Greek-Turkish Relations
Updated at:

Οι Έλληνες πιλότοι θα κάνουν την διαφορά στα Rafale! Τρέμουν οι "μπουνταλάδες" της τουρκικής αεροπορίας

Ως γνωστόν, η Ελλάδα αναγκάστηκε να αυξήσει τον αμυντικό της προϋπολογισμό λόγω της αυξανόμενης έντασης στην ανατολική Μεσόγειο, που προκαλείται από την Τουρκία και τον επεκτατικό ζήλο του Ερντογάν. Η ελληνική χώρα ήταν ήδη από τις λίγες που κράτησε τον αμυντικό της προϋπολογισμό πάνω από το 2% του ΑΕΠ, όπως συμφωνήθηκε από τις χώρες μέλη του ΝΑΤΟ, αλλά δεν φαίνεται να επαρκούσε.

Στα μέσα  του περασμένου Δεκεμβρίου, το ελληνικό κοινοβούλιο ενέκρινε τον προϋπολογισμό του 2021, ο οποίος προέβλεπε αύξηση του αμυντικού προϋπολογισμού κατά 57% σε σχέση με το προηγούμενο έτος .

Μία από τις εξαγορές που έχουν ήδη επιβεβαιωθεί είναι τα 18 αεροσκάφη Rafale που ανήκουν στη γαλλική εταιρεία Dassault , μέρος των οποίων θα είναι καινούργια και μέρος μεταχειρισμένα, με κόστος πάνω από 2,3 δισ. ευρώ, που θα πληρωθούν από φέτος έως το επόμενο έτος. Αντίστοιχα, η Ελλάδα βρίσκεται στη λίστα των υποψηφίων που επιδιώκουν να αποκτήσουν τα αμερικανικά F-35.

Στις 3 Δεκεμβρίου, υπεγράφη σύμβαση για την προμήθεια 80 γαλλικών μαχητικών Rafale από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τρεις ημέρες πριν όμως, περνούσε στην κατοχή της  Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας το πέμπτο κατά σειρά μαχητικό από την σύμβαση προμήθειας 18 αεροσκαφών.

Το μονοθέσιο Rafale EG με s/n “412” παρελήφθη μετά την σχετική διαδικασία που πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου και πέταξε για το Mérignac, όπου ενώθηκε με τα υπόλοιπα τέσσερα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο μεταξύ, στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας στο Istres προετοιμάζεται το έκτο μεταχειρισμένο αεροσκάφος που μεταβιβάζεται από την Γαλλική Αεροπορία. Πρόκειται επίσης για μονοθέσιο, με s/n “413”, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί σε μερικές ημέρες, ολοκληρώνοντας την πρώτη παρτίδα αεροσκαφών που θα αφιχθούν στην Ελλάδα τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Ο ουρανός της Αν. Μεσογείου, μετατρέπεται σ’ ένα κοινό επιχειρησιακό και τακτικό τόπο συνάντησης σύμμαχων αεροποριών, με κοινά όπλα, κοινές πλατφόρμες, κοινές ιδέες και ασπασμό του Διεθνούς Δικαίου.

Το Πενταπόσταγμα έχει επισημάνει, ότι η κινητικότητα που βρίσκεται σε εξέλιξη και για το αεροσκάφος 5ης γενιάς, ξεδιπλώνει τον επιχειρησιακό και τακτικό σχεδιασμό του αεροπορικού Επιτελείου.

Αυτός μαρτυρά ότι περίπου το 2030, δεν αποκλείεται η HAF να είναι η δεύτερη ισχυρότερη της Ευρώπης, μετά την Γαλλία και βεβαίως η πρώτη δύναμη αεροπορικής υπεροχής από τις χώρες του νότου στη λεκάνη της Αν. Μεσογείου, μιας περιοχής που γίνεται κοινός επιχειρησιακός ουρανός για Συμμάχους.

Η διαμόρφωση του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας κινείται προς το παρόν στον «αστερισμό» της νέας εποχής, με το Επιτελείο να προχωρά τα σχέδια που έχει εκπονήσει, ωστόσο στον δρόμο αυτόν υπάρχουν και αγκάθια. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δηλώνει ότι πρόκειται να προχωρήσει και η αναβάθμιση των F-16 Block 50, σε ανώτερο από τα σημερινά Advanced του Αράξου, τότε ο αριθμός των αεροσκαφών που δύναται να δράσουν δικτυοκεντρικά ανεβαίνει σημαντικά στα 121.

Τις τελευταίες ημέρες,  αναπαράγεται  η είδηση της στρατιωτικής συμφωνίας που υπέγραψε η Τουρκία με το Κατάρ, στο πλαίσιο της οποίας σημαντικός αριθμός καταριανών Rafale, μαζί με ιπτάμενους και τεχνικό προσωπικό, θα μετασταθμεύουν σε τουρκικές αεροπορικές βάσεις, χρησιμοποιώντας για εκπαιδευτικούς σκοπούς τον τουρκικό εναέριο χώρο.

Η επιπλέον γνώση που θα αποκτήσουν οι Τούρκοι πιλότοι και η απασχόλησή τους για τα Rafale, θα τους πείσει για την αξιοπιστία της απειλής που αντιπροσωπεύουν στα χέρια της Ελλάδας, σε περίπτωση που η Άγκυρα επιλέξει την προσφιλή της μέθοδο του στρατιωτικού καταναγκασμού.

Αρχικά, η Ελλάδα, ακόμα κι αν δεν το ομολογεί, έχει λόγους να πιστεύει ότι οι πλήρεις δυνατότητες ενός τόσο προηγμένου αεροσκάφους, δεν έχουν αξιοποιηθεί σε ικανοποιητικό ποσοστό από την Πολεμική Αεροπορία του Κατάρ. Η ελληνική εμπειρία από τη συνύπαρξη και τις συνεκπαιδεύσεις με αεροπορικές δυνάμεις, πλην της γαλλικής, οι οποίες αξιοποιούσαν επιχειρησιακά γαλλικά μαχητικά, έχει καταγραφεί λεπτομερώς σε επιτελικές αναφορές.

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, έχει δίχως υπερβολή τη φήμη μιας εκ των κορυφαίων επιχειρησιακά αεροπορικών δυνάμεων του πλανήτη. Αυτό είναι που την καθιστά επιθυμητό εταίρο σε προγράμματα συνεκπαίδευσης. Οι επιδόσεις της, άλλωστε, στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ το επιβεβαιώνουν. Ακόμα κι αν στα καταριανά Rafale βρεθούν πιλότοι άλλων χωρών, με πλούσια επιχειρησιακή εμπειρία και ανώτερες δυνατότητες, το ανωτέρω επιχείρημα εξακολουθεί να ισχύει.

Όσο πληρέστερη είναι η εικόνα που οι Τούρκοι θα αποκτήσουν για τις δυνατότητες του Rafale, τόσο ισχυρότερο θα είναι το αποτρεπτικό μήνυμα που θα εισπράξουν. Διότι παρά τις συνήθεις μεγαλοστομίες τους, οι Τούρκοι επιτελείς γνωρίζουν πολύ καλά τον βαθμό που η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αξιοποιεί κάθε σύστημα που βρίσκεται στο οπλοστάσιο της.

Πέραν, όμως, της διάστασης του ποιοτικού πλεονεκτήματος που μπορεί να προσδώσει ο ανθρώπινος παράγοντας στην αξιοποίηση ενός προηγμένου μαχητικού, υπάρχουν και οι πραγματικές επιχειρησιακές δυνατότητές του. Και στα δύο αυτά επίπεδα, δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά, καθώς οι πλέον ειδικοί Τούρκοι αξιωματούχοι έχουν ομολογήσει την πραγματική κατάσταση της Πολεμικής Αεροπορίας τους.

Ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, οι ετοιμότητες των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών πλέον αυξάνονται σημαντικά, ενώ η διαμόρφωσή τους τεχνολογικά, στη χειρότερη για την Ελλάδα περίπτωση δημιουργεί ισορροπία. Οπότε τον λόγο έχει ξανά ο ανθρώπινος παράγοντας και το ηθικό. Και εκεί ο συσχετισμός είναι ξεκάθαρα υπέρ της Ελλάδας.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR