Armed Conflicts

Εν αναμονή των F-16 : Η Βουλγαρία κλείνει με προσωρινό μαχητικό από τη Σουηδία ή τη Γαλλία- Ποιοι οι τύποι μαχητικών

 Η Βουλγαρική κυβέρνηση φαίνεται να πλησιάζει πιο κοντά στην επίτευξη συμφωνίας, για ένα προσωρινό μαχητικό αεροσκάφος μετά από συνομιλίες με τη Σουηδία και τη Γαλλία, ενώ το έθνος της νοτιοανατολικής Ευρώπης αναμένει αμερικανικά F-16.

Η πιθανή απόκτηση των τζετ προκλήθηκε από τη Lockheed Martin, όταν καθυστέρησε την παράδοση των αεροσκαφών F-16 Block 70 στη Σόφια από το 2023 έως το 2025, μετά από προβλήματα λόγω COVID-19 , πράγμα που σημαίνει ότι, δεν θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι το 2028 περίπου.

Έτσι, η Βουλγαρία απαιτεί έναν «ενδιάμεσο» τύπο για να αντικαταστήσει έναν γηρασμένο στόλο MiG-29, που αναμένεται να είναι μη επισκευάσιμος λόγω προβλημάτων συντήρησης από τα τέλη του 2023 και μετά.

Η προσωρινή απόκτηση μαχητικών ξεκίνησε με τη Βουλγαρία να στέλνει επιστολές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σουηδία, τη Γαλλία, το Ισραήλ, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Ιταλία, αναφέροντας λεπτομερώς τη δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων αεροσκαφών. Η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία επιβεβαίωσαν έκτοτε ότι, δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στο αίτημα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Βουλγαρίας . 

«Η Σουηδία και η Γαλλία ανταποκρίθηκαν θετικά στο αίτημά μας. Έχουμε ξεκινήσει συνομιλίες  και  με τα δύο κράτη, για να διερευνήσουμε τις δυνατότητες για την προσωρινή απόκτηση μαχητικών. Δεν έχουμε λάβει ακόμη καμία πρόταση», ανέφερε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Άμυνας της Βουλγαρίας (MoD).

Η Σουηδία θα μπορούσε να προσφέρει αεροσκάφη Saab JAS 39 Gripen C/D, με τη Γαλλία να είναι σε θέση είτε να προωθήσει τα αεροσκάφη Mirage 2000 είτε Rafale. 

Σε λίγα χρόνια από σήμερα, ο εναέριος χώρος των Βαλκανίων θα διαθέτει μια από τις πιο ισχυρές αεροπορικές δυνάμεις, και σε έναν γεωγραφικό χώρο από την Σλοβακία μέχρι την Μαύρη Θάλασσα.

Οι πρώτες πολεμικές αεροπορίες που θα συνθέτουν αυτή την δύναμη, θα είναι τρεις χώρες του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα, η Σλοβακία και η Βουλγαρία. Σε αυτές θα συμπεριλαμβάνονται σε λίγα χρόνια και , η Κροατία ( συμφώνησε με την Γαλλία την αγορά 12 αεροσκαφών μάχης Rafale), η Ρουμανία, της οποίας προς το παρόν την φύλαξη του εναέριου χώρου έχουν αναλάβει σύμμαχοι του ΝΑΤΟ με την ίδια να δίνει προτεραιότητα στην αγορά αντιαεροπορικών συστημάτων και νέων υποβρυχίων, και τέλος η Αλβανία, που την φύλαξη του εναέριου χώρου έχουν αναλάβει η Ιταλία και Ελλάδα, με το ΝΑΤΟ να έχει στα σχέδια για την χώρα την δημιουργία αεροπορικών υποδομών.

Η πρόκληση για τη Βουλγαρική αεροπορία, είναι να μπορέσει να αντικαταστήσει το MiG-29 «Fulcrum» το συντομότερο δυνατό, που κληρονόμησε από τη σοβιετική περίοδο. Ωστόσο, αυτά τα μαχητικά φτάνουν στο τέλος των δυνατοτήτων τους και η συντήρησή τους σε Λειτουργική Κατάσταση (MCO), που ήδη περιπλέκεται από τις εντάσεις με τη Ρωσία, μετατρέπεται σε παζλ.

Σε μια προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων συντήρησης του MiG-29, η Βουλγαρία έχει επίσης συζητήσει με την Πολωνία , καθώς η τελευταία λειτουργεί επίσης το αεροσκάφος και θα μπορούσε να προσφέρει στη Βουλγαρία, έναν τρόπο να εξυπηρετήσει δυνητικά τον στόλο της μετά το 2023.

Μια πρώτη δόση οκτώ μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70, συμφωνήθηκε μεταξύ της Βουλγαρίας και των Ηνωμένων Πολιτειών το 2019, με μια δεύτερη δόση άλλων οκτώ που εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Συνεργασίας για την Αμυντική Ασφάλεια τον Απρίλιο του 2022. Η Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας, πέρασε το «στάδιο 2» της επένδυσης σχέδιο δαπανών για τη δεύτερη δόση «νωρίτερα αυτόν τον Νοέμβριο», επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του ΠΜ. 

Τον περασμένο μήνα, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ είπε ότι τα F-16 «θα προσφέρουν στη Βουλγαρία, ένα στόλο σύγχρονων πολεμικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων, υποστηρίζοντας την ικανότητα της Βουλγαρίας να υπερασπιστεί τον εναέριο χώρο της, ενισχύοντας την περιφερειακή ασφάλεια και ενισχύοντας τη διαλειτουργικότητα της βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ».

Η συναρμολόγηση του πρώτου F-16 Block 70 της Βουλγαρίας, ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Lockheed Martin, μαζί με άλλα μοντέλα κατά παραγγελία για το Μπαχρέιν και τη Σλοβακία.

 «Σήμερα, η Βουλγαρία κατασκευάζει την απαραίτητη υποδομή, εκπαιδεύει πιλότους και αναπτύσσει προσωπικό συντήρησης για να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις F-16, όταν φτάσουν τα τζετ στη χώρα», είπε ο εκπρόσωπος.

Να αναφέρουμε ότι, το διαλειτουργικό αεροσκάφος του ΝΑΤΟ διαθέτει μια σειρά βασικών δυνατοτήτων και τεχνολογιών, όπως το ραντάρ APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA) της Northrop Grumman, ένα «εκσυγχρονισμένο» πιλοτήριο, εξελιγμένες δεξαμενές καυσίμου και εκτεταμένη διάρκεια ζωής 12.000 ωρών, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Εκτιμά επίσης ότι, σχεδόν 700 F-16 επιχειρούν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.

Η ανακεφαλαιοποίηση του στόλου μαχητικών της Βουλγαρίας, φτάνει καθώς προσπαθεί να απομακρυνθεί από τις πολιτικές εσωτερικής διαμάχης για το αν θα προμηθεύσει όπλα στην Ουκρανία, μια σκληρή συζήτηση που παραλίγο να οδηγήσει στην κατάρρευση της κυβέρνησης συνασπισμού.

Ένας συμβιβασμός για βοήθεια στην επισκευή ουκρανικού στρατιωτικού εξοπλισμού είχε αρχικά διευθετηθεί, αλλά Βούλγαροι νομοθέτες αναφέρθηκε ότι, ενέκριναν μια «πρώτη αποστολή στρατιωτικής βοήθειας» στο Κίεβο στις 3 Νοεμβρίου. 

 

 

 

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR