Russia

Η Μόσχα μπορεί να προσφέρει στην Κίνα και την Τουρκία την εξαγωγική παραλλαγή του Su-57

Παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο έχει τον δικό του μαχητικό πέμπτης γενιάς, η Ρωσία μπορεί σύντομα να εγκρίνει τις πωλήσεις του Su-57 στην Κίνα και άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η οποία έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής της διεθνούς συνεργασίας και περιφερειακής πολιτικής της Rostec, Βίκτορ Κλάντοφ, ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν μπορεί να υπογράψει συμβάσεις για την πώληση μαχητικών Su-57E, μιας παραλλαγής εξαγωγής του Su- 57.

«Η Κίνα πρόσφατα παρέλαβε 24 αεροσκάφη Su-35 και τα επόμενα δύο χρόνια θα αποφασίσει να προμηθευτεί επιπλέον Su-35, να κατασκευάσει το Su-35 στην Κίνα ή να αγοράσει κάποιο αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, γεγονός που θα μπορούσε να αποτελέσει μια ακόμη ευκαιρία για το Su-57E», δήλωσε ο Κλάντοφ σε συνέντευξη Τύπου στη Διεθνή Ναυτιλιακή και Αεροναυτική Έκθεση Langkawi στη Μαλαισία. Η Νότια Κορέα, το Βιετνάμ, η Ινδία, η Βραζιλία και η Τουρκία εξέφρασαν επίσης ενδιαφέρον για το αεροπλάνο, ανέφεραν οι Asia Times.

Όπως και το Su-35 Flanker-E, το Su-57 κατασκευάζεται από τη Sukhoi, ένα σχεδιαστικό γραφείο αεροσκαφών που εισήχθη στην United Aircraft Corporation το 2006, μαζί με άλλους ρωσικούς κατασκευαστές αεροσκαφών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας της Ρωσίας Γιούρι Μπορίσοφ δήλωσε τον περασμένο Ιούλιο ότι η Μόσχα δεν θα επιδιώξει τη μαζική παραγωγή του Su-57, ώσπου τα παλαιότερα αεροσκάφη τέταρτης γενιάς της Ρωσίας αρχίζουν να υστερούν απέναντι στους ανταγωνιστές τους.

Η πρώτη παρτίδα των Su-57 περιελάμβανε μόνο 12 από αυτά, τέσσερα από τα οποία στη συνέχεια αναπτύχθηκαν στη Συρία. Ωστόσο, η Sukhoi έχει ακόμα 10 διαφορετικά πρωτότυπα που υπόκεινται σε δοκιμές.

Το αεροπλάνο λέγεται ότι είναι συγκρίσιμο με τα μαχητικά F-22 και F-35 των Ηνωμένων Πολιτειών, τα οποία κατασκευάζονται από την Lockheed Martin. Ενσωματώνει ικανότητα supercruise, stealth και μπορεί να διεξάγει αποστολές εναέριας υπεροχής ή επίγειας επίθεσης.

Ωστόσο, το Su-57 θεωρείται ότι αντιστοιχεί μόνο στο 40% του κόστους των αεροσκαφών της Lockheed, με κόστος περίπου 40 έως 45 εκατ. δολάρια ανά αεροπλάνο, σε σύγκριση με τα αμερικανικά αεροσκάφη που κοστίζουν πάνω από 100 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το Diplomat.

Εντούτοις το αεροπλάνο μπορεί να μην είναι ελκυστικό για την Κίνα, για διάφορους λόγους.

Ο Γουάνγκ Γιόνγκινγκ, επικεφαλής σχεδίασης του Ινστιτούτου Σχεδιασμού Αεροσκαφών Shenyang της Κίνας, έγραψε στο περιοδικό Aerospace Knowledge τον Φεβρουάριο ότι οι δυνατότητες υπερ-ελιγμών και supercruise του Su-57 ήταν τόσο εντυπωσιακές, ώστε να θεωρεί πως η έμφαση στις ικανότητες αυτές πιθανότατα έχει τον αντίκτυπο της στα χαρακτηριστικά stealth του αεροσκάφους, σημειώνοντας πως δεν είναι σίγουρος αν το αεροσκάφος μπορεί να καλείται stealth.

Ο Σου Γκιάνγκγιου, ανώτερος σύμβουλος της κινεζικής Ένωσης για τον Έλεγχο των εξοπλισμών και τον Αφοπλισμό, δήλωσε στην εφημερίδα Global Times ότι εάν το Πεκίνο αγοράσει το αεροπλάνο, θα το έκανε απλά για να μελετήσει τις δυνάμεις των άλλων χωρών. Η Shenyang εργάζεται επί του παρόντος στο FC-31 ή J-31, το οποίο είναι μαχητικό πέμπτης γενιάς με τη δυνατότητα να καταστεί το βασικό μαχητικό αεροσκάφος της Κίνας. Ακόμη, το J-20 Mighty Dragon της Chengdu Aerospace Corporation προσχώρησε πρόσφατα στις τάξεις της PLAAF. Οπότε, το Πεκίνο δεν εμφανίζεται να έχει κάποια άμεση ανάγκη για το Su-57.

Περαιτέρω, εννέα από τις 10 υπάρχουσες εκδόσεις του Su-57 κάνουν χρήση του γερασμένου κινητήρα Saturn AL-41F1S, ο οποίος δεν μπορεί να προσφέρει στο αεροπλάνο την ώση ή την απόδοση που χρειάζεται, ούτε τις δυνατότητες χαμηλής παρατηρησιμότητας και ώθησης που μπορούν να προσφέρουν νεώτεροι κινητήρες όπως ο Izdeliye 30, ο οποίος βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη, δήλωσε την Παρασκευή ο Φραντζ Στέφαν Γκάντι του Diplomat.

Αντ' αυτού, άλλες χώρες, όπως η Ινδία, που δεν διαθέτουν μαχητικό πέμπτης γενιάς υπό ανάπτυξη, ίσως ενδιαφέρονται περισσότερο για την αγορά του Su-57, σημείωσε ο Γουάνγκ.

Το Σπούτνικ ανέφερε τον περασμένο Μάιο ότι ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το Su-57 εάν η Ουάσιγκτον αρνηθεί να πουλήσει στην Άγκυρα τα F-35 — κάτι που η Ουάσινγκτον έχει υλοποιήσει ως τιμωρία για την αγορά από την Τουρκία των ρωσικών συστημάτων αεράμυνας S-400.

«Έχουμε σαφώς προειδοποιήσει την Τουρκία ότι η ενδεχόμενη απόκτηση του S-400 θα οδηγήσει σε επανεκτίμηση της συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα F-35 και θα διακινδυνεύσει άλλες πιθανές μελλοντικές προμήθειες όπλων στην Τουρκία, καθώς θα οδηγήσει σε πιθανές ενέργειες στο πλαίσιο του νόμου της Αντιμετώπισης των Αντιπάλων της Αμερικής μέσω κυρώσεων (CAATSA) σε οποιαδήποτε κυβερνητική οντότητα, ιδιωτική βιομηχανία ή άτομα που εμπλέκονται σε μια τέτοια συναλλαγή», ανέφερε ένας αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών στο Sputnik τη Δευτέρα.

Το Su-57E αναμένεται να παρουσιαστεί αυτό το Νοέμβριο στο Air Show του Ντουμπάι, σύμφωνα με το Diplomat.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR