Μεταξύ των αμέτρητων supercar που έχουν σχεδιάσει και παράξει αυτοκινητοβιομηχανίες από όλον τον κόσμο, υπάρχουν αρκετά υπερ-αυτοκίνητα με διάταξη μεσαίου κινητήρα. Τα περισσότερα από αυτά επιδεικνύουν εντυπωσιακά χαρακτηριστικά απόδοσης, ωστόσο πολλοί θεωρούν την McLaren 720S το κορυφαίο της κατηγόριας. Γιατί όμως;
Κινητήρας και Απόδοση Που Σε Αφήνουν Άφωνο
Όταν η πασίγνωστη σελίδα Car And Driver αναφέρει την"δυσκολία να εκμεταλλευτείς το αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους" ως αρνητικό, παίρνουμε μια δόση της απαράμιλλης ισχύος της 720S. Το supercar παράγει 720 άλογα με έναν V8 κινητήρα τετραπλού τούρμπο και 4 τεσσάρων λίτρων. Ωστόσο, η McLaren ανταγωνίζεται σε με μία περίοδο που μοντέλα υπεραυτοκινήτων - όπως αυτά της Ferrari - και muscle cars έρχονται από το εργοστάσιο με ιπποδύναμη άνω των 800 αλόγων. Ως αποτέλεσμα, πλέον είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα αυτοκίνητα να μην διαθέτουν απλά πολλούς ίππους, αλλά να μπορούν να τους εκμεταλλευτούν και κατάλληλα. Στην περίπτωση της 720S, ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της έρχεται από το γεγονός πως ο σχεδιασμός της επιτρέπει στους οδηγούς να αξιοποιήσουν όλη την ισχύ της συχνότερα.
Η αναδιαμορφωμένη ανάρτηση, όπως και οι αεροδυναμικές βελτιώσεις είναι αυτά που κάνουν τα μοντέλα της McLaren να ξεπερνάνε τους ανταγωνιστές τους από την Ferrari και την Lamborghini. Όσον αφορά τις αεροδυναμικές δυνατότητες της 720S, οι είσοδοι κρύου αέρα έχουν αντικατασταθεί από κανάλια αέρος εσωτερικά των πορτών, επιτρέποντας τον κινητήρα να παραμένει δροσερός και να παράγει παράλληλα downforce. Η McLaren έχει επίσης ένα έξυπνο πίσω φτερό που ανυψώνεται όταν το όχημα φρενάρει και εξαφανίζεται μέσα στο σώμα όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε ευθεία γραμμή. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα που προσομοιώνει το στυλ αερόφρενων ενός μαχητικού jet και τα συστήματα μείωσης οπισθέλκουσας της Formula 1. Η ενεργή ανάρτηση μπορεί να ρυθμιστεί εναλλάσσοντας τις τρεις λειτουργίες οδήγησης του αυτοκινήτου (άνεση, αγώνας, πίστα), ενώ έχει γίνει ελαφρύτερη με τα χρόνια βελτιώνοντας την συμμετρική γωνιά (toe angle) των τροχών, αυξάνοντας κατ' επέκταση την σταθερότητα και μειώνοντας το βάρος. Το τμήμα των επιβατών έχει και αυτό αναδιαμορφωθεί από προηγούμενες McLaren, κάνοντας τις θέσεις της 720S πιο άκαμπτες και ελαφριές. Όλα αυτά συνδυάζονται για την δημιουργία ενός σασιού που παράγει πληθώρα downforce και ζυγίζει μόνο 1.436 κιλά.
Downforce είναι δύναμη ανύψωσης με κατεύθυνση προς τα κάτω, η οποία δημιουργείται από τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος. Ο σκοπός της downforce (down + force, δηλαδή "κάτω δύναμη") είναι να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ταξιδεύει γρηγορότερα αυξάνοντας την κάθετη δύναμη στα ελαστικά, δημιουργώντας καλύτερο συντελεστή τριβής (grip).
Ο κινητήρας και τα έξυπνα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της 720S οδηγούν στην δημιουργία ενός μηχανήματος με σοβαρές αγωνιστικές δυνατότητες. Η 720S επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ κάνει το 0-160 μέσα σε 5,3 δευτερόλεπτα. Ο ελαφρύς σχεδιασμός και τα έξυπνα ενσωματωμένα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να αγκαλιάζει τις γωνίες κάθε πίστες με υψηλές ταχύτητες και να επιτίθεται στις ευθείες με αυτοπεποίθηση που δεν μπορεί να ηττηθεί. Ωστόσο, η McLaren γνωρίζει πως το αμάξι δεν θα τρέχει μόνο σε πίστες, για αυτό και έχει διασφαλίσει μία πολύ ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και σε δημόσιους δρόμους.
Εντυπωσιακή Εμφάνιση
Εξωτερικά, με την 720S η McLaren φαίνεται σαν να έχει τελειοποιήσει την σχεδιαστική τακτική που ακολουθεί στα υπόλοιπα μοντέλα της. Το αυτοκίνητο φωνάζει McLaren με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν και εξωτική, η εμφάνιση είναι αδιαμφισβήτητα κομψή, λεπτεπίλεπτη και παράλληλα πολύ σπορ.
Όσον αφορά το εσωτερικό, είναι όσο άνετο θα περιμένατε να είναι το εσωτερικό ενός τέτοιο οχήματος. Μπορεί να μην είναι τόσο χλιδάτο όσο αυτό που συναντάμε σε μία Ferrari, αλλά οι θέσεις κάνουν την δουλειά τους, προσφέροντας ικανοποιητική άνεση. Το ταμπλό είναι σύγχρονο, ενώ αλλάζει αναλόγως την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά της 720S είναι πως το ταμπλό της αναποδογυρίζει στην λειτουργία πίστας, εμφανίζοντας μία λεπτή οθόνη που δείχνει τις στροφές του κινητήρα, την ταχύτητα του σύστημα μετάδοσης και την συνολική ταχύτητα με την οποία κινείται το αμάξι. Δεξιά του τιμονιού, υπάρχει μία οθόνη αφής 7 ιντσών που παρέχει πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του οχήματος, όπως τον ήχο και την πλοήγηση. Υπάρχουν τέλος αρκετές μικρές λεπτομέρειες στο αμάξι, οι οποίες το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.