Air Force
Updated at:

Τι θα γίνει με τους πιλότους των Rafale; Τα Ιταλικά Μ-346 κερδίζουν έδαφος για τις ανάγκες εκπαίδευσης των πιλότων Ελλάδας - Ισραήλ – Αιγύπτου;

Ο συνεχιζόμενος εκσυγχρονισμός και επέκταση της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς, με την πρόσφατη ανακοίνωση παραγγελίας για μια επιπλέον παρτίδα 30 μαχητικών πολλαπλών ρόλων Dassault Rafale, για να αυξηθούν τα 24 που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία. Αυτό θα επιτρέψει την απόσυρση των υπολοίπων Mirage 5, και πιθανώς των Mirage 2000s. Ένας στόλος 54 Rafales θα κάνει το EAF τον δεύτερο μεγαλύτερο αερομεταφορέα αυτού του τύπου στον κόσμο, μετά την ίδια τη Γαλλία.

Η αρχική απαίτηση εκπαίδευσης είναι σχετικά μικρή, καθώς οι νέες μοίρες επανδρώνονταν από έμπειρους πιλότους από τις μοίρες Mirage, MiG-21 και J-7 που διαλύθηκαν και οι οποίοι υποβλήθηκαν σε εκπαίδευση μετατροπής στη Γαλλία και τη Ρωσία.

Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, οι νέοι πιλότοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται από την αρχή για να ανακεφαλαιοποιήσουν τις μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας και ήδη γίνονται προσπάθειες για την ανοικοδόμηση του συστήματος εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Επί του παρόντος, η Αιγυπτιακή Αεροπορική Ακαδημία, που ιδρύθηκε αρχικά το 1951, αποτελείται από πολλές μοίρες που χωρίζονται μεταξύ Bilbeis (επίσης γνωστή ως Bilbays ή Belbes) και El Minya.

Οι πιλότοι και οι πλοηγοί λαμβάνουν πτυχίο μετά την αποφοίτησή τους, μαζί με κατάταξη στην Αιγυπτιακή Πολεμική Αεροπορία, ενώ οι πτυχιούχοι πιλότοι λαμβάνουν επίσης μια διεθνώς αναγνωρισμένη άδεια εμπορικού πιλότου.

Εκτός από την εκπαίδευση του προσωπικού της Αιγυπτιακής Πολεμικής Αεροπορίας, η ακαδημία έχει επίσης εκπαιδεύσει δόκιμους από διάφορες αραβικές και αφρικανικές χώρες και από τη Μαλαισία.

Η Αίγυπτος έχει υποχρέωση να αντικαταστήσει τα περισσότερα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται τώρα.

Ο Ιταλός κατασκευαστής, που συμμετείχε στο Συμπόσιο Air Power που διοργάνωσε το Κάιρο στα τέλη Νοεμβρίου, αναμένεται να κερδίσει την αιγυπτιακή αγορά εκπαιδευτικών τζετ με το μοντέλο M-346. Αυτά προορίζονται για την εκπαίδευση πιλότων Rafale, για τους οποίους η Αίγυπτος μόλις παρήγγειλε μια δεύτερη παρτίδα.

Ειδικά η Leonardo παλεύει σκληρά για να κερδίσει την παραγγελία, προσφέροντας τόσο το M346 όσο και το μικρότερο, ελαφρύτερο, M345. Ένα Ιταλικό εκπαιδευτικό, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα στοιχείο στο συμβόλαιο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, που φέρεται να διαπραγματεύτηκε το 2020, το οποίο λέγεται ότι περιελάμβανε τέσσερις φρεγάτες FREMM, 20 κορβέτες, 24 μαχητικά Eurofighter Typhoon, 24 εκπαιδευτικά αεροσκάφη M346 και έναν δορυφόρο επιτήρησης.

Η Αίγυπτος προσανατολίζεται στην αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού της προγράμματος, με νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη στα πρότυπα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, αφού και η  λειτουργία  της Σχολής Πολεμικής Αεροπορίας (εκπαιδευτικό κέντρο)  στην Καλαμάτα, προβλέπεται να χρησιμοποιεί ιδίου τύπου αεροσκάφη, δηλαδή τα M-346.

Ως γνωστόν νέους ορίζοντες και νέες δυνατότητες για την Πολεμική Αεροπορία, άνοιξε  η συμφωνία των 1,68 δις δολαρίων μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ , η μεγαλύτερη αμυντική συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών μέχρι σήμερα.

Θα έχει διάρκεια 20 χρόνων και περιλαμβάνει ακόμη την αγορά 10 εκπαιδευτικών αεροσκαφών Μ-346 της ιταλικής Leonardo, που θα αντικαταστήσουν τα T-2 Buckeye, καθώς και τη συντήρηση των αεροσκαφών T-6 (Efroni). Διαθέτει επίσης πρόβλεψη για την παροχή προσομοιωτών πτήσης, εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Με την έγκριση της συμφωνίας, η SIBAT, η Διεύθυνση για την Διεθνή Αμυντική Συνεργασία στο υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ και η Elbit Systems, θα υπογράψουν τη συμφωνία για τη δημιουργία ελληνικής σχολής πολεμικής αεροπορίας (εκπαιδευτικό κέντρο) στην Καλαμάτα, με πρότυπο τη σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ (IAF).

Η ελληνική σχολή θα είναι εξοπλισμένη με 10 αεροσκάφη εκπαίδευσης M-346, που παράγονται από την ιταλική εταιρεία Leonardo, τα οποία είναι γνωστά και ως «Lavi», χρησιμοποιούνται επίσης στην ισραηλινή σχολή πολεμικής αεροπορίας και θεωρούνται πολύ επιτυχημένα.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Elbit System θα παρέχει την τεχνογνωσία και υλικά για την αναβάθμιση και λειτουργία των αεροσκαφών T-6 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο μέλλον, οι δύο πλευρές θα εξετάσουν και άλλους τομείς συνεργασίας μεταξύ των Ισραηλινών και Ελληνικών σχολών πολεμικής αεροπορίας. Σύμφωνα με πηγές του ελληνικού υπουργείου Άμυνας, το κόστος της συμφωνίας με το Ισραήλ ανήλθε σε 1.365 δισ. ευρώ για διάστημα 22 ετών, δηλαδή σε μέσο ετήσιο κόστος 62,5 εκατ. ευρώ.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR