World

Πλήρης καταστολή στην τουρκική ΠΑ: "Ίσα που πετάνε τα τουρκικά F-16" - Οι πιλότοι δεν είναι ικανοί για στρατιωτικές επιχειρήσεις

Σοβαρότατο ζήτημα θεωρεί ο αμερικανικός τύπος και άλλα δυτικά ΜΜΕ, την ουσιαστική “καταστολή” της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, μετά το γνωστό κύμα διώξεων που ακολούθησε την αποτυχημένη προσπάθεια πραξικοπήματος το 2016.

Φέρνοντας ξανά το θέμα αυτό στο επίκεντρο, τα έντυπα αυτά των ΗΠΑ τονίζουν ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία έχει φτάσει σε τέτοιο βαθμό, "ώστε να μην μπορούν να πετάξουν αεροσκάφη F-16", δήλωσε ο αμυντικός αναλυτής και ιστορικός συγγραφέας Michael Peck.

"Οι πιλότοι μαχητικών δεν είναι φθηνοί," είπε ο Peck στο National interest.

“Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει αεροσκάφος όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα χρόνια εμπειρίας ενός βετεράνου πιλότου είναι ανεκτίμητα”, είπε ο ίδιος.

"Έτσι ένα έθνος που ρίχνει τους πιλότους μαχητικών αεροσκαφών στη φυλακή δεν σπαταλάει απλά χρήματα, αλλά και χάνει και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πόρο", δήλωσε ο Peck.

"Στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει “εξουδετερώσει” την αεροπορική της δύναμη τόσο άσχημα ώστε μπορεί μόλις να έχει επιχειρησιακό τον στόλο των μαχητικών της αεροσκαφών F-16", τονίζει ο ίδιος.

“Με περισσότερες από 300+ πιλότους να ευρίσκονται εκτός των τάξεων της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, η τουρκική κυβέρνηση άρχισε να ψάχνει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα”, δήλωσε ο Peck(ειδικά στο Πακιστάν).

"Σε κάποια φάση είχαμε ανάκληση Τούρκων πιλότων από την εφεδρεία, αφού οι ΗΠΑ αρνήθηκαν την αποστολή εκπαιδευτών και το Πακιστάν δεν μπορούσε να βοηθήσει πραγματικά", δήλωσε ο Αμερικανός ειδικός.

“Η άσχημη κατάσταση στην τουρκική πολεμική αεροπορία είναι ο λόγος για τον οποίο η Τουρκία ξαφνικά ενδιαφέρθηκε για την απόκτηση πυραυλικών συστημάτων”, συνέχισε ο Peck.

Η Τουρκία αγόρασε τα ρωσικά συστήματα βλήματος S-400 παρά τις ανησυχίες της Ουάσινγκτον και τις κυρώσεις για κυρώσεις. Η Άγκυρα υπέγραψε επίσης συμφωνία με τον γαλλο-ιταλικό κατασκευαστή πυραύλων Eurosam για την ανάπτυξη ενός αντιπυραυλικού πυραύλου μεγάλης εμβέλειας.

“Με περισσότερους από 300 Τούρκους πιλότους F-16 να έχουν εκδιωχθεί και άλλους να έχουν φυλακιστεί, δημιουργείται η εξής απορία... ποιος θα πετάξει τα μαχητικά αεροσκάφη της Τουρκίας;", αναρωτιέται ο ίδιος.

Πληροφορίες φέρουν όντως την ανάκληση 330 Τούρκων πιλότων από τον πολιτικό βίο, με τους ίδιους να πετούσαν πριν πολιτικά αεροσκάφη.

Δεν γνωρίζουμε ακριβώς την ετοιμότητα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, αλλά αυτό που μένει στο τέλος από όλα αυτά είναι ότι σε περίπτωση σοβαρών στρατιωτικών επιχειρήσεων, υπάρχει αληθινό πρόβλημα στους “γείτονες”. Αυτό δεν έγκειται μόνο στην παρουσία κάποιων εκατοντάδων εν αποστρατεία στα κόκπιτ των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών τους, αλλά και στην "αφοσίωση" τους στον Ερντογάν, ενώ είναι πολύ αμφίβολο, το που ακριβώς θα στρέψουν τα όπλα των μαχητικών τους.

Πριν μερικές ημέρες Έλληνες έμπειροι ιπτάμενοι εξήγησαν ότι κατά τη διάρκεια μιας αερομαχίας μπορεί για ελάχιστα δευτερόλεπτα να χάσεις το ζευγάρι σου, αλλά η εκπαίδευση είναι τέτοια που το εντοπίζεις πολύ γρήγορα. Αυτό το περιστατικό έχει συμβεί σε τουλάχιστον δυο περιπτώσεις στο κεντρικό ανατολικό Αιγαίο κατά τη διάρκεια υπερπτήσεων όπου οι Τούρκοι πιλότοι έψαχναν με αγωνία ο ένας τον άλλον.

Αυτό δείχνει "ατζαμήδες" και "ανεκπαίδευτους" πιλότους στην τουρκική πολεμική αεροπορία και όχι ανακληθέντες από την εφεδρεία.

Όσο για το αμερικανικό δημοσίευμα, αυτό μάλλον αφορά την πιθανότητα δράσης του ΝΑΤΟ αυτήν την φορά κατά του Ιράν και την οριακή δυνατότητα της Τουρκίας να ανταποκριθεί σε πιθανή κλήση της συμμαχίας στη Μέση Ανατολή.

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR