Πλήρη επιβεβαίωση του Πενταπόσταγμα, καθώς αναφέραμε σε άρθρο μας με τίτλο: “Αμερικανιές” με τα F-35: Το Βέλγιο αρνείται να παραλάβει τα 2 πρώτα γιατί αποδείχθηκε ότι δεν είναι Block 4- Τι θα γίνει με την Ελλάδα;
Μάλιστα τονίζαμε ότι, η Βελγική Πολεμική Αεροπορία αρνείται να δεχτεί το πρώτο τελειωμένο αεροσκάφος με αριθμό ουράς AY-01, το οποίο έχει ήδη εγκαταλείψει την τελική γραμμή συναρμολόγησης. Σύμφωνα με το Βελγικό στρατιωτικό τμήμα, τα δύο πρώτα αεροσκάφη AY-01 και το AY-02 που ολοκληρώνονται δεν πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις της τροποποίησης του Block 4.
Σε μια νέα εξέλιξη, ξένο μέσο ενημέρωσης αναφέρει ότι, το Βέλγιο αντιπροσωπεύει απλώς την έναρξη ενός πιο χειρότερου σεναρίου. «Η Lockheed Martin, η διάσημη αμυντική εταιρεία, βρίσκεται σε μια θέση όπου δεν θα είναι σε θέση να εκτελέσει την παράδοση του Block 4 σε άλλους πελάτες μέχρι τα μέσα του 2024. Κατά συνέπεια, η Lockheed έχει καταστήσει σαφές ότι, η εκπλήρωση του Block 4 και οι παραγγελίες που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το έτος 2023 είναι, δυστυχώς, αδύνατον να εκπληρωθούν», επισημαίνει.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας, θα υπάρξει μια μικρή μείωση στην παραγωγή τους φέτος για αεροσκάφη που έχουν διαμορφωθεί στο σχέδιο TR-2, το οποίο χρησιμοποιεί την υπάρχουσα τεχνολογία. Ενώ το προηγούμενο έτος η εταιρεία προέβλεψε την παραγωγή μεταξύ 100 και 120 αεροσκαφών, η πρόβλεψη του τρέχοντος έτους προβλέπει συνολικά 97 αεροσκάφη.
Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να επισημάνουμε το συνολικό κόστος του προγράμματος και στη γενικότερη ιεράρχηση των εξοπλιστικών αναγκών και προτεραιοτήτων για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Μια ενδεχόμενη καθυστέρηση παραλαβής ή ένα αντίστοιχο πρόβλημα της χώρας μας με αυτό του Βελγίου για τα υπόψιν μαχητικά, σίγουρα θα επηρεάσει το επιχειρησιακό σκέλος της πολεμικής αεροπορίας μας.
Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2024
Η εταιρεία αναμένει την εναρκτήρια παράδοση του αεροσκάφους TR-3, ένα θαύμα της σύγχρονης αεροπορίας, που θα εμφανιστεί εντός της επόμενης περιόδου μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2024, σχετικά με τη διαμόρφωσή του.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η διαμόρφωση TR-3 δίνει στο αεροσκάφος 25 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ σε σχέση με τα F-35 που βρίσκονται τώρα σε υπηρεσία.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το Πεντάγωνο αναμένει μηνιαία παράδοση περίπου εννέα F-35 TR-3, με αποκορύφωμα ένα σύνολο 101 αεροσκαφών έως την πρώτη ημέρα του Ιουλίου 2024. Με την τρέχουσα αναβολή, είναι εύλογο ότι ένας σημαντικός αριθμός, αν όχι το μεγαλύτερο μέρος, από αυτά τα υπό κατασκευή αεροσκάφη θα αποσταλούν σε αποθήκευση μέχρι την ολοκλήρωση του σταδίου ανάπτυξης TR-3. Με την επιτυχή ολοκλήρωσή του, το Πεντάγωνο είναι έτοιμο να αποδεχθεί επίσημα την παράδοση του αεροσκάφους.
Η καθυστέρηση στην αποστολή F-35 στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θέτει ένα σημαντικό ζήτημα. Τα F-35 αναμενόταν να χρησιμεύσουν ως ένα γρήγορο και αξιόπιστο υποκατάστατο για τα αεροσκάφη που είχαν προγραμματιστεί να αποσυρθούν εντός του τρέχοντος έτους.
Το στρατηγικό σχέδιο για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, αποκαλύπτει ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη συστηματική απόσυρση πολλών αεροσκαφών. Μεταξύ των αεροσκαφών που πρόκειται να αποσυρθούν, είναι 32 μονάδες F-22A Raptor και 57 μονάδες F-15C/D Eagle. Το επίσημο χρονοδιάγραμμα δείχνει ότι, αυτά τα αεροσκάφη θα αποσυρθούν πλήρως μέχρι το έτος 2026. Επιπλέον, 42 μονάδες του A-10C Thunderbolt II βρίσκονται επίσης στην ατζέντα απόσυρσης, με όλες τις μονάδες να προγραμματίζονται να παροπλιστούν έως το 2029.
Διαφορές TR-2/TR-3
Στον περίπλοκο μηχανισμό του μαχητικού αεροσκάφους F-35, οι επεξεργαστές TR-2 και TR-3 παίζουν ξεχωριστούς, αλλά αναπόσπαστους ρόλους. Χρησιμοποιείται για ανόμοιες εργασίες. Το TR-2 αναλαμβάνει την κρίσιμη λειτουργία της επεξεργασίας των δεδομένων αισθητήρων του αεροσκάφους, ένα τρομερό καθήκον που απαιτεί σχολαστική διαχείριση και εξαιρετική ακρίβεια. Αντίθετα, το TR-3 είναι επιφορτισμένο με την εκτέλεση του λογισμικού αποστολής του τζετ, ρόλος εξίσου απαιτητικός ως προς την πολυπλοκότητα και τη σημασία του.
Αυτός ο σκόπιμος καταμερισμός εργασίας (σχολαστικά σχεδιασμένος), διευκολύνει μια πιο αποτελεσματική διαδικασία επεξεργασίας. Βελτιώνει τη συνολική απόδοση του F-35, επιτρέποντας να λειτουργεί στο ζενίθ των δυνατοτήτων του. Αυτή η στρατηγική κατανομή εργασιών εντός των συστημάτων του μαχητικού αεροσκάφους, υπογραμμίζει τη σημασία κάθε επεξεργαστή, επιβεβαιώνοντας την σημασία του ενώ παράλληλα συμβάλλει συλλογικά στην ανώτερη απόδοση του μαχητικού αεροσκάφους.
Τι κάνει το TR-3 ανώτερο
Ο επεξεργαστής TR-3 υπερτερεί του TR-2 του F-35, επιτρέποντάς του έτσι να επεξεργάζεται δεδομένα με ταχύτερο ρυθμό. Αυτή η βελτιωμένη ικανότητα επεξεργασίας, εξοπλίζει το F-35 με την ικανότητα να εκτελεί πιο περίπλοκες εργασίες και να προσαρμόζεται πιο γρήγορα σε κυμαινόμενα σενάρια στο πεδίο της μάχης.
Αυτή η προηγμένη δυνατότητα εξασφαλίζει γρήγορο ρυθμό στην εκτέλεση εντολών. Ωστόσο, δεν είναι μόνο η ταχύτητα που διακρίνει το TR-3. Η αυξημένη εκχώρηση μνήμης «cache», είναι μια άλλη σημαντική βελτίωση. Αυτή η διευρυμένη παροχή προσωρινής μνήμης, διευκολύνει την αποθήκευση μεγαλύτερου όγκου δεδομένων κοντά στον επεξεργαστή, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο που απαιτείται για την πρόσβαση στα δεδομένα.
Κατά συνέπεια, αυτό το διπλό πλεονέκτημα ταχύτητας και μεγέθους δίνει στο F-35 τη δυνατότητα να επεξεργάζεται πληροφορίες με μεγαλύτερο επίπεδο αποτελεσματικότητας και ταχύτητας.
Με τις ανώτερες δυνατότητες διαχείρισης ενέργειας, ο επεξεργαστής TR-3 ξεπερνά αισθητά τον προκάτοχό του, τον TR-2. Αυτό το βασικό χαρακτηριστικό του επιτρέπει να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια και παράγοντας ελάχιστη θερμότητα.
Στη «σφαίρα» της αεροπορίας υψηλών επιδόσεων, όπως το F-35, αυτό το χαρακτηριστικό είναι ζωτικής σημασίας. Η ικανότητα του αεροσκάφους να λειτουργεί για εκτεταμένες διάρκειες χωρίς να υποκύψει σε υπερθέρμανση ή εξάντληση ισχύος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση τέτοιων επεξεργαστών.