Air Force

Τι συμβαίνει με τα μαχητικά Eurofighter Typhoon και την Ελλάδα; Νέα ραντάρ για τον στόλο των Eurofighter

Η Δομή Δυνάμεων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) 2020-2034, είναι σαφώς καθορισμένη και εγκεκριμένη από το ΚΥΣΕΑ, όπου και προσδιορίζονται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις σε ότι αφορά στην πρόσκτηση σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών, . Αυτή είναι ίσως η πρόταση κλειδί αναφορικά με την απόκτηση ή όχι της Ελλάδας 30 μαχητικών Eurofighter Typhoon Tranche.

Πρόκειται για 30 μαχητικά Eurofighter Typhoon Tranche 1 για την απόκτηση των οποίων, όπως είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, «εξετάζονται όλες οι πιθανές επιλογές για την εξεύρεση της προσφορότερης λύσης, με σκοπό την έτι περαιτέρω αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι «περισσότερα στοιχεία επί του θέματος δεν είναι αποδεσμεύσιμα μέσω της παρούσας διαδικασίας, καθόσον εμπίπτουν στην κατηγορία του “ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ”, διότι άπτονται του εθνικού αμυντικού σχεδιασμού και της Δομής Δυνάμεων των ΕΔ της χώρας».

https://www.youtube.com/watch?v=5COYx12kRnI

Ίσως τριάντα μαχητικά Eurofighter Typhoon Tranche από τη Μεγάλη Βρετανία θα ήταν κάποτε για την Ελλάδα ευκαιρία τώρα όμως, η Ελλάδα έχει ξεφύγει από την κατηγορία της αναζήτησης μίας ευκαιρίας.

Βέβαια μιλάμε για πρώτης γενιάς Eurofighter, η τεχνολογία των οποίων  δεν είναι γνωστό αν και σε ποιο βαθμό έχουν κάνει αναβαθμίσεις οι Βρετανοί.

Αυτό όμως που έγινε γνωστό, είναι ότι τα Eurofighters  του Κουβέιτ με νέα ηλεκτρονικά σαρωμένα ραντάρ  είναι τα πρώτα που πέταξαν στους ουρανούς της Ιταλίας τον Οκτώβριο για δοκιμαστικές πτήσεις, καθώς μηχανικοί στο Ηνωμένο Βασίλειο παρείχαν νέες λεπτομέρειες για την έκδοση e-scan ραντάρ που αναπτύσσουν για τα Typhoons της RAF.

Με την πρόοδο που σημειώνεται σε μια ακόμη έκδοση για τα μαχητικά της Γερμανίας και της Ισπανίας, το Typhoon έχει τώρα στα σκαριά όχι ένα αλλά τρία ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης μετά από χρόνια καθυστερήσεων.

CONTINUE READING

Τα αεροσκάφη του Κουβέιτ, εντοπίστηκαν να απογειώνονται από τις εγκαταστάσεις του Leonardo's Caselle στη βόρεια Ιταλία στις 15 Οκτωβρίου, για την πρώτη τους δοκιμαστική πτήση πριν από την παράδοση στο τέλος του έτους, μέρος μιας παραγγελίας 28 Typhoon από το κράτος του Κόλπου που θα διαθέτει το λεγόμενο Eurofighter Common Σύστημα ραντάρ Mk 0.

Κατασκευασμένο από την κοινοπραξία Euroradar που συνδυάζει τις Leonardo Italy, Leonardo UK, την ισπανική Indra και τη γερμανική Hensoldt, το Mk 0 θα εξοπλίσει επίσης τα 24 Typhoons του Κατάρ.

Η Hensoldt και η Indra εργάζονται εν τω μεταξύ σε μια αναβάθμιση,  την έκδοση Mk 1, η οποία θα χρησιμοποιεί μονάδες μετάδοσης/λήψης που κατασκευάστηκαν στη Γερμανία για να μετασκευάσει περίπου 130 γερμανικά και ισπανικά αεροσκάφη στα μέσα της δεκαετίας του 2020.

https://www.youtube.com/watch?v=2wU7ILW53fA

Προχωρώντας μόνο του, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αναπτύξει ένα Mk 2 που διαθέτει νέα εξαρτήματα και έχει προσφερθεί σε πιθανό πελάτη του Typhoon, Φινλανδία, ενώ η Ιταλία, που  από καιρό πιστεύει στο τρέχον μηχανικά σαρωμένο ραντάρ Captor του Typhoon, αποφάσισε να εγγραφεί στο Mk 2 τον Σεπτέμβριο.

Αυτό που είναι γνωστό, είναι ότι το Mk 2 θα διαφέρει από τα άλλα ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης Typhoon, προσφέροντας δυνατότητες ηλεκτρονικής επίθεσης και ηλεκτρονικού πολέμου ευρείας ζώνης, επιπλέον της πιο παραδοσιακής ικανότητας ραντάρ.

Περαιτέρω καινοτομίες θα περιλαμβάνουν τη δυνατότητα παθητικής καταγραφής εκπομπών από στόχους και απειλές, παρέχοντας δεδομένα που μπορούν να συγχωνευθούν με δεδομένα που λαμβάνονται από το Υποσυστήματα Αμυντικής Βοήθειας του Typhoon (DASS) και τον αισθητήρα υπερύθρων Pirate.

Το ραντάρ θα μπορεί επίσης να μεταδίδει δεδομένα, κάτι που περιγράφεται ως «ουσιώδες» από τον Ross Wilson, επικεφαλής μηχανικό Typhoon του Leonardo UK για το ραντάρ ελέγχου πυρκαγιάς.

CONTINUE READING

Μια άλλη μεγάλη αλλαγή, είναι οι μονάδες μετάδοσης/λήψης του Mk 2 που κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις οποίες αναφέρει ως κυκλώματα, καθώς είναι κολλημένες στην επιφάνεια του ραντάρ, σε αντίθεση με τις μονάδες στο Mk 0 και Mk 1.

«Με τη συγκόλληση τους στην πλακέτα μπορεί να αυξηθεί η απόδοση, ενώ το συνολικό βάρος μειώνεται και αυξάνεται η πυκνότητα και η αξιοπιστία των κυκλωμάτων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε βασικά εξαρτήματα για να μειώσουμε το μέγεθος και το βάρος, επιτρέποντάς μας να μεγιστοποιήσουμε την ισχύ και το διάφραγμα που διατίθενται σε ένα περιβάλλον γρήγορου τζετ», δήλωσε ο Wilson.

Μια άλλη αλλαγή, είναι η εισαγωγή ημιαγωγών νιτριδίου του γαλλίου (GaN), που θεωρούνται πιο ισχυροί από τους ημιαγωγούς αρσενιδίου του γαλλίου (GaAs) που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως.

https://www.youtube.com/watch?v=2wU7ILW53fA

«Το GaN έχει θεωρηθεί ως το μέλλον, πρόκειται να αναλάβει από το GaAs, αλλά για το Leonardo UK, και τα δύο έχουν ρόλο στην ανάπτυξη ραντάρ για την επίτευξη της καλύτερης ισορροπίας απόδοσης για μια εφαρμογή που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μαζί», είπε ο Wilson.

Με το Leonardo UK να στοχεύει να παραδώσει το πρώτο ραντάρ Mk 2 το επόμενο έτος στην BAE, η οποία ενσωματώνει το ραντάρ στο Typhoon και αναμένεται να το πετάξει για πρώτη φορά το 2023, ο Wilson είπε ότι θα είναι «το πιο ικανό ραντάρ που έχει κατασκευαστεί ποτέ όταν μπαίνει σε υπηρεσία."

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR