Σκοπιανό
Updated at:

Κούφιες τουρκικές τυμπανοκρουσίες για την πρώτη δοκιμή του μαχητικού αεροσκάφους "KAAN" εντός του 2023-Δεν αλλάζει η Ελληνική Αεροπορική κυριαρχία

Είναι γνωστό ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία χάρη στην αγορά των Rafale και τον εκσυγχρονισμό F-16 της σε Viper ότι έχει το πάνω χέρι σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, σε σχέση με την  γερασμένη Τουρκική πολεμική αεροπορία.

Ωστόσο η Τουρκία επιχειρεί να ανατρέψει το Ελληνικό αεροπορικό πλεονέκτημα, με την αγορά 40 F-16 BLOCK 70 και 80 κιτ εκσυγχρονισμού για ισάριθμα F-16 που διαθέτει, από τις ΗΠΑ, τα οποία κατά την εκτίμησή μας στην καλύτερη περίπτωση για αυτούς δεν μπορεί να αρχίσει  να πραγματοποιείται νωρίτερα από το 2026.

Παράλληλα μέσα στην επόμενη διετία υπολολογίζει  να αναπτύξει το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος Kızılelma, καθώς και το UCAV TB-3 Bayraktar τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους  θα  δύνανται  να ενεργούν από το TCG Anadolu.

Πέραν  αυτών  Σε προγενέστερο άρθρο μας είχαμε επισημάνει ότι  οι Τούρκοι "τρέχουν" το θέμα πραγμαοποίησης-ολοκήρωσης των δοκιμών τους αναφορικά με  το   Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης 5ης γενιάς  KAAN, αφού την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023, το   εν λόγω αεροσκάφος  θέτοντας σε λειτουργία τους δικούς του κινητήρες βγήκε στον διάδρομο  για λίγο, ολοκληρώνοντας έτσι με επιτυχία την πρώτη του δοκιμή  taxi.

Συναφές με τα παραπάνω είναι πρόσφατο  άρθρο  του τουρκικού κρατικού πρακτορείου ειδήσεων ANADOLU, με τίτλο "Το εγχώριο μαχητικό αεροσκάφος KAAN της Τουρκίας θα ανέβει στους ουρανούς τον Δεκέμβριο", επισημαίνοντας:

"Το KAAN θα εμφανιστεί στους τουρκικούς ουρανούς στις 27 Δεκεμβρίου, 5 χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρόνο, λέει ο επικεφαλής της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας

Ο γενικός διευθυντής της TAI Temel Kotil δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι επέλεξαν την συγκεκριμένη ημερομηνία,καθώς στις 27 Δεκεμβρίου 1919, ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ιδρυτής της Τουρκικής Δημοκρατίας, και οι  ένοπλοι "αδερφοί του"  έφθασαν στην Άγκυρα, που ήταν μια από τις στιγμές ορόσημο για την ίδρυση της ανεξάρτητης Τουρκικής Δημοκρατίας και την έναρξη του Πολέμου της Ανεξαρτησίας.

Το KAAN ήταν αρχικά προγραμματισμένο να πετάξει με τουρκικό κινητήρα το 2028, αλλά η διαδικασία τελείωσε πιο γρήγορα από ότι περίμεναν, είπε ο Kotil.

Ενώ το έργο KAAN ξεκίνησε το 2016, η TAI αναμενόταν να παραδώσει τα μαχητικά αεροσκάφη στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία έως το 2028.

Το αεροσκάφος μήκους 21 μέτρων (περίπου 69 πόδια) μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 1,8 Mach (2.222 χιλιόμετρα την ώρα) χάρη στους δίδυμους κινητήρες του, οι οποίοι μπορούν να παράγουν ώθηση 29.000 λιβρών (13.000 κιλά) ο καθένας.

Οι δυνατότητες του KAAN περιλαμβάνουν, υψηλή επίγνωση της κατάστασης, βελτιστοποιημένο φόρτο εργασίας πιλότων, ανίχνευση ζημιών μάχης, χαμηλή παρατηρησιμότητα, χτυπήματα ακριβείας και εσωτερικό χώρο όπλων.

Το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς KAAN αναπτύχθηκε από την TAI με στόχο να αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο F-16 του τουρκικού στρατού.

Ο ρόλος της  HAVELSAN στο Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης KAAN

Έτερο τουρκικό ΜΜΕ, επισημαίνει ότι "η HAVELSAN κατέστη η κύρια υπεύθυνη εταιρεία για όλα τα συστήματα εκπαίδευσης από άκρο σε άκρο του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης KAAN (MMU)", προσθέτοντας:

"Προκειμένου να αναπτυχθούν ενσωματωμένα συστήματα εκπαίδευσης MMU, υπογράφηκε η «Σύμβαση HaVELSAN και KAAN Training Systems» μεταξύ της TUSAŞ και της HAVELSAN.

Η HAVELSAN ανέλαβε την κύρια ευθύνη όλων των συστημάτων εκπαίδευσης από άκρο σε άκρο της KAAN MMU, με τη σύμβαση να ολοκληρώνεται την 3η ημέρα της Διεθνούς Έκθεσης Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF'23).

Χάρη στο Ενσωματωμένο Σύστημα Εκπαίδευσης που πρόκειται να αναπτυχθεί, οι πιλότοι του KAAN MMU θα μπορούν να εκπαιδεύονται ενώ πετούν.

Ο Γενικός Διευθυντής της HAVELSAN, Mehmet Akif Nacar, στην ομιλία του στην τελετή υπογραφής, δήλωσε:

«Σύμφωνα με αυτήν την ιδέα που ονομάζεται Ζωντανή, Εικονική και Εποικοδομητική , είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να αναπτύξουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα της KAAN MMU ». 

Ο Γενικός Διευθυντής της TUSAŞ, Temel Kotil, δήλωσε ότι το KAAN θα πετάξει μέχρι το τέλος του έτους, αλλά πριν από αυτό, οι δοκιμαστές πιλότοι θα δοκιμάσουν την ποιότητα πτήσης με τον προσομοιωτή μηχανικής της HAVELSAN αναφέροντας:

«Το KAAN είναι ένα αεροσκάφος, ένα σύστημα που αφορά  την επιβίωση της χώρας μας, δίνοντας της  πλεονέκτημα. Στρατηγικός εταίρος είναι η HAVELSAN»

Συμπέρασμα

Είναι γνωστό ότι η παραγωγή 3 πρωτοτύπων MMU Block 0 ΚΑΑΝ  σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί από τους Τούρκους μέχρι το τέλος του 2026, ενώ  από το 2029 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η τουρκική αμυντική βιομηχανία στοχεύει να ξεκινήσει τις παραγωγικές δραστηριότητες της διαμόρφωσης MMU Block I και να παραδώσει 10 MMU Block IA/C στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Κοινώς στην καλύτερη των περιπτώσεων οι Τούρκοι θα ξεκινήσουν το 2029 τις παραδόσεις των πρώτων 10 μαχητικών KAAN στην πολεμική τους Αεροπορία.

Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα ένα χρόνο νωρίτερα τo 2028, θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα πρώτα μαχητικά αεροσκάφη F-35, τα οποία θα είναι σαφώς υπέρετρα των τουρκικών KAAN , αλλά και βελτιωμένα από τυχόν παθογένειες που παρουσιάζουν τόσο εξελιγμένα οπλικά συστήματα, σε αντίθεση με το τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος.

Μένει τέλος να δούμε αν αυτό το χρονοδιάγραμμα θα ανατραπεί, όπως διατυμπανίζουν οι Τούρκοι, κάτι το οποίο  εκτιμούμε ότι  δεν θα γίνει, αφού ήταν ήδη γνωστό ότι το μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς  KAAN προετοιμάζεται για την πρώτη του δοκιμαστική πτήση φέτος.

 

 

 

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR