Air Force
Updated at:

Η Πολεμική Αεροπορία εξετάζει ιπτάμενα τάνκερ και με ισραηλινούς πέρα από τα KC-135 που προσφέρουν οι ΗΠΑ

«Την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση των εκπροσώπων της εταιρείας «IAI Ltd», κ. Ariel Avrech (Marketing Director) και κ. Edward Stul (Senior Manager) με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ και προσωπικό της 112 Πτέρυγας Μάχης.

Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση, εκ μέρους της εταιρείας, των δυνατοτήτων του αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων, εναέριου ανεφοδιασμού και μεταφορών {Multi-Mission Tanker Transport (MMTT) Aircraft} που κατασκευάζει».

Με αυτή την λιτή ανακοίνωση το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας γνωστοποίησε πως πλέον η αναζήτηση εκ μέρους της Ελλάδας, ιπτάμενων τάνκερ για τον ανεφοδιασμό των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας στον αέρα έχει μπει σε νέα τροχιά, ιδιαίτερα μετά και την επιστολή Μπλίνκεν στην οποία ο αμερικανός αξιωματούχος είχε επισημάνει πως θα πρέπει να αποδεσμευτούν ιπτάμενα τάνκερ KC-135 για την Ελλάδα.

Όπως έχει ήδη γραφτεί στο Πενταπόσταγμα, οι υποστηρικτές της άποψης απόκτησης τέτοιων αεροσκαφών στην Ελλάδα ισχυρίζονται ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για την απόκτηση 2 μονάδων. Επιχειρησιακά θα μπορούσε εν καιρώ κρίσης ή ακόμη και θερμού επεισοδίου να πετούν κοντά στην ηπειρωτική χώρα, ώστε όσα αεροσκάφη εφορμούν από το κεντρικό Αιγαίο να μην αναγκάζονται για προσγείωση προκειμένου να ανεφοδιαστούν.

Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, προς τούτο θα εξυπηρετούσε η πτήση τους νότια στην Κρήτη, στο ύψος της Σούδας.

Είναι το «ασφαλές» επιχειρησιακό σενάριο – απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται συνοδεία τουλάχιστον 2 (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι απαιτούνται 4) μαχητικών για την φύλαξή τους εν καιρώ επιχειρήσεων, κάτι που συνεπάγεται την διασπορά κρίσιμων δυνάμεων για την υπεράσπιση στόχου, που κανονικά θα έπρεπε να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα.

Το σενάριο που προκρίνεται είναι αυτό της προμήθειας των KC-135 για την Πολεμική μας Αεροπορία.

Σε παλαιότερες συσκέψεις που έχουν γίνει έχουν εντοπιστεί οι ευκαιρίες απόκτησης τεσσάρων αεροσκαφών του τύπου από τις ΗΠΑ έναντι συμβολικού ποσού. Το ζήτημα βέβαια που προκύπτει είναι ότι τα αμερικανικά ιπτάμενα τάνκερ στην διαμόρφωση που έχουν στην αμερικανική Πολεμική Αεροπορία μπορούν να ανεφοδιάσουν με τον σωλήνα (boom) που έχουν δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλά μαχητικά ταυτόχρονα και ίσως για αυτό η ΠΑ ψάχνει και για αεροσκάφη όπως το «ισραηλινό» MMTT που με τα τρία hose & drogue μπορεί να ανεφοδιάσει αντίστοιχο αριθμό μαχητικών. 

Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει στις τάξεις της 7 ιπτάμενα τάνκερ KC-135.

Το Multi-Mission Tanker Transport (MMTT) Aircraft που διαθέτει η ισραηλινή εταιρεία είναι επί της ουσίας ένα διαμορφωμένο Boeing 767.

Στην ιστοσελίδα της η ΙΑΙ αναφέρει σχετικα: «Η IAI βασίστηκε στην εμπειρία της στον ανεφοδιασμό αέρος-αέρος και τη διαμόρφωση cargo για να αναπτύξει και να μετατρέψει μια διαμόρφωση μεταφοράς ιπτάμενων τάνκερ πολλαπλών αποστολών που βασίζεται στο αεροσκάφος B767. Το αεροσκάφος έχει διαμορφωθεί ταυτόχρονα για συστήματα ανεφοδιασμού αέρα, φορτίου, VIP, επιβατών και ISR όπως επιθυμεί ο χρήστης.

Το αεροσκάφος περιλαμβάνει ειδική πόρτα φορτίου και ενσωματωμένες δυνατότητες παλετών φορτίου. Τα καθίσματα και οι κονσόλες επιβατών μπορούν να τοποθετηθούν ή να αφαιρεθούν γρήγορα.

Η IAI έχει περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας σε λύσεις ανεφοδιασμού αέρος-αέρος (AAR), έχοντας μετατρέψει δεκάδες τροποποιημένα αεροσκάφη σε AAR για περισσότερους από 12 πελάτες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας. Η λύση τους είναι συμβατή με τα πρότυπα ανεφοδιασμού αέρος-αέρος του ΝΑΤΟ. Επιπλέον, η IAI έχει επίσης μετατρέψει περισσότερα από 200 μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα ως δέκτες καυσίμων»

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR