Επιστήμη

Επιστήμονες κατάφεραν να κάνουν προσωρινά διάφανο το δέρμα

Μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ ανακάλυψε μια αναπάντεχη νέα χρήση για μια κοινή χρωστική ουσία τροφίμων, αποκαλύπτοντας ότι μπορεί να κάνει προσωρινά το δέρμα, τους μυς και τους συνδετικούς ιστούς διαφανείς! Η ανακάλυψη, η οποία δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε ανθρώπους, θα μπορούσε να προσφέρει πολυάριθμες εφαρμογές στην ιατρική διάγνωση και έρευνα, όπως ο εντοπισμός τραυματισμών, η αναγνώριση όγκων και η βελτίωση της αιμοληψίας, καθιστώντας ευκολότερο να βρεθούν οι φλέβες.

Σε πειράματα που διεξήχθησαν σε ποντίκια, οι ερευνητές εφάρμοσαν τη χρωστική ουσία στο δέρμα των ζώων, καθιστώντας τα όργανά τους ορατά μέσω του κοιλιακού τοιχώματος και αποκαλύπτοντας τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο. Η χρωστική ουσία που χρησιμοποιήθηκε, η ταρταζίνη, είναι μια κίτρινη χρωστική τροφίμων που βρίσκεται συνήθως σε προϊόντα όπως τα Doritos. Σύμφωνα με την ομάδα, η διαφάνεια του δέρματος αντιστράφηκε μόλις η χρωστική ξεπλύθηκε, αποκαθιστώντας τη φυσική εμφάνιση.

Ο Dr. Guosong Hong, ανώτερος ερευνητής του προγράμματος, τόνισε τις δυνατότητες αυτής της τεχνικής στην ανθρώπινη ιατρική, δηλώνοντας:

«Αντί να βασίζονται σε επεμβατικές διαδικασίες όπως οι βιοψίες, οι γιατροί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη μέθοδο για να εξετάσουν βαθύ ιστό για καταστάσεις όπως οι όγκοι χωρίς χειρουργική επέμβαση».

Ο Hong υπογράμμισε επίσης τα πιθανά οφέλη για τους μικροβιολόγους, οι οποίοι θα μπορούν να βρίσκουν ευκολότερα τις φλέβες, μειώνοντας την ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια της αιμοληψίας.

Στους βιολογικούς ιστούς, η σκέδαση του φωτός συνήθως προκαλεί αδιαφάνεια. Ωστόσο, οι ερευνητές του Στάνφορντ απέδειξαν ότι συγκεκριμένες χρωστικές ουσίες μπορούν να μεταβάλλουν τον δείκτη διάθλασης των ιστών, μειώνοντας τη σκέδαση του φωτός και καθιστώντας τον ιστό προσωρινά διαυγή, ιδίως όταν εκτίθεται σε ορισμένα μήκη κύματος του φωτός.

Αν και πολλά υποσχόμενη, η τεχνική δεν έχει δοκιμαστεί σε ανθρώπους και απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να εξασφαλιστεί η ασφάλειά της, ιδίως αν η χρωστική εγχυθεί κάτω από το δέρμα. Οι ειδικοί είναι αισιόδοξοι πάντως για τις ευρείες επιπτώσεις αυτής της ανακάλυψης, σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιστήμονες μελετούν τα ζώα και εντοπίζουν τις ιατρικές παθήσεις.

Κόσμος 0

Οργή στην Αλβανία για το εξώφυλλο στο βιβλίο της Γ' Δημοτικού με τον "τρανσέξουαλ χαρακτήρα" ντυμένο στα χρώματα του ουράνιου τόξου: "Θα τους αλλάξει μυαλά ή φύλο;"

"Να σκίσουν οι γονείς το εξώφυλλο" γράφουν στα Social Media - Το ουράνιο τόξο είναι ένα παιδικό σύμβολο και από την...