Το ότι η Τουρκία αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης πιλότων, αναφέρθηκε σε χθεσινό άρθρο μας, αλλά δεν γνωρίζαμε ακριβώς γιατί τόση πρεμούρα με τον διαγωνισμό πρόσληψης πιλότων ακόμα και από το “εξωτερικό”.
Η Άγκυρα κατά τα φαινόμενα και τον τύπο της, προετοιμάζεται για αεροπορικές επιχειρήσεις σε Ανατολική Μεσόγειο ενώ προετοιμάζεται ακόμα και για πολεμικές αποστολές, (έναντι ποιού δεν αναφέρεται) αναζητώντας τελικά 3 πιλότους για κάθε μαχητικό αεροσκάφος.
Το θέμα της Λιβύης, η ελληνική ΑΟΖ νοτίως της Κρήτης και το τρομερό παιχνίδι για τα κοιτάσματα στην ίδια περιοχή, θα φέρουν τουρκική αντίδραση αργά ή γρήγορα.
Τουρκικά ΜΜΕ, αναφέρουν ότι “από το 2013, 286 Τούρκοι πιλότοι αποστρατεύτηκαν και μετακόμισαν στον ιδιωτικό τομέα όταν η υποχρεωτική περίοδος υπηρεσίας των πιλότων μαχητικών στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία μειώθηκε από 18 σε 10 χρόνια.
Με την απόπειρα πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου, περισσότεροι από 500 πιλότοι εκδιώχθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας για το πραξικόπημα.
Αργότερα, είχαμε κανονικές αποστρατείες. Έτσι, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχασε το ήμισυ της εφεδρείας των πιλότων της, που ήταν 1600.
Συνολικά 800 πιλότοι αποχώρησαν ή εκδιώχθηκαν. Ο ιδανικός αριθμός πιλότων, που θα έπρεπε να είναι στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία είναι 1,5 για 1 θέση, και τώρα αυτό το ποσοστό είναι σε 0,8 για μια θέση.
Στη συνέχεια, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας έλαβε μια σειρά μέτρων για την εξάλειψη της έλλειψης πιλότων.
Στο πλαίσιο αυτό, καταρχάς άλλαξαν τα δικαιώματα των πιλότων, ενώ ο χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας τους αυξήθηκε από 14,5 σε 18 έτη και στη συνέχεια σε 21 έτη.
Δόθηκε η ευκαιρία να επιστρέψουν και σε πιλότους που αποχώρησαν από την TAF για διάφορους λόγους με την έγκριση του Υπουργού Άμυνας.
Με αυτόν τον τρόπο, σχεδόν 100 πιλότοι, συμπεριλαμβανομένων επέστρεψαν σε επιχειρησιακές αποστολές.
Δικαίωμα χειριστή είχε και το προσωπικό που υπηρετούσε σε καθήκοντα εδάφους στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία και πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, εκπαιδεύτηκαν σχεδόν 200 πιλότοι.
Αλλά λόγω του πραξικοπήματος 1040 υποψήφιοι πιλότοι συνελήφθησαν, και 976 από αυτούς στην συνέχεια επανήλθαν στις δοκιμασίες.
Στο τέλος μόνο μερικοί από αυτούς συμπεριλήφθηκαν επίσης στη δύναμη της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των διευθετήσεων, ο αριθμός των πιλότων στην Διοίκηση της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας ξεπέρασε τους χίλιους μέσα σε δύο χρόνια.
Ωστόσο, ο ιδανικός αριθμός πιλότων δεν έχει ακόμη επιτευχθεί. Επιπλέον, οι στόχοι έχουν αυξηθεί λόγω των αυξημένων αποστολών.
Σε σύγκριση με πριν από τις 15 Ιουλίου, οι επιχειρήσεις της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας αυξήθηκαν κατά 30 τοις εκατό και οι πτήσεις αποστολών στη Συρία αυξήθηκαν κατά 40 τοις εκατό.Αυξήθηκαν επίσης οι πτήσεις αποστολής στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Ως εκ τούτου, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία προσπαθεί να αυξήσει στο πρότυπο του ΝΑΤΟ τον αριθμό των πιλότων σε 1,5 πιλότος για μια 1 θέση, στο επίπεδο των 2 πιλότων ανά 1 θέση.
Διότι αναφέρεται ότι χρειάζονται τουλάχιστον δύο πιλότοι για να χρησιμοποιηθεί ένα μαχητικό αεροσκάφος με πλήρη αποτελεσματικότητα, και ειδικά σε πόλεμο, Τρεις πιλότοι για ένα μαχητικό”.
Το δηλώνουν οι “γείτονες” δυνατά και καθαρά, ότι ετοιμάζονται για αποστολές στην Ανατολική Μεσόγειο, αφού οι πιλότοι που έχουν φτάνουν για αεροπορικές επιχειρήσεις στο Βόρειο Ιράκ, ενώ στην Συρία δεν έχουμε καμία πολεμική κίνηση λόγω της άρνησης ΗΠΑ-Ρωσίας στον Ερντογάν να πράξει το παραμικρό.
Η Τουρκία προσπαθεί να παίξει τον ρόλο της μεγάλης περιφερειακής δύναμης, της χώρας που έχει άποψη για τα πάντα στην περιοχή και ειδικά για όλα τα εδάφη που ανήκαν κάποτε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.