Ρωσία

Ρωσία: Φιλόδοξη αναβάθμισή του Su-30SM2 για να «χτυπήσει» τις εξαγωγές του μαχητικού Rafale

Με τα διάσημα γραφεία σχεδιασμού RAC MiG και Sukhoi να ενοποιούνται σταδιακά υπό την United Aircraft, ο τομέας της στρατιωτικής αεροπορίας της Ρωσίας συνεχίζει να στοχεύει στις εξαγωγές μαχητικών, παρά τον ανταγωνισμό ΗΠΑ και Κίνας αλλά και Γαλλίας.

Μεταξύ των πιο δημοφιλών ρωσικών αεροσκαφών, είναι το Sukhoi Su-30SM, το οποίο έχει βελτιωθεί τακτικά για να αυξήσει τη θνησιμότητα, τη δύναμη πυρός και τη συνολική του απόδοση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το SM2 αναμένεται να χτυπήσει τις πόρτες των πιθανών πελατών που εξετάζουν τα τζετ 4++ γενιάς όπως τα Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon και F-16. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν χώρες που έχουν ήδη Su-30 στο απόθεμά τους και σκέφτονται το Rafale ως πολλαπλασιαστή των δυνατοτήτων της αεροπορίας τους.

Οι Ρώσοι πιστεύουν ότι το Su-30SM2,  έχει αρκετά χαρακτηριστικά για να κάνει τις χώρες να απομακρυνθούν από τα κορυφαία γαλλικά τζετ και να στραφούν σε ένα αναβαθμισμένο ρωσικό αεροσκάφος.

Το Su-30SM2 έχει σκοπό να δώσει νέα πνοή στα εκατοντάδες Su-30 που πωλούνται σε διεθνείς πελάτες όπως η Ινδία, η Μαλαισία, το Βιετνάμ, η Κίνα και η Αλγερία. Αυτό όμως μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να αποδίδει καθώς η Ινδονησία αλλά και η Ινδία έχουν ήδη στραφεί στα Γαλλικά Rafale.

Να αναφέρουμε επίσης, ότι έχει ξεκινήσει η παράδοση των πρώτων τεσσάρων πλήρως αναβαθμισμένων μαχητικών Su-30SM2 στην Αεροπορία του ρωσικού Ναυτικού, και πιο συγκεκριμένα στον Στόλο της Βαλτικής,  όπως προβλέπει σχετική σύμβαση της ρωσικής κυβέρνησης με την κατασκευάστρια εταιρεία United Aircraft Corporation.

Οι Ρώσοι ποντάρουν στην τιμή του

Τον Αύγουστο του 2020, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σόιγκου είχε ανακοινώσει  σχέδια αγοράς 21 αεροσκαφών Su-30SM2 γενιάς 4++ και 25 προηγμένων εκπαιδευτών αεριωθουμένων YAK-130 για 100 δισεκατομμύρια RUB ή 1,33 δισεκατομμύρια δολάρια. Χωρίς όπλα, πακέτα εκπαίδευσης και υποστήριξης, μια μονάδα του YAK-130 έρχεται με τιμή 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Κάνοντας τα μαθηματικά, 25 YAK-130 θα έφταναν τα 375 εκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι το εκσυγχρονισμένο Su-30SM2 κοστίζει περίπου 44 εκατομμύρια δολάρια το ένα!

Εν τω μεταξύ, τα αεροσκάφη Flyaway Rafale χωρίς δύναμη πυρός και όπλα κοστίζουν 81 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα για την έκδοση C μονοθέσιου της Πολεμικής Αεροπορίας, 87,6 εκατομμύρια δολάρια για τη διθέσια παραλλαγή Β της Πολεμικής Αεροπορίας και 93,6 εκατομμύρια δολάρια για την παραλλαγή M- Navy. 

Σύμφωνα με το defenseworld, εμπειρογνώμονες του κλάδου που επικαλέστηκαν οι Economic Times το 2018, ανέβασαν την τιμή ενός Rafale της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας μεταξύ 200-250 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό περιλαμβάνει συντήρηση, εκπαίδευση πιλότων και τεχνικών, οπλισμό και ανταλλακτικά.

Προδιαγραφές Sukhoi

Αν και δεν είναι πολλά γνωστά για τις ιδιαιτερότητες του Su-30SM2 έναντι του βασικού Su-30SM, κάποιες υποδείξεις για το τι θα ακολουθήσει δόθηκαν στις αρχές του 2019. « Το μαχητικό αεροσκάφος Sukhoi Su-30SM θα τυποποιηθεί με το Su-35 με αναβάθμιση του εξοπλισμό του και του οπλισμό του επί του σκάφους, για να μειώσει την τιμή κόστους του και να δώσει μια νέα πνοή στο αεροπλάνο », δήλωσε στους δημοσιογράφους τον Φεβρουάριο του 2019, ο Ρώσος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιούρι Μπορίσοφ.

Ειδικότερα, το Su-30SM2 ενσωματώνει τον κινητήρα τύπου AL-41F-1S TVC, που χρησιμοποιείται από τα μαχητικά τύπου Su-35 και προσφέρει αυξημένη αναλογία ώσης προς βάρος, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου καθώς επίσης «μεγαλώνει» τον κύκλο ζωής και λειτουργίας του αεροσκάφους, επεκτείνοντας τον χρόνο συντήρησης, επισκευής και υποστήριξης.

Το Su-35S αναφέρει μια τελική ταχύτητα 2,25 Mach σε υψόμετρο, περίπου 1.500 μίλια την ώρα και η εμβέλεια, με εσωτερικό καύσιμο, είναι έως και 1.900 ναυτικά μίλια, ενώ το Su-35S μπορεί να φτάσει στα 2.400 ναυτικά μίλια. Το Su-35S θα έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί σε οροφές υπηρεσίας 60.000 ποδιών και να έχει ρυθμό αναρρίχησης 55.100 πόδια ανά λεπτό.

Κινητήρας και Ραντάρ

Ως μέρος της αναβάθμισης «Super Sukhoi», το Su-30SM θα αποκτήσει τους κινητήρες ώθησης AL-41F-1S (επίσης γνωστοί ως άρθρο 117S) που ωθούν τα νεότερα αεροσκάφη Su-35. Η τρέχουσα γενιά Su-30SM και οι παραλλαγές τους, όπως τα SU-30MKI (Ινδία), Su-30MKM (Μαλαισία) είναι εξοπλισμένα με τον κινητήρα AL-31F ή τις παραλλαγές του, που παρέχουν μέγιστη ώθηση 12.500 kgf.

Ένας κινητήρας Su-35 παρέχει 14.500 kgf ή 16% περισσότερη ώθηση από τον κινητήρα Su-30SM. Η διάρκεια ζωής του κινητήρα διπλασιάζεται επίσης, έως και 4 χιλιάδες ώρες, χωρίς αύξηση της μάζας και των διαστάσεων. Εξοπλισμένο με σύστημα ανάφλεξης πλάσματος, το AL-41F-1S είναι πιο οικονομικό από το AL-31FP, το οποίο είναι επί του παρόντος εγκατεστημένο στη σειρά αεροσκαφών Su-30. Με την ίδια ποσότητα καυσίμου, το μαχητικό μπορεί να παραμείνει στον αέρα περισσότερο.

Avionics

Το Su-30SM2 αναμένεται να λάβει τη σουίτα αεροηλεκτρονικών του Su-35. Σύμφωνα με τη Sukhoi, βασίζεται σε ανοιχτή αρχιτεκτονική χρησιμοποιώντας συνδέσμους ανταλλαγής δεδομένων πολυπλεξίας και περιλαμβάνει: σύστημα διαχείρισης πληροφοριών, σύστημα ραντάρ παρακολούθησης/πλοήγησης/ελέγχου, σταθμό οπτικού εντοπισμού, καθώς και εξοπλισμό επικοινωνιών, παρακολούθησης, καταγραφής και EW. Το ραντάρ του αεροσκάφους μπορεί να ανιχνεύσει εναέριους στόχους με RCS = 3 m² σε απόσταση 350 km.

Τα χειριστήρια πτήσης του Su-35 είναι εξαιρετικά εργονομικά, ισχυρίζεται η εταιρεία, προσθέτοντας ότι οι έγχρωμες οθόνες ευρείας οθόνης σε συνδυασμό με ένα σύστημα στόχευσης τοποθετημένο στο κράνος παρέχουν εύκολη αντίληψη των πληροφοριών.

Προδιαγραφές Rafale

Το Rafale είναι ένα αεροσκάφος που προορίζεται να εκτελεί αποστολές εναέριας υπεροχής, απαγόρευσης, εναέριας αναγνώρισης, υποστήριξης εδάφους, σε βάθος χτυπήματος, κατά του πλοίου και πυρηνικής αποτροπής. Η Dassault συνδύασε ένα φτερό δέλτα με ενεργό στενό ζευγμένο καναντέρ για να μεγιστοποιήσει την ικανότητα ελιγμών.

Κινητήρας

Το Rafale είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες Snecma M88, ο καθένας ικανός να παρέχει έως και 5100 kg ξηρής ώσης και 7700 kgf με μετακαυστήρες. Οι κινητήρες διαθέτουν πολλές προόδους, συμπεριλαμβανομένου ενός μη ρυπογόνου θαλάμου καύσης, λεπίδων στροβίλου μονοκρυστάλλου, δίσκους μεταλλουργίας σκόνης και τεχνολογία για τη μείωση των υπογραφών ραντάρ και υπέρυθρων.

Avionics

Τα συστήματα πυρήνα αεροηλεκτρονικής Rafale, χρησιμοποιούν ένα ολοκληρωμένο αρθρωτό αεροηλεκτρονικό σύστημα (IMA), που ονομάζεται MDPU (modular data processing unit). Η συνολική αξία του ραντάρ, των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και του εξοπλισμού αυτοπροστασίας είναι περίπου το 30% του κόστους ολόκληρου του αεροσκάφους.

Σύγκριση όπλων: Su-35 εναντίον Rafale

Το Su-35 μπορεί να μεταφέρει πυραύλους αέρος-αέρος (RVV-AE, RVV-SD, RVV-MD και R-73E), πυραύλους αέρος-εδάφους (Kh-31PD, Kh-31A, Kh-29TE(L ), Kh-59MK, KAB-500Kr, KAB-500S-E, KAB-500-OD, κατευθυνόμενες βόμβες τύπου KAB-1500Kr, βόμβες αεροπορίας (διαμετρήματος 100, 250, 500 kg), μη καθοδηγούμενοι πύραυλοι (S-8, S -13) καθώς και ένα εσωτερικό πυροβόλο 30 χιλ.

Το γαλλικό Rafale έχει εκκαθαριστεί να χειρίζεται πυραύλους MICA, METEOR, HAMMER, SCALP, AM39 EXOCET. Βόμβες καθοδηγούμενες με λέιζερ με διαφορετικές κεφαλές από 500 λίβρες έως 2.000 λίβρες, κλασικές βόμβες μη κατευθυνόμενες, 2500 φυσίγγια/λεπτό, εσωτερικό πυροβόλο NEXTER 30M791 30 χλστ., μεταξύ άλλων. Το σύστημα διαχείρισης του Rafale είναι συμβατό με το Mil-Std-1760, το οποίο παρέχει εύκολη ενσωμάτωση όπλων που επιλέγονται από τους πελάτες.

Το Rafale μπορεί να υπερηφανεύεται για μια σειρά αισθητήρων υψηλής τεχνολογίας με ικανότητα να χτυπά με ακρίβεια στόχους εδάφους, καθιστώντας το  ως  ανώτερο αεροσκάφος επίθεσης εδάφους.

Η συμμόρφωση Mil-Std-1760 της Rafale, θα βοηθήσει στην ευκολότερη ενσωμάτωση νεότερων όπλων που μπορεί να επιθυμεί ο πελάτης.

Το Rafale έχει τη δυνατότητα να εκτελεί αποστολές ανεφοδιασμού «Buddy-buddy», επεκτείνοντας σημαντικά την επιχειρησιακή του εμβέλεια, χωρίς να κινδυνεύει με αεροσκάφη τάνκερ.

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ