Cyprus issue
Updated at:

Αποκλειστικό! Αυτές είναι οι θέσεις-παγίδες για την επίλυση του Κυπριακού-Επιστολή στον ΓΓ του ΟΗΕ από τους Τούρκοκύπριους μέσω Τουρκίας

Με επιστολή του στις 18 Νοεμβρίου 2021, ο Μόνιμος αντιπρόσωπος της Τουρκίας στον ΟΗΕ Feridun H. Sinirlioğlu,  κοινοποιεί στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ εκ μέρους του Εκπροσώπου του ψευδοκράτους στα κατεχόμενα (της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βορείου Κύπρου όπως την αποκαλεί), Mehmet Dânâ ,τις απόψεις του , κυριότερα των οποίων ήταν τα ακόλουθα:

Αρχικά καταγγέλλεται η  κατά τον Mehmet Dânâ υποτιθέμενη  προσπάθεια που κάνει η Ελληνοκυπριακή πλευρά να καταθέτει τις διαστρεβλωμένες ιστορικά και νομικά  απόψεις της στον ΟΗΕ για την Κύπρο, εκμεταλλευόμενη την απουσία της τουρκοκυπριακής πλευράς, εφιστώντας την προσοχή του ΓΓ του ΟΗΕ προς τούτο

Στη συνέχεια  υπογραμμίζει, ότι δεν υπάρχει ενιαία αρχή στην Κύπρο ικανή να εκπροσωπήσει τόσο τους Τουρκοκύπριους όσο και τους Ελληνοκύπριους  ως σύνολο, οπότε οτιδήποτε αναφέρουν  οι εκπρόσωποι της λεγόμενης «Κυπριακής Δημοκρατίας» είναι νόμιμα άκυρο, όσον αφορά τον τουρκοκυπριακό λαό.

Οι Ελληνοκύπριοι εκπρόσωποι συνεχίζουν να παραπληροφορούν τη διεθνή κοινότητα παρουσιάζοντας το Κυπριακό πρόβλημα ως «κατοχικό». Είναι κρίσιμο να υπογραμμίσουμε σχετικά ότι κανένα από τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας για την Κύπρο δεν περιγράφει  τη νόμιμη και δικαιολογημένη τουρκική παρουσία στο νησί, η οποία είναι σύμφωνη με τις διεθνείς συνθήκες της Κύπρου του 1960, ως «κατοχή».

Είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι, ενώ η ελληνοκυπριακή εκπρόσωπος αναφέρει το γεγονός ότι «η αυτοδιάθεση είναι αναφαίρετο δικαίωμα», η ίδια βολικά παραλείπει να αναφέρει ότι οι Ελληνοκύπριοι δεν είναι οι μόνοι που δικαιούνται αυτό το αναφαίρετο δικαίωμα στο νησί.

CONTINUE READING

Σε σχέση με το σχόλιο για την περιφραγμένη περιοχή του Maraş (Βαρόσα).από τον Ελληνοκύπριο εκπρόσωπο, δεν πρέπει να παραβλεφθεί το γεγονός ότι πέρα ​​από την για πολλές δεκαετίες, περιφραγμένη περιοχή του Maraş  η οποία έχει γίνει σημαντικό σύμβολο τούτο status quo στην Κύπρο, είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η παραμονή της  περιοχής ως κλειστή  δεν είναι προς το συμφέρον κανενός

Θα πρέπει να σημειωθεί σχετικά, ότι η περιφραγμένη περιοχή του Maraş είναι μέρος του εδάφους της Τουρκικής Δημοκρατίας Βόρειας Κύπρου, όπου η κυβέρνησή μας έχει αποκλειστική δικαιοδοσία και εξουσία. Η δουλειά που βρίσκεται σε εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα, καθώς και τα βήματα που σχεδιάζονται για το μέλλον, ευθυγραμμίζονται με το διεθνές δίκαιο και δεν θίγουν τα δικαιώματα ιδιωτικής ιδιοκτησίας.

Αυτό είναι μια ανθρωπιστική πράξη που θα προσφέρει οικονομικά οφέλη τόσο στους Τουρκοκύπριους όσο και στους Ελληνοκύπριους και να δημιουργήσουν μια μοναδική περιοχή όπου Τουρκοκύπριοι και Ελληνοκύπριοι, καθώς και άλλοι αλλοδαποί υπήκοοι, μπορούν να συνεργαστούν για αμοιβαίο όφελος.

Δημιουργώντας ένα  τέτοιο παράδειγμα μιας σχέσης συνεργασίας θα είναι επίσης ευνοϊκό για τις επιδιωκόμενες προσπάθειες στην εξεύρεση μιας ελεύθερα διαπραγματεύσιμης και αμοιβαία αποδεκτής διευθέτησης στο νησί.

Σε σχέση με τη διατήρηση της ειρήνης, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, μια από τους πρωτεύουσες αρχές των ειρηνευτικών επιχειρήσεων των Ηνωμένων Εθνών σε όλο τον κόσμο είναι η απαίτηση να ζητηθεί και να ληφθεί η συγκατάθεση όλων των μερών στην επίλυση μιας διαφοράς.

Ο ρόλος της UNFICYP

Η Ειρηνευτική Δύναμη στην Κύπρο (UNFICYP) μπορεί να επιχειρήσει και στις δύο πλευρές του νησιού μόνο
με βάση τη συγκατάθεση και των δύο μερών
.

Διαφορετικά, η ΟΥΝΦΙΚΥΠ «κινδυνεύει να γίνει συμβαλλόμενο μέρος στη σύγκρουση», όπως αναφέρεται στις αρχικές και κατευθυντήριες γραμμές  για τις  Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις των Ηνωμένων Εθνών

Πράγματι, η αρχή της συναίνεσης είναι επίσης θεμελιώδης για τις καλές υπηρεσίες της ειρηνευτικής αποστολής στην Κύπρο, η οποία  πρέπει να αντιμετωπίζει την τουρκοκυπριακή και την ελληνοκυπριακή πλευρά στο νησί σε ισότιμη βάση.

Δυστυχώς, αυτή η αρχή έχει αγνοηθεί εδώ και καιρό από την ΟΥΝΦΙΚΥΠ, καθώς τα Ηνωμένα Έθνη απέχουν επίμονα από την αναζήτηση της συγκατάθεση της τουρκοκυπριακής πλευράς.

Ομοίως, η τουρκοκυπριακή πλευρά έχει επανειλημμένα καταγράψει την ανάγκη να το δημιουργηθεί μια  επίσημη συμφωνία ή πλαίσιο που καθορίζει τη σχέση μεταξύ τους

Επί του παρόντος, η ΟΥΝΦΙΚΥΠ λειτουργεί στην Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου ως φιλοξενούμενος μας, και αυτό δεν είναι βιώσιμη σχέση.

Επομένως, εάν η ΟΥΝΦΙΚΥΠ συνεχίσει να μην εισακούει τις εκκλήσεις μας για περισσότερο δομημένη σχέση, δεν θα μας μείνει άλλη επιλογή παρά να επανεξετάσουμε την προσέγγισή μας στο θέμα.

Είναι επίσης σημαντικό ότι κάθε αποστολή, ιδιαίτερα εάν καθιερώθηκε εδώ και δεκαετίες πριν, να επανεξετάζεται περιοδικά για να διασφαλίζεται ότι η εντολή και οι επιχειρησιακές αρχές του είναι σύμφωνες με την τρέχουσα πραγματικότητα.

Διαφορετικά, αυτό έχει ως αναπόφευκτο  αποτέλεσμα η αποστολή να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της 

Όπως είναι γνωστό, η τουρκοκυπριακή πλευρά έχει μεταφέρει στα Ηνωμένα Έθνη στις πολλές φορές, μετά από περισσότερα από 57 χρόνια από την ανάπτυξή του στο νησί, αίτημα αναθεώρησης της εντολής της ΟΥΝΦΙΚΥΠ,  υπό το φως των μεταβαλλόμενων συνθηκών στο νησί.

Μια ειρηνευτική δύναμη θα πρέπει επίσης να είναι δίκαιη και ισότιμη στις συναλλαγές της με κάθε ενδιαφερόμενο μέρος. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους και να εδραιωθούν  καλές  σχέσεις.

Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εμφυσήσει την εμπιστοσύνη ότι η αμεροληψία, ως βασική αξία, είναι έντονα ενσωματωμένη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της.

Ως τουρκοκυπριακή πλευρά, έχουμε την άποψη ότι τα προαναφερθέντα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε ειρηνευτικής επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της UNFICYP.

Από αυτή την άποψη, αναμένουμε ότι θα γίνει διεξοδική αναθεώρηση των λειτουργιών της, καθώς και της εντολής της, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τα παραπάνω.

Όσον αφορά τις ειδικές πολιτικές αποστολές της, είναι επιτακτική ανάγκη κάθε ειρηνευτική επιχείρηση να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υποστηρίζει τις προσπάθειες οικοδόμησης της ειρήνης και να το κάνει χωρίς να  "γίνει μέρος του status quo".

Τα αντιμαχόμενα μέρη θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η συνέχιση της ύπαρξης μιας ειρηνευτικής δύναμης δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη των εξελίξεων στην πολιτική διαδικασία.

Η ύπαρξή του δεν πρέπει να παρέχει «ζώνη άνεσης» για το αδιάλλακτο κόμμα, που θεωρεί τη συνέχιση της
το status quo υπέρ της.

Επιμένοντας σε ξεπερασμένες φόρμουλες που απέτυχαν επανειλημμένα για την επίλυση του προβλήματος κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αυτό  μπορεί μόνο να βοηθήσει στην ενίσχυση του status quo.

Επομένως, είναι επιτακτική ανάγκη να μην μπουν  πλαίσια στις ειδικές πολιτικές αποστολές και να είναι δεδομένη η ευελιξία που απαιτείται για να μπορούν  να εργάζονται με βάση νέες - δημιουργικές ιδέες, που θα λαμβάνουν υπόψη τα διδάγματα από προηγούμενες αποτυχημένες διαδικασίες και θα μπορούν τελικά να επιτύχουν μια ελεύθερα διαπραγματευόμενη και αμοιβαία αποδεκτή διευθέτηση.

Θα ήμουν ευγνώμων εάν η παρούσα επιστολή κυκλοφορήσει ως επίσημο έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, στο θέμα 44 της ημερήσιας διάταξης.
 
 (Υπογραφή) Mehmet Dânâ
Εκπρόσωπος
Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου

Διαπιστώσεις -Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνονται  οι τουρκοκυπριακές θέσεις που συνοψίζονται ως εξής:

-Οι τουρκοκύπριοι δεν βλέπουν ότι είναι το ψευδοκράτος είναι προϊόν παράνομης εισβολής του τουρκικού στρατού το 1974, και κατοχής του 1/3 περίπου της Κύπρου, το οποίο είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός

-Οτιδήποτε αναφέρουν  οι εκπρόσωποι της λεγόμενης «Κυπριακής Δημοκρατίας» είναι νόμιμα άκυρο, όσον αφορά τον τουρκοκυπριακό λαό, κάτι που φυσικά δεν ισχύει αφού η Κυπριακή Δημοκρατία είναι το νόμιμο αναγνωρισμένο Διεθνώς κράτος σε αντίθεση με το ψευδοκράτος το οποίο αναγνωρίζεται μόνο από την Τουρκία

-Για τα Βαρώσια (Μαράς),  η τουρκοκυπριακή θέση είναι ότι είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η παραμονή της  περιοχής ως κλειστή  δεν είναι προς το συμφέρον κανενός, παραβλέποντας τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας (ΣΑ) του ΟΗΕ που επιβάλλουν να παραμένει κλειστή περιοχή για όλους με δικαιώματα να έχουν σε αυτή μόνο οι νόμιμοι κάτοχοί τους, δηλαδή οι ιδιοκτήτες Ελληνοκύπριοι

- Η περιφραγμένη περιοχή των Βαρωσίων είναι μέρος του εδάφους της Τουρκικής Δημοκρατίας Βόρειας Κύπρου, όπου η κυβέρνησή μας έχει αποκλειστική δικαιοδοσία και εξουσία. Η δουλειά που βρίσκεται σε εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα, καθώς και τα βήματα που σχεδιάζονται για το μέλλον, ευθυγραμμίζονται με το διεθνές δίκαιο και δεν θίγουν τα δικαιώματα ιδιωτικής ιδιοκτησίας, αναφέρουν οι τουρκοκύπριοι , προκαλώντας την κοινή λογική

-Η Ειρηνευτική Δύναμη στην Κύπρο (UNFICYP) μπορεί να επιχειρήσει και στις δύο πλευρές του νησιού μόνο
με βάση τη συγκατάθεση και των δύο μερών. Τα αντιμαχόμενα μέρη θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η συνέχιση της ύπαρξης μιας ειρηνευτικής δύναμης δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη των εξελίξεων στην πολιτική διαδικασία και η ύπαρξή της δεν πρέπει να παρέχει «ζώνη άνεσης» για το αδιάλλακτο κόμμα, που θεωρεί τη συνέχιση της
το status quo υπέρ της.

Από εδώ συνεπάγεται ότι οι Τουρκοκύπριοι θα επιδιώξουν να φύγει η UNFICYP από την Κύπρο και αυτό είναι είδηση, αφού μένει να δούμε με ποιό τρόπο θα το επιχειρήσουν, αφού ο μόνος τρόπος είναι μόνο τυχόν νέα στρατιωτική εμπλοκή στην Κύπρο

-Θέλουν οι Τουρκοκυπριοι νέες - δημιουργικές ιδέες, που θα λαμβάνουν υπόψη τα διδάγματα από προηγούμενες αποτυχημένες διαδικασίες και θα μποροούν τελικά να επιτύχουν μια ελεύθερα διαπραγματευόμενη και αμοιβαία αποδεκτή διευθέτηση για το Κυπριακό, παραπέμποντας έτσι εμμέσως πλην σαφώς στη λύση των δύο κρατών

-Τέλος υποβάλλει αίτημα ο Τουρκοκύπριος  στον ΓΓ ότι θα ήταν ευγνώμων εάν η παρούσα επιστολή κυκλοφορήσει ως επίσημο έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης, προσπαθώντας έτσι να αποκτήσει ο ίδιος άρα και το ψευδοκράτος επίσημη υπόσταση και έμμεση αναγνώριση συνεπώς.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR