Εάν έχετε δει ή οδηγήσει την McLaren Solus GT, θα είναι σίγουρα στο πασίγνωστο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo SPORT. Ακόμη και στο "ραλάκι", το όχημα αποτελεί ένα αυτοκίνητο κορυφαίας απόδοσης και ακριβού χειρισμό. Με την τεράστια απήχηση που είχε στην κοινότητα του gaming, οι μηχανικοί της McLaren αποφάσισαν να κάνουν το αμάξι πραγματικότητα. Με παραγωγή 25 μόνο κομματιών, κάθε McLaren Solus GT έχει ήδη πουληθεί. Οπότε χαλαρώστε, γιατί ακόμη και εάν είχατε τα χρήματα δεν θα μπορούσατε να την αποκτήσετε.
Αυτό το μηχανικό αριστούργημα αποκαλύφθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της McLaren Automotive, Michael Leiters, κατά την διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου Monterey 2022 στην Καλιφόρνια. Ο λόγος του περιείχε μία από τις αγαπημένες φράσεις των λάτρεων των σπορ οχημάτων, "το όχημα είναι κατασκευασμένο χωρίς κανέναν περιορισμό από κανονισμούς δρόμων ή αγώνων."
Τεχνικές Προδιαγραφές που Ζαλίζουν
Αναφέραμε τον V10 κινητήρα 5,2 λίτρων με τις 10.000 στροφές, τους 828 ίππους και τα 650 Nm ροπής ή μας διέφυγαν; Μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε πως το όχημα ζυγίζει λιγότερο από 1 τόνο. Σε αυτό το σημείο ξεκινά κανείς να συνειδητοποιεί τι μπορεί να κάνει αυτό το θηρίο στην πίστα. Οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν down force των 1.200 κιλών, νούμερο μεγαλύτερο ακόμη και από αυτήν του McLaren Formula 1 αμαξιού του Lando Norris. Λόγω των υψηλών στροφών με τις οποίες μπορεί να περιστραφεί ο κινητήρας, η Solus GT δεν χρησιμοποιεί βαλβίδες συμβατικού σχεδιασμού. Η βρετανική εταιρεία επέλεξε να κάνει τον κινητήρα stressed member, έτσι ώστε να βελτιστοποιηθεί ακόμη περισσότερο το βάρος και να μειωθούν κάποια εξαρτήματα του σασιού.
Ένας stressed member κινητήρας είναι ένας κινητήρας ο οποίος χρησιμοποιείται ως ενεργό δομικό στοιχείο του σασιού για να μεταδίδει δυνάμεις και ροπές. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κινητήρας θα περιορίζονταν παθητικά από το σασί μέσω βάσης που θα περιόριζε τις δονήσεις.
Μία άλλη πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι το σύστημα μετάδοσης 7 ταχυτήτων, το οποίο ελέγχεται από λογισμικό για να εκτελούνται ελαφριές, γρήγορες και ακριβείς αλλαγές. Αν και η Solus GT μπορεί να φτάσει τα 320 χλμ/ώρα, η τελική ταχύτητα δεν είναι ο κύριος παράγοντας επιτυχίας στην πίστα. Η απόδοση στις γωνίες πολλές φορές αποδεικνύεται σημαντικότερη σε τέτοια περιβάλλοντα.
Όπως τα περισσότερα hypercar, η Solus GT είναι γεμάτη εκπληκτικές λεπτομέρειες. Μία από αυτές είναι τα αεροδυναμικά καλύμματα ινών άνθρακα που διαθέτουν οι σύνδεσμοι της μπροστινής ανάρτησης.
Φανταστικός Έλεγχος
Από το γεγονός πως μία εταιρεία όπως η McLaren, η οποία έχει τεράστια ιστορία σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, κατασκευάζει ένα hypercar ειδικά σχεδιασμένο για πίστα, θα έπρεπε να φανταστούμε ήδη πόσο βάση δόθηκε στον έλεγχο.
Φανταστείτε πως ο οδηγός μπορεί ακόμη και να προσαρμόσει την κατανομή πέδησης μέσα από "πιλοτήριο". Και… αν νομίζετε πως αποκαλέσαμε το εσωτερικό τυχαία έτσι, μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας πως το εσωτερικό της Solus GT δεν μοιάζει παρά με αυτό ενός φουτουριστικού αμαξιού της Formula. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ρίξετε μία ματιά στις παρακάτω φωτογραφίες. Όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου έχουν αναπτυχθεί και σχεδιαστεί με κέντρο τον οδηγό. Σκεφτείτε πως ο αγοραστής θα λάβει μαζί και ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για να μπορέσει να διαχειριστεί όλη αυτήν την ισχύ στη πίστα.
Οι 25 άκρως συλλεκτικές Solus GT θα ξεκινήσουν να παραδίδονται στους τυχερούς αγοραστές μέσα στο επόμενος έτος. Ανυπομονούμε να δούμε αυτά τα θηρία εν δράση!