Όλο και περισσότερες μικρές εταιρείες βρίσκουν τρόπους να μπουν στον διεθνή "αγώνα" ανάπτυξης αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Rodin Cars με βάση την Νέα Ζηλανδία. Οι Νεοζηλανδοί της Rodin πιστεύουν πως υπάρχει χώρος για ακόμη ένα hypercar στην αγορά, για αυτό και κυκλοφορούν το Rodin FZero, ένα αμάξι των 700 κιλών που σκοπεύει να γίνει ένα τέρας της πίστας.
Τα Θετικά και τα Αρνητικά
Με μία πρώτη ματιά μπορεί να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο, το οποίο δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχουμε δει. Φυσικά και πρόκειται για ένα όχημα που μπορεί να τρέξει μόνο σε πίστα, αν και η Rodin θέλει να κατασκευάσει και μία έκδοση για κανονικούς δρόμους. Τα μεγάλα επίπεδα ισχύος του οχήματος έρχονται από έναν τετράλιτρο V10 κινητήρα διπλού τούρμπο, που όπως αναφέρει η εταιρεία είναι επαναστατικός.
Η μηχανή του αυτοκινήτου αποτελεί ολοκαίνουριο σχεδιασμού, ενώ κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Neil Brown Engineering. Ο εν λόγω κινητήρας παράγει 986 ίππους στις 9.000 στροφές. Η εντυπωσιακή αυτή ισχύς ελέγχεται από ένα σύστημα οχτώ ταχυτήτων Ricardo. Το όριο του κινητήρα φτάνει τις 10.000 στροφές.
Ένας Ηλεκτρικός Κινητήρας Προσθέτει Ισχύ
Και όμως, ο μηχανικός τομέας δεν σταματάει εδώ. Το αυτοκίνητο έρχεται επίσης και με έναν ηλεκτρικό κινητήρα για να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το επίπεδο ισχύος, φτάνοντας το εξωφρενικό ποσό των 1.160 ίππων. Οπότε, ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα υβριδικό hypercar πίστας. Η εταιρεία ελπίζει πως η τελική ταχύτητα του δημιουργήματός της βρίσκεται στην περιοχή των 360 χλμ/ώρα. Σύμφωνα πάλι με την εταιρεία, το Rodin FZero διαθέτει 4.000 κιλά downforce, ένα νούμερο που υποδεικνύει εξαιρετικό έλεγχο ακόμη και στις πιο απότομες γωνίες.
Το σύνθετο σασί από ίνες άνθρακα βοηθάει να διατηρείται το βάρος όσο χαμηλότερο γίνεται. Σημαντική βοήθεια προσφέρουν και οι ειδικής κατασκευής τροχοί της OZ Racing, οι οποίοι είναι 18 ιντσών και κατασκευασμένοι από μαγνήσιο. Τα ολισθηρά ελαστικά της Avon αναμένεται να προσφέρουν κορυφαίο έλεγχο.
Το Hypercar δεν Είναι Καθόλου Φθηνό
Αν και έχουν υπάρξει αρκετά ακριβότερα hypercar, το Rodin FZero σίγουρα δεν χαρακτηρίζεται οικονομικό. Το κόστος ενός τέτοιου υβριδικού σπορ αμαξιού ανέρχεται στα 2,2 εκατομμύρια δολάρια βάση των τωρινών δεδομένων.
Μόνο 27 μονάδες θα παραχθούν από την εταιρεία, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται να ολοκληρωθούν το επόμενο καλοκαίρι. Έπειτα, η εταιρεία σκοπεύει να έχει έτοιμη και την έκδοση που θα είναι κατάλληλη και για οδήγηση σε κανονικούς δρόμους.