Μια κοσμογονία φαίνεται πως ετοιμάζεται στο αεροπορικό κομμάτι της Εθνικής Φρουράς στην Κύπρο καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Πενταπόσταγμα, η Λευκωσία είναι πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας για την ολοκληρωτική αντικατάσταση των επιθετικών ελικοπτέρων Mi – 35 που διαθέτει με ικανό αριθμό ελικοπτέρων δυτικής προέλευσης.
Είναι γεγονός πως σύμφωνα με κυπριακές πηγές τα θηριώδη ελικόπτερα Mi-35 αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ως προς την συντήρησή τους καθώς μετά την οικονομική κρίση και τα θέματα με το ρωσικό χρήμα που όδευε προς την Κύπρο έχουν μπει σε μια διευθέτηση οι καταστάσεις στη Μεγαλόνησο…έχουν αλλάξει για τα ρωσικά κεφάλαια. Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει και την συντήρηση όπως λένε στην Λευκωσία, των συγκεκριμένων ελικοπτέρων με αποτέλεσμα να έχει αναζητηθεί λύση σε δυτικής προέλευσης αεροναυπηγικές εταιρίες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές που μίλησαν στο Πενταπόσταγμα, είναι θέμα χρόνου η υπογραφή συμφωνίας για την απόκτηση 12 ελικοπτέρων H145. Πρόκειται για ελικόπτερα οπωσδήποτε πιο σύγχρονα από τα Mi-35 και πιο προσαρμόσιμα στις σύγχρονες επιχειρησιακές ανάγκες της Εθνικής Φρουράς καθώς όπως έχει δημοσιευτεί και σε κυπριακά ΜΜΕ τα ρωσικά ελικόπτερα είχαν δυσκολίες στις νυχτερινές επιχειρήσεις…
Τα 11 εναπομείναντα ρωσικά ελικόπτερα φαίνεται πως είναι πολύ κοντά στο να πωληθούν αν δεν έχουν ήδη πωληθεί, στην Σερβία έναντι 300 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ως προς τα 12 Η145 ο ρυθμός απόκτησής τους θα είναι 6 ελικόπτερα εντός του 2022 και άλλα 6 εντός του 2023.
Αυτό που θα εκτοξεύσει όμως τις δυνατότητες των συγκεκριμένων ελικοπτέρων στον αντιαρματικό αγώνα είναι ότι θα εξοπλιστούν με τον ισραηλινό πύραυλο SpikeNLOS.
Ακόμα και την έκδοση του πυραύλου με το βεληνεκές των 10 χιλιομέτρων να πάρει η Κύπρος για αυτά τα ελικόπτερα, με τις ικανότητες που διαθέτουν, όπως για παράδειγμα το πολύ μικρό ακουστικό ίχνος σε αντίθεση με τα ρωσικά, θα καταστούν ένα φονικό εργαλείο στα χέρια των επιτελών της Λευκωσίας.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Airbus «ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρων προσφέρει την κρίσιμη δυνατότητα μεταφοράς στρατευμάτων και υλικών γρήγορα με ελάχιστη καθυστέρηση, μπορεί να εκτοξεύσει γρήγορα δύναμη πυρός για να εξουδετερώσει ή να καταστρέψει αντίπαλες δυνάμεις, προσφέρει υποστήριξη σε φιλικές δυνάμεις στη μάχη και είναι ιδανικός για την απόκτηση πληροφοριών, την ερμηνεία και την εκμετάλλευσή τους.
Αυτό το υψηλής απόδοσης, ευέλικτο, στιβαρό και αξιόπιστο ελικόπτερο μπορεί να εξοπλιστεί με μεγάλη γκάμα εξοπλισμού και παρέχει εξαιρετική ευελιξία αποστολής σε στρατιωτικούς.
Θεωρούμενο ως αναφορά στην πολιτική έκδοσή του για οργανισμούς επιβολής του νόμου και στρατιωτικές υπηρεσίες, το H145 βρίσκεται σε υπηρεσία με τον αμερικανικό στρατό, ο οποίος χειρίζεται την έκδοση UH-72A Lakota.
Βασικό χαρακτηριστικό του H145M είναι η μεγάλη γκάμα διαθέσιμων προαιρετικών πακέτων εξοπλισμού αποστολής που μπορούν να εγκατασταθούν και να αφαιρεθούν γρήγορα, με βάση τις απαιτήσεις της αποστολής. Μέσα σε λίγα λεπτά, το αεροσκάφος μπορεί να αναδιαμορφωθεί από μεταφορά στρατευμάτων με θέσεις σε αποστολή έρευνας και διάσωσης με ανυψωτικό και φορείο διάσωσης ή σε οπλισμένο ελικόπτερο με σύνολο όπλων και βαλλιστικής προστασίας.
Η ισχύς, η εμβέλεια, η αντοχή και η ικανότητα ωφέλιμου φορτίου του H145M παρέχουν μια ποικιλία δυνατοτήτων ανάπτυξης, ειδικά όταν λειτουργεί σε άμμο και σκόνη και σε υψηλές και ζεστές συνθήκες σε υψόμετρα 6.000 ποδιών και θερμοκρασίες 95°F/35°C.
Η ετοιμότητα αποστολής του H145M ενισχύεται από τους δύο κινητήρες Safran Arriel 2E του στροφείου με διπλά κανάλια ψηφιακά χειριστήρια κινητήρα πλήρους εξουσίας (FADEC) και ένα αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το συμπαγές πλαίσιο του H145M παρέχει χαμηλό προφίλ, ενισχυμένο από την ευελιξία του ελικοπτέρου κατά την πτήση.
Στην επιβίωσή του συμβάλλουν οι αυτοσφραγιζόμενες δεξαμενές καυσίμου, η βαλλιστική προστασία και ο καταστολέας υπερύθρων, μαζί με την ικανότητα πρόσκρουσης που έχει σχεδιαστεί η άτρακτος και τα καθίσματα.
Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και οι διανομείς φωτοβολίδων και αερόφυλλων προσφέρουν ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας σε περιβάλλοντα υψηλής απειλής.
Το H145M είναι εξοπλισμένο με ένα σύγχρονο ψηφιακό γυάλινο πιλοτήριο (προηγμένη σουίτα αεροηλεκτρονικών συστημάτων Helionix® της Airbus), είναι συμβατό με γυαλιά νυχτερινής όρασης και διαθέτει ψηφιακό αυτόματο πιλότο 4 αξόνων που μειώνει δραστικά τον φόρτο εργασίας του πιλότου.
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης και την ενσωμάτωση του χαρακτηριστικού Fenestron® του ρότορα της Airbus για βελτιωμένο έλεγχο κατά της ροπής.
Σε υπηρεσία ως ελαφρύ ελικόπτερο του Στρατού των ΗΠΑ, η έκδοση UH-72A Lakota έχει επιδείξει ποσοστό διαθεσιμότητας μεγαλύτερο από 90%.»