκάφος, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος δημιουργίας των νέων εγκαταστάσεων για την φιλοξενία, στάθμευση και συντήρηση των αμερικανικών 5ης γενιάς μαχητικών αεροσκαφών. 

Η κινητικότητα που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά το μαχητικό 5ης γενιάς F-35, φαίνεται πως θα συνεχιστεί και το αμέσως επόμενο διάστημα, με την λεγόμενη «JSF» ομάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες να «στρατοπεδεύει», αρχικά στο αεροπορικό Επιτελείο.  Σύμφωνα με την  hellasjournal.com, αυτό θα συμβεί μόλις λάβει την πρόσκληση από το αεροπορικό Επιτελείο.

Η αεροπορία εστιάζει στα υπό εξέλιξη προγράμματα των F-16 Viper, τα Rafale F3R, στη νέα «φαρέτρα» που οργανώνει το Επιτελείο, τα όπλα της δηλαδή, αλλά υπάρχει και η ομάδα εκείνη που επεξεργάζεται το αύριο. Αυτή λοιπόν η ομάδα είναι που θα κάτσει στο ίδιο τραπέζι με την «JSF» ώστε να σχεδιάσουν την πρώτη ουσιώδη κίνηση προς το μέλλον.

Προς την Ελληνική πλευρά έχει αποσαφηνιστεί πως ακόμη και αύριο το πρωί να σταλεί η επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Αθήνα προς την Ουάσιγκτον για το F-35, ο απαιτούμενος χρόνος δεν πέφτει κάτω από την 5ετία. Άλλωστε τα ποσά είναι ήδη μεγάλα και υπάρχουν τεράστια ανοίγματα για να σταθούν ισχυρές στα πόδια τους οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Αλλά στην παρούσα συγκυρία εκείνο που παρατηρείται -τουλάχιστον σ’ ότι αφορά τον στόλο των μαχητικών αεροσκαφών- είναι πως χτίζεται με fast track ρυθμούς η επόμενη σελίδα αεροπορικής υπεροχής, ακόμη κι αν το F-35 φαντάζει προς ώρας μακριά.

Σύμφωνα με το staratalogia.gr γι’ αυτό ακριβώς σπεύδει στην Αθήνα περί τα μέσα Δεκεμβρίου η «JSF» ομάδα της Lockheed Martin, που ασχολείται αποκλειστικά με το F-35, ώστε να δώσει τα φώτα της σε μια σειρά πραγμάτων που πρέπει να συμπεριληφθούν στην Ελληνική LOA, η σύνταξη της οποίας μάλλον δεν είναι μια απλή υπόθεση.

CONTINUE READING

Άνοδος επιπέδου ασφαλείας

Δεν αποκλείεται και μέλη της ίδιας ομάδας να είναι αυτοί που θα προχωρήσουν ακόμη και σε επί τόπου αυτοψίες στις αεροπορικές βάσεις, για να καταγραφεί η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι υφιστάμενες υποδομές.

Πηγές από το αεροπορικό Επιτελείο, εξηγούσαν ότι όλοι όσοι έχουν μπει στην ευρεία οικογένεια του αεροσκάφους 5ης γενιάς, έχουν αλλάξει δραματικά το επίπεδο ασφαλείας στη «φωλιά» των F-35.

Αυτή είναι μια απαίτηση όταν υπάρχει υλικό υψηλής τεχνολογίας και πρέπει ν’ αποφευχθεί η διαρροή τεχνολογίας, ιδίως προς την Ρωσία και την Κίνα.

Η εικόνα των Ελληνικών αεροπορικών βάσεων, προέρχεται ως μετεξέλιξη τοποθεσιών που επιλέχθηκαν για επιχειρήσεις αεροσκαφών από την δεκαετία του 50’-60’, όταν δηλαδή η Ελλάδα έγινε κράτος μέλος στο ΝΑΤΟ.

Οι εγκαταστάσεις αυτές επεκτάθηκαν και εξελίχθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις με την πάροδο των ετών και όσες αναβαθμίσεις έγιναν, ήταν κάθε φορά και περιορισμένες και αποτέλεσμα της έλευσης ενός νέου τύπου μαχητικού.

Ανδραβίδα ή Λάρισα;

Η Πολεμική Αεροπορία πάντως, σ’ ότι έχει να κάνει με το μέλλον της και την 5η γενιά αεροσκαφών, εκείνο που βλέπει είναι δυο βάσεις, οι οποίες δεν αποκλείεται να προηγηθούν των άλλων και στις επερχόμενες αυτοψίες. Οι «φωλιές» αυτές είναι η 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα αλλά και η 110 της Λάρισας.

Πρόκειται για δυο κύριες βάσεις με υπόστεγα, έκταση, εξυπηρέτηση μαχητικών κ.α. και δεν έχουν κορεστεί στην ικανότητα φιλοξενίας αεροσκαφών, όπως συμβαίνει με άλλες Πτέρυγες Μάχης.

Στη μεν Ανδραβίδα φιλοξενείται η πολεμική Μοίρα, 338 «Άρης» με τα F-4 Phantom, ενώ από την Λάρισα επιχειρεί η 337 Μοίρα «Φάντασμα». Ας κρατήσουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες στο πλαίσιο της MDCA, στην αεροπορική βάση του κάμπου, οι Αμερικανοί επενδύουν ήδη σε έργα που θα ολοκληρωθούν το 2023 ύψους 33,5 εκ. ευρώ κι έχουν να κάνουν με την κατασκευή υπόστεγων, ενός βοηθητικού κτιρίου και υπαίθριο υπόστεγο στάθμευσης αεροσκαφών.

CONTINUE READING

Το μαχητικό που εγκρίνει την ανθρώπινη παρέμβαση

Η επένδυση σε υποδομές πρέπει να θεωρείται ως δεδομένη ώστε να υποστηριχτεί το F-35, αλλά και τα προηγμένα F-16 Viper & Rafale F3R. Αλλαγές σε συστήματα αεροναυτιλίας, επικοινωνίες εδάφους με το αεροσκάφος και τον πύργο ελέγχου είναι μόνο ορισμένες από τις αναβαθμίσεις.

Ακόμη και η εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, ο τεχνικός έλεγχος και η υποστήριξή του στο έδαφος είναι μια άλλη υπόθεση που απαιτεί κτιριακές υποδομές για την συντήρηση.

Το F-35 έρχεται σε πλήρη αντίθεση ουσιαστικά με τις προηγούμενες γενιές αεροσκαφών, διότι κάθε μαχητικό όταν επιστρέφει από την αποστολή του συνδέεται- το λέμε απλά για να γίνει κατανοητό- σ’ έναν υπολογιστή ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα για την τεχνική του κατάσταση και τυχόν βλάβες ή οτιδήποτε άλλο παρουσιάσει.

Και για να αντιληφθεί κανείς το προηγμένο της διαδικασίας αναφέρουμε ενδεικτικά, όπως είναι γνωστό από τους χρήστες του F-35, ότι για να γίνει οποιαδήποτε επέμβαση ή αλλαγή απάρτιου στο αεροσκάφος αυτό συμβαίνει μέσα από μια ψηφιακή διαδικασία, κατά την οποία το σύστημα δίνει έγκριση για ανθρώπινη παρέμβαση.

Στο ερώτημα αν οι διαδικασίες θα μπορούσαν να συντμηθούν ώστε η Ελλάδα να προηγηθεί και να αποκτήσει τα F-35 (όταν και αν αποφασίσει να τα αγοράσει) προτού παρέλθει η πενταετία, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Κι αυτό διότι, όπως εξηγούν πηγές με γνώση των λεπτομερειών του προγράμματος, η γενική φόρμουλα για την αγορά των F-35 απαιτεί περίοδο προετοιμασίας πέντε ετών. Όχι μόνο για την κατασκευή των αεροσκαφών αλλά ακόμη και για την εκπαίδευση των πρώτων πιλότων στα νέα αμερικανικά μαχητικά θα απαιτηθεί εύλογο χρονικό διάστημα.

Κι αυτό διότι οι πρώτοι ιπτάμενοι που θα επιλεγούν για τα F-35 και στη συνέχεια θα γίνουν εκπαιδευτές, θα μάθουν να πιλοτάρουν τα αμερικανικά μαχητικά πάνω στα αεροσκάφη που θα έχει παραγγείλει η ελληνική πολεμική αεροπορία, το οποίο σημαίνει ότι για να ξεκινήσει η εκπαίδευση των Ελλήνων ιπταμένων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων ελληνικών F-35.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR