Greek-Turkish Relations
Updated at:

Σχέδιο Ερντογάν κατά της ελληνικής σιδηροδρομικής Εγνατίας-Λιμάνι στην Μαύρη θάλασσα για παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου

Λιμάνι στο Filyos στον Εύξεινο Πόντο, κατασκευάζει η Τουρκία με εντολή του Τούρκου Προέδρου Ρ.Ν. Ερντογάν, με σχέδιο που έχει την ονομασία Filyos Valley Project, ως ανταγωνιστικό ουσιαστικά της Αλεξανδρούπολης.

Εκεί οι Τούρκοι δημιουργούν βιομηχανικές εγκαταστάσεις των οποίων τα έργα υποδομής συνεχίζονται, μαζί με μεταφορικό διάδρομο, για μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων.

Ο επικεφαλής του σχεδίου Metin Demir είπε ότι το Filyos Valley Project θα είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή και βιομηχανική περιοχή στη χώρα επεκτείνοντας το πεδίο και την έκτασή του στο εγγύς μέλλον.

Στην πόλη Filyos της συνοικίας Çaycuma του Zonguldak, συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες για το έργο, το οποίο περιλαμβάνει το λιμάνι , τη Βιομηχανική Ζώνη , την Ελεύθερη Ζώνη και την Ελεύθερη Ζώνη Ανάπτυξης.

Το έργο στοχεύει στη δημιουργία νέων διαδρόμων μεταφοράς, τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου των Στενών του Βοσπόρου, την αύξηση της ειδικής παραγωγής και την ανάπτυξη εθνικών και διεθνών μεταφορών και εμπορίου.

Ο Τούρκος υπουργός ενέργειας Fatih Dönmez, ο οποίος ήρθε στην πόλη στις 21 Μαρτίου για να εξετάσει τις εργασίες στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας φυσικού αερίου Filyos, οι οποίες είναι υπό κατασκευή, δήλωσε: «Το έργο θα είναι ένα από τα μεγάλα έργα που δίνονται ως παράδειγμα στον κόσμο. Από σήμερα, περίπου 2 χιλιάδες εργαζόμενοι εργάζονται εκεί, ενώ πιθανότατα θα έχουμε διπλασιάσει αυτόν τον αριθμό σε 2 μήνες».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (TSO) του Zonguldak, Metin Demir, δήλωσε στο Anadolu Agency (AA) ότι το Filyos Valley Project, που σχεδιάστηκε ως η πλησιέστερη πύλη του λιμανιού της Κεντρικής Ανατολίας στις εξαγωγές, θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή και βιομηχανική περιοχή της χώρας επεκτείνοντας το εύρος και περιοχή στο εγγύς μέλλον.

Ο ίδιος τόνισε ότι το Filyos Valley Project έχει διπλασιάσει τον στόχο του μετατρέποντάς του σε ενεργειακή βάση την ίδια στιγμή που η Turkish Petroleum Corporation (TPAO) βρήκε μεγάλα αποθέματα στα κοιτάσματα Türkali.

Το όλο σχέδιο είναι άκρως ανταγωνιστικό στο σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.

Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.

Η χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας ακολουθεί το οδικό έργο της Εγνατίας οδού που περικάμπτει τα περιβόητα Στενά, στα οποία η Τουρκία είχε  ανακοινώσει τη δημιουργία νέας Διώρυγας, η οποία αργεί πολύ ακόμη .

Η Άγκυρα, θέλοντας να ανατρέψει κυριολεκτικά αυτά τα σχέδια από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, κατασκευάζει λιμάνι μεγάλων διαστάσεων εντός του Εύξεινου Πόντου, που θα το συνδέει οδικά και σιδηροδρομικά με λιμάνια στο Αιγαίο Πέλαγος.

 

GALLERY

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR