Η τουρκική αμυντική βιομηχανία αναζητά συνεχώς τρόπους για καταστήσει τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ακόμα πιο απειλητικές, ειδικά για τις γειτονικές χώρες, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην κατασκευή πυραύλων για χερσαία και ναυτικά συστήματα.
Τώρα πληροφορίες του τουρκικού τύπου αναφέρουν ότι οι πύραυλοι GÖKDOĞAN και BOZDOĞAN θα τοποθετηθούν σε κινητές χερσαίες και ναυτικές πλατφόρμες.
Δηλαδή οι πύραυλοι θα μεταφέρονται από ειδικά οχήματα που θα κινούνται για παράδειγμα στα μικρασιατικά παράλια, ενώ θα τοποθετηθούν και σε πολεμικά πλοία ( από Κορβέτες και Φρεγάτες).
Ο διευθυντής του ινστιτούτου TÜBİTAK SAGE, ΓΚ. Οκουμούς, ο οποίος έδωσε συνέντευξη στο «Türkiye Yüzyılı'nda Sanayii ve Teknoloji» του καναλιού A Haber, ανακοίνωσε ότι εκτελούνται έργα για την χρήση πυραύλων αέρος-αέρος GÖKDOĞAN και BOZDOĞAN από πλατφόρμες ξηράς και θάλασσας αυτήν περίοδο.
Στη συνδυασμένη στρατιωτική άσκηση με πυρά με την επωνυμία EFES-2022, ο ίδιος είπε στην ιστοσελίδα Defense Turk ότι υπάρχουν σχέδια για τη χρήση πυραύλων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου GÖKTUĞ σε εναλλακτικές πλατφόρμες:
«Το σχέδιο GÖKTUĞ περιλαμβάνει πολλές δοκιμαστικές διαδικασίες δοκιμών. Είμαστε στο τελικό στάδιο. Οι δοκιμές και οι μελέτες μας σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής συνεχίζονται. Επιπλέον, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη χρήση διαφορετικών πλατφορμών. Εξετάζουμε αν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σε UAV, ελικόπτερα ή σε πλοία στην θάλασσα», τόνισε ο ίδιος.
Το NASAMS, το οποίο χρησιμοποιείται από τις χώρες του ΝΑΤΟ, μπορεί να δοθεί ως παράδειγμα συστήματος για τη χρήση των πυραύλων GÖKDOĞAN και BOZDOĞAN στην ξηρά.
Αν και αρχικά αναπτύχθηκε για την εκτόξευση πυραύλων αέρα-αέρος AIM-120 AMRAAM από την ξηρά, το NASAMS ενσωματώθηκε στον πύραυλο AMRAAM-ER, ο οποίος αναπτύχθηκε συνδυάζοντας τον πυραυλοκινητήρα του AIM-9X Sidewinder και του πυραύλου RIM-162 ESSM και των εξαρτημάτων του τους πυραύλους AIM-120 για διαφορετικά βεληνεκή και απειλές τα επόμενα χρόνια.
Για χρήση στη θάλασσα, μπορεί να αναμένεται ότι ένας πύραυλος BOZDOĞAN θα χρησιμοποιηθεί για ένα σύστημα παρόμοιο με το Sea-RAM (Για παράδειγμα: ASELSAN GÖKDENİZ ER, ROKETSAN LEVENT) και ένας πύραυλος GÖKDOĞAN θα ακολουθήσει την φιλοσοφία των πυραύλων G-40 με δυνατότητα τετραπλής συσκευασίας με μεγαλύτερο κινητήρα πυραύλων και πτυσσόμενα πτερύγια που παρουσιάστηκε στην έκθεση IDEF19).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ενδέχεται να απαιτηθούν ορισμένες αλλαγές στον σχεδιασμό των υφιστάμενων πυραύλων λόγω της διαφοράς στους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης σε ξηρά και θάλασσα.
Χερσαία έκδοση του ναυτικού πυραύλου ATMACA
Η συμφωνία για την κατασκευή του συστήματος Kara ATMACA, υπογράφθηκε μεταξύ του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας SSB και της εταιρείας Roketsan.
Ο πρόεδρος της SSB lsmail Demir, Τούρκοι ανώτατοι αξιωματικοί, καθώς και εκπρόσωποι της Roketsan συμμετείχαν στην σχετική τελετή υπογραφής.
Πρόκειται για την δημιουργία ενός πυραύλου τύπου Κρουζ μεγάλου βεληνεκούς που θα μπορεί να εκτοξευθεί από τροχοφόρα χερσαία οχήματα για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των τουρκικών δυνάμεων.
Η χερσαία έκδοση Kara ATMACA θα έχει φερόμενη εμβέλεια 280 χιλιομέτρων, ( κάτι που εφόσον ισχύσει), σε συνδυασμό με την τοποθέτηση τους σε ειδικά επιλεγμένα σημεία, θα δύνανται να απειλήσουν την ελληνική και βουλγαρική επικράτεια, που αποτελούν τους κύριους στόχους των “συνόρων της καρδιάς” του Τούρκου προέδρου Ρ.Ν. Ερντογάν.
Η τοποθέτηση τροχοφόρων οχημάτων με πυραύλους EXOSET για παράδειγμα, σε επιλεγμένα τοποθεσίες στα νησιά μας θα “ κλείδωνε” στην κυριολεξία το Αιγαίο στα όποια τουρκικά σχέδια.
Όπως και να έχει πάντως η ελληνική στρατιωτική ηγεσία σε συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας, κινείται πλέον με ρυθμούς καταιγιστικούς. Το ίδιο ελπίζουμε να λάβει χώρα και μετά τις εκλογές, αφού η τουρκική ηγεσία δεν σταμάτησε τις προκλήσεις, απλά λόγω σεισμού κάνει ένα “ διάλειμμα”, για να συνεχίσει αργότερα με μεγαλύτερη ένταση σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.