Η Bugatti Chiron είναι ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο και σίγουρα ένα από τα πιο ιδιαίτερα του 21ου αιώνα. Πολλά supercars "έρχονται και φεύγουν" από τις τάσεις της αγοράς, αλλά αυτό το γαλλικό αριστούργημα έδειξε από την αρχή πως ήρθε για να μείνει στην ιστορία της βιομηχανίας. Αν και η Chiron εντυπωσιάζει σε κάθε τομέα, το γεγονός που έκανε το αμάξι θρυλικό έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 2019, όταν η Super Sport έκδοση του αυτοκινήτου έσπασε το φράγμα των 300 μιλιών ανά ώρα (δηλαδή τα 480 χλμ/ώρα), φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 490 χλμ/ώρα (304 μίλια/ώρα). Με αυτήν την ταχύτητα, η Chiron έγινε το γρηγορότερο παραγόμενο sport αμάξι του κόσμου. Και οι 30 Super Sport εκδόσεις εξαντλήθηκαν λίγο αργότερα.
Άξιος Διάδοχος Της Εντυπωσιακής Veyron
Η Bugatti Chiron είναι ένα διθέσιο υπεραυτοκίνητο sport προδιαγραφών με διάταξη μεσαίου κινητήρα, το οποίο σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στην Γερμανία από την Bugatti Engineering και κατασκευάστηκε στην Γαλλία από την κατασκευαστική Bugatti Automobiles S.A.S. Το μοντέλο διαδέχθηκε την Bugatti Veyron το 2016, όταν και παρουσιάστηκε επίσημα στο Motor Show της 1ης Μαρτίου στην Γενεύη. Ο σχεδιασμός της Chiron βασίζεται στην ιδέα του μοντέλου Bugatti Vision Gran Turismo.
Το αυτοκίνητο χρωστάει την ονομασία του στον Μονεγάσκο οδηγό Louis Chiron.
Τον Ιανουάριο του φετινού έτους ανακοινώθηκε πως κάθε Chiron που κατασκευάστηκε έχει πουληθεί. Ωστόσο, μέχρι τότε κάποια από τα οχήματα που πουλήθηκαν δεν είχαν ολοκληρωθεί και απαιτούνταν ακόμη η φυσική κατασκευής τους πριν παραδοθούν στους αγοραστές τους.
Χαρακτηριστικά και Απόδοση που σε Αφήνουν Άφωνο
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Το βασικό κομμάτι που μεταφέρθηκε από την Veyron είναι ο 7.993 κυβικών quad-turbocharged W-16 κινητήρας, ωστόσο έχει υποστεί τεράστια αναβάθμιση. Ο κινητήρας της Chiron έχει "ταβάνι" στα 1.500 άλογα στις 6.700 rpm. Στην ουσία, ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι η ισχυρότερη έκδοση του προκατόχου του. H Veyron Super Sport παράγει 296 λιγότερους ίππους από ότι την νεότερη Chiron, ενώ ο κινητήρας της βασικής Veyron παράγει 492 λιγότερα άλογα.
Όπως και ο προκάτοχός της, η Chiron διαθέτει κατασκευή σώματος από ίνες άνθρακα, ανεξάρτητη ανάρτηση και ένα σύστημα οδήγησης τεσσάρων τροχών Haldenx.
Απόδοση
Η Chiron μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε μόνο 2,4 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την Bugatti. Το 0-200 χλμ/ώρα το κάνει μέσα σε 6,5 δευτερόλεπτα, ενώ το 0-300 χλμ/ώρα μέσα σε 13,6 δευτερόλεπτα. Σε ένα άλλο ρεκόρ που έσπασε το υπεραυτοκίνητο, το 2017 κατάφερε να ακουμπήσει τα 400 χλμ/ώρα μέσα σε μόλις 32,6 δευτερόλεπτα. Έπειτα, τα φρένα χρειάστηκαν 9,4 δευτερόλεπτα για να ακινητοποιήσουν το όχημα.
Ηλεκτρονικά η τελική ταχύτητα της Chiron περιορίζεται στα 420 χλμ/ώρα ή στα 375-380 χλμ/ώρα χωρίς το συγκεκριμένο κλειδί, φυσικά για λόγους ασφαλείας. Η κύρια ανησυχία της Bugatti είναι η άποψή της πως κανένα ελαστικό δεν μπορεί να διαχειριστεί την τελική ταχύτητα που μπορεί να φτάσει η Chiron. Ανεξάρτητες δοκιμές από αγοραστές έχουν δείξει πως το sport αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει σχετικά εύκολα την περιορισμένη τελική του ταχύτητα. Η ανάμεικτη κατανάλωση καυσίμου είναι 22,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Απίστευτη Εμπορική Επιτυχία
Η πορεία της Chiron στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων θεωρείται αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακή. Τα πρώτα 200 μοντέλα πουλήθηκαν πριν καν προλάβει να παραδώσει η γαλλική εταιρεία το πρώτο αμάξι. Η βασική τιμή ακουμπάει το εξωφρενικό ποσό των 2.400.00 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι αγοραστές απαιτούνταν να καταθέσουν προκαταβολή 200 χιλιάδων πριν την αγορά.