Αφού η Naval Group ολοκλήρωσε την τεχνική στάση (TS) του Charles de Gaulle το καλοκαίρι του 2021, το αεροπλανοφόρο ανέκτησε πλήρως τις δυνατότητές του μέχρι το φθινόπωρο και έλαβε μέρος σε μια μοναδική κοινή άσκηση, την Polaris 21 μαζί και με ελληνικές δυνάμεις.
Πριν από την επόμενη επιχειρησιακή αποστολή του πλοίου, η οποία αναμένεται αυτόν τον Φεβρουάριο, ο διοικητής του, πλοίαρχος Sébastien Martinot, κάνει μια αναδρομή σε αυτά τα στάδια και συζητά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυαρχίδα του γαλλικού ναυτικού στις επερχόμενες περιόδους συντήρησης.
Υπενθυμίζεται πως με το γαλλικό αεροπλανοφόρο Σαρλς Ντε Γκωλ να πλέει προς την Ανατολική Μεσόγειο με όλη την ομάδα μάχης που το συνοδεύει, μέρος της οποίας θα είναι και η ελληνική φρεγάτα Αδρίας, η Ελλάδα συνεχίζει να διενεργεί ασκήσεις με γαλλικές αλλά και αμερικανικές δυνάμεις στην περιοχή.
Ακολουθούν όλα όσα είπε ο διοικητής του...
-Πώς εξελίχθηκε η τεχνική στάση του Charles de Gaulle;
Sébastien Martinot: Οι ομάδες του Naval Group ολοκλήρωσαν με μαεστρία αυτή την έντονη τεχνική στάση, όλα με απόλυτη ασφάλεια, παρά τα στενά χρονικά πλαίσια - τους τρεις μήνες του καλοκαιριού - και μια συνεχιζόμενη πολύπλοκη υγειονομική κατάσταση.
Το αξιοσημείωτο επίπεδο διαθεσιμότητας κατά την ολοκλήρωση της τεχνικής στάσης οφείλεται αποκλειστικά στη Naval Group, τον κύριο ανάδοχο, ο οποίος αξιοποίησε σε μεγάλο βαθμό τα διδάγματα που αποκόμισε από προηγούμενες τεχνικές στάσεις, ενώ προετοίμασε και οργάνωσε τις εργασίες στενά με τους κρατικούς φορείς.
Στην επιτυχία αυτή συνέβαλε επίσης η συνολική συνέργεια μεταξύ των βιομηχανικών ομάδων και του πληρώματος.
Σε επιχειρησιακούς όρους, αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη φιλόδοξη ανάκτηση του αεροπλανοφόρου στο τέλος του καλοκαιριού. Οι τεχνικές και ανθρώπινες δοκιμές των εγκαταστάσεων ολοκληρώθηκαν σε διάστημα δύο εβδομάδων.
-Ποια είναι η άποψή σας για τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροπλανοφόρου, οι οποίες υποβλήθηκαν σε αυστηρές δοκιμές κατά τη διάρκεια της άσκησης Polaris που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 18 Νοεμβρίου και 3 Δεκεμβρίου;
Sébastien Martinot: Αφού υποβλήθηκε σε συντήρηση, το Charles de Gaulle ήταν πλήρως ικανό να λάβει μέρος σε αυτή την άσκηση υψηλής έντασης εμπλοκής.
Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, η άσκηση διεξήχθη χωρίς κανένα περιορισμό και με την απαιτούμενη αντιδραστικότητα όταν αντιμετώπισε ένα εξελισσόμενο σενάριο. Το πλοίο πληρούσε όλες τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και η διαθεσιμότητα των αεροπορικών του εγκαταστάσεων ήταν ικανοποιητική.
Επιπλέον, το πλήρωμα εκτίμησε την πρόσθετη άνεση, ατμόσφαιρα και χώρο στην καφετέρια και τους χώρους του πληρώματος που επέφεραν οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν.
Οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν για την ολοκλήρωση των εργασιών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αποδείχθηκαν πράγματι επιτυχείς!
-Ποιες είναι οι προκλήσεις των επερχόμενων περιόδων συντήρησης;
Sébastien Martinot: Οι επόμενες δύο σημαντικές ημερομηνίες συντήρησης για το αεροπλανοφόρο θα είναι η τεχνική στάση που έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2022 και η ενδιάμεση προσάραξη (Mid-Cycle Docking - MCD) που έχει προγραμματιστεί για το 2023. Το επόμενο καλοκαίρι, όπως και το καλοκαίρι του 2021, το επίκεντρο θα είναι οι αεροπορικές εγκαταστάσεις του πλοίου, οι ανελκυστήρες μηχανημάτων και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης επί του πλοίου. Ο στόχος είναι να μειωθεί ο όγκος των εργασιών που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στη δεξαμενή ξηράς αποβάθρας το 2023, κατά τη διάρκεια της οποίας το πλοίο θα επωφελείται από εκτεταμένες εργασίες συντήρησης στο σύστημα πρόωσης, τους πυρηνικούς αντιδραστήρες, τις δομές και το κατάστρωμα διακυβέρνησης.
Η πρόβλεψη της παλαίωσης και η προσεκτική προετοιμασία των εργασιών πρέπει πάντα να αποτελούν προτεραιότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι κάθε περίοδος συντήρησης θα είναι επιτυχής!
Όπως το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ έχει ξαναγράψει πρόσφατα το γαλλικό αεροπλανοφόρο αντιπροσωπεύει "42.500 τόνους γαλλικής διπλωματίας" και έχει επίσης ως στόχο να στείλει κάποια μηνύματα στην Τουρκία.
Όντας το σημαντικότερο στρατηγικό όπλο της Γαλλίας, δεν έχουν ανακοινωθεί για λόγους ασφαλείας περισσότερες λεπτομέρειες, όπως όμως επισημαίνουν στρατιωτικοί αναλυτές, ο απόπλους από τo ναύσταθμο της Toulon έγινε με το αεροπλανοφόρο σε «ετοιμότητα μάχης», δηλαδή με πλήρες πολεμικό φορτίο το οποίο περιλαμβάνει πλήθος μαχητικών αεροσκαφών Rafale, ιπτάμενα ραντάρ και στρατηγικό οπλισμό πυραύλων μέγιστης ακτίνας δράσης, αντι-υποβρυχιακό οπλοστάσιο καθώς και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εντοπισμού, στόχευσης και ηλεκτρονικών παρεμβολών που έχει αναπτύξει η γαλλική πολεμική βιομηχανία με το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό πως δεν υπάρχουν μέσα αντιμέτρων στη διάθεση καμίας άλλης χώρας.