"Η Τουρκία έπιασε στο λαχείο! Καλά νέα 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων"!
Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου τουρκικού ΜΜΕ, με το οποίο θριαμβολογεί για χρήματα που θα έρθουν μελλοντικά στην Τουρκία, σε μια προσπάθεια αντιστροφής του αρνητικού κλίματος σε βάρος του καθεστώτος , λόγω της κάκιστης οικονομικής κατάστασης που βιώνει η χώρα.
Αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
"Εκτός από τις διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα στην πανδημία, λόγω της ανισορροπίας προσφοράς-ζήτησης, οι τιμές των ναύλων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη και δεν έχουν βρεθεί κοντέινερ.
Κατά την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών στο εμπόριο στη γραμμή Δύσης-Ανατολής, η εναλλακτική του σιδηροδρόμου έχει γίνει πολύ πιο απαιτητική. Ο βόρειος διάδρομος του έργου Belt Road, που εκτείνεται από την Κίνα έως την Ευρώπη, είναι γεμάτος.
Ως εκ τούτου, η ταχέως αναπτυσσόμενη ζήτηση για τον Μεσαίο Διάδρομο, που διέρχεται από την Τουρκία, αυξάνεται. Οι επενδύσεις που θα γίνουν στο Middle Corridor αναμένεται να φτάσουν συνολικά τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια. Υποδομές μεταφορών θα δημιουργηθούν από την Κίνα ενώ θα γίνουν επενδύσεις συνολικά 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων!!
Σύμφωνα με τις ειδήσεις της Sabah, ο διευθυντής μάρκετινγκ της Pacific Eurasia Logistics International, Ahmet Burak İçen δήλωσε ότι ο Βόρειος Διάδρομος έχει εξαντλήσει τη χωρητικότητά του και οι εναλλακτικές διαδρομές βρίσκονται τώρα στο προσκήνιο.
«Τώρα ο Μέσος Διάδρομος και η Τουρκία έρχονται στο προσκήνιο. Κίνα. Αυξάνεται η ζήτηση για αποστολή προϊόντων μέσω Τουρκίας. Οι σιδηροδρομικές υποδομές και οι χώροι φόρτωσης και εκφόρτωσης και εκτελωνισμού που ονομάζονται ξηρά λιμάνια είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Αυτές οι εγκαταστάσεις είναι νέες και θα προστεθούν και άλλες », ανέφερε
Υποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα στις θαλάσσιες και άλλες μεταφορικές διαδρομές είναι επωφελές για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ο İçen είπε, "Είμαστε κάτω από το κόστος μεταφοράς μέσω θαλάσσιων διαδρομών φορτίο από Κίνα στην Τουρκία . Το κόστος είναι γύρω στις 12 χιλιάδες δολάρια και προσπαθούμε να μην υπερβούμε αυτό », είπε.
Αν και η διαφορά με τη θαλάσσια διαδρομή δεν είναι μεγάλη, ο σιδηρόδρομος είναι ένα βήμα μπροστά όσον αφορά την μεταφορά αγαθών μεταξύ των δύο χωρών
Η Κίνα κάνει επενδύσεις σε 68 χώρες συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας
Ο Πρόεδρος του Port and Terminal Services Group της Arkas Holding, Özgür Kalelioğlu , ο οποίος σκοπεύει να ξεκινήσει να επενδύει σε δύο χερσαίους τερματικούς σταθμούς, έναν στο βορρά και τον άλλο στο νότο, είπε:
«Ξεκινήσαμε τις εργασίες για τη δημιουργία ενός χερσαίου τερματικού σταθμού που ονομάζεται Railport στο Kartepe, στο Kocaeli , πριν από περίπου 15 χρόνια Αγοράσαμε τα οικόπεδα βήμα-βήμα και ανήλθαν σε 265 τετραγωνικά χιλιόμετρα
«Δημιουργήσαμε μια τεράστια έκταση μέτρων και ιδρύουμε τερματικό διατροπικής επιμελητείας, ένα σταθμό με σιδηροδρομική και οδική σύνδεση. Κάνουμε την επένδυση Railport με τον Γερμανό συνεργάτη μας, Dui sport, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη στον τομέα της», είπε.
Συμφωνία με τους σιδηροδρόμους της Αυστρίας
Δηλώνοντας ότι συμφώνησαν με τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους και ότι συνεργάστηκαν στη διανομή στην Ευρώπη, ο Ahmet Burak İçen είπε ότι οι υποδομές στις χώρες σε αυτή τη γραμμή είναι κατάλληλες και το σύστημα θα γίνει ιδανικό με μικρές επενδύσεις στην Τουρκία. Τονίζοντας ότι οι μεταφορές στο ρωσικό δρομολόγιο έχουν αυξηθεί ραγδαία, ο Ιτσέν τόνισε ότι σχεδιάζουν να οργανώσουν διαδρομές και σε νέες χώρες.
Μεταφορά από την Άπω Ανατολή στην Τουρκία σε 12 ημέρες
Ο Kalellioğlu δήλωσε ότι στο πλαίσιο του σχεδίου Railport, θα μπορούν να μεταφέρουν τα φορτία που προέρχονται από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη δια θαλάσσης σε περίπου ένα μήνα, μέσω Τουρκίας, ως απευθείας σιδηροδρομικό δρομολόγιο μεταξύ 12 και 15 ημερών, και είπε:
Σε μια σημαντική τοποθεσία για τις μεταφορές από την Ευρώπη στην Κίνα, σιδηροδρομικά και χερσαία. «Το Railport θα είναι ένα πρωτότυπο και το πρώτο στον κλάδο. Πιστεύουμε ότι η Railport θα αναπτυχθεί γρήγορα και θα ανοίξει το δρόμο για πολυτροπικές μεταφορές ως πρωτοπόρος του κλάδου», είπε.
Επένδυση 150 εκατομμυρίων δολαρίων
Έξι σιδηροδρομικές γραμμές εντός του σιδηροδρομικού λιμένα όπου θα παρέχονται υπηρεσίες φόρτωσης και εκφόρτωσης σε διεθνή τρένα 750 μέτρων. Δηλώνοντας ότι θα υπάρχουν τομείς όπως εκφόρτωση, φόρτωση και αποθήκευση, ο Kalelioğlu είπε: "Θα δημιουργηθεί μια μεγάλη περιοχή.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, το οποίο αποτελείται από τρεις φάσεις με επένδυση 150 εκατ. δολαρίων, 1,5 εκατ. τόνοι ανοιχτού φορτίου .
Θα διακινούνται φορτία , 360 χιλιάδες TEU κοντέινερ, 120 χιλιάδες οχήματα και 125 χιλιάδες ρυμουλκούμενα ρυμουλκούμενων ετησίως. Το Raliport, του οποίου η πρώτη φάση κατασκευής ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το τελευταίο τρίμηνο του 2023».
Μια άλλη επένδυση που προβάλλει αυτή τη στιγμή ο Arkas σε μια έκταση 400 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στη Μερσίνα, στο Yenice, στο νότο, είναι ο τερματικός σταθμός Yenice Land
Συμπέρασμα
Με τον βόρειος διάδρομο του έργου Belt Road που εκτείνεται από την Κίνα στην Ευρώπη να είναι κορεσμένος, τα βλέμματα στράφηκαν στον Μεσαίο Διάδρομο, που περιλαμβάνει την Τουρκία. Τουρκικές εταιρείες άρχισαν να επενδύουν σε χερσαίους τερματικούς σταθμούς στον Μέσο Διάδρομο. Οι επενδύσεις που θα γίνουν στο Middle Corridor αναμένεται να φτάσουν συνολικά τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Όταν ενεργοποιηθεί πλήρως το «One Belt One Road Project», η προσπάθεια της Κίνας να αναβιώσει τον ιστορικό δρόμο του μεταξιού, προβλέπεται ότι το συνολικό ποσό που θα δαπανηθεί για επενδύσεις σε υποδομές σε 68 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, θα φτάσει τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, αναφέρεται ότι το συνολικό ύψος της επένδυσης που θα πραγματοποιήσει η χώρα αυτή στο έργο που ανακοίνωσε ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ το 2013, θα φτάσει τα 900 δισεκατομμύρια δολάρια.
Διαπιστώσεις
Τα παραπάνω μεγαλεπήβολα σχέδια της Τουρκίας σκόνταφταν μέχρι πρότινος στον στρατηγικής σημασίας διάδρομο Zangezur, ο οποίος τελικά ήταν και ο κυριότερος λόγος του πολέμου των Αζέρων σε βάρος των Αρμενίων, στο Ναγκόρνο Καραμπάχ πέρυσι και ο οποίος τελικά περιήλθε στα χέρια του Αλίγιεφ, με αποτέλεσμα πλέον Τουρκία-Αζερμπαϊτζάν και τα "τουρκικά κράτη" του Καυκάσου να επικοινωνούν οδικά και σιδηροδρομικά μεταξύ τους
Φαίνεται ότι τα τουρκικά σχέδια έχουν βάση, ωστόσο υπάρχουν παράμετροι πάρα πολύ βασικοί προκειμένου τα παραπάνω να υλοποιηθούν
Είναι δεδομένο ότι οι ΗΠΑ δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι τον "δρόμο του μεταξιού" και έχουν κάθε λόγο να επιχειρήσουν να τον διακόψουν
Το Κουρδικό ζήτημα μπορεί εδώ να παίξει σημαντικότατο ρόλο στη ματαίωση των τουρκικών σχεδιασμών.
Ομοίως η Ρωσία δεν θα συναινέσει στα τουρκικά σχέδια αν προηγουμένως δεν διασφαλίσει τα δικά της συμφέροντα.
Ένα είναι δεδομένο στην παρούσα φάση , η φτώχεια και η πείνα του τουρκικού λαού την οποία ο Ερντογάν προσπαθεί να απαλύνει με μελλοντικά σχέδια και υποσχέσεις