World

"Ευρωστρατός" αμυντικών βιομηχανιών; Η ρήξη της συμφωνίας AUKUS προσφέρει ευκαιρίες για συνεργασίες

Η Γαλλία μετά την αιφνιδιαστική ακύρωση της σύμβασης υποβρυχίων, ύψους 50 δισεκατομμυρίων ευρώ από την Αυστραλία και τον αποκλεισμό  του Παρισιού από μια στρατιωτική συμμαχία Ινδο-Ειρηνικού υπό την ηγεσία των ΗΠΑ,  βρήκε μια νέα συμφωνία. Μετά την συμφωνία που υπογράφτηκε την προηγούμενη Τρίτη μεταξύ Ελλάδας και  Γαλλίας, με την οποία ανακοινώθηκε η πώληση τριών φρεγατών στην Ελλάδα, ο Εμανουέλ Μακρόν, ανακοίνωσε  τη συμφωνία ως ένα βήμα στο δρόμο προς τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης.

CONTINUE READING

Στις 15 Σεπτεμβρίου, οι συνεργάτες του Pierre-Eric Pommellet Naval Group, ενώ χάρηκαν για την αναμενόμενη επιστολή ενός Αυστραλιανού κυβερνητικού αξιωματούχου, που έγραφε ότι η εταιρεία είχε ολοκληρώσει μια σημαντική φάση της σύμβασης υποβρυχίων πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ,  δεν ανέμεναν ότι τα γεωστρατηγικά παιχνίδια από την άλλη μεριά του Ατλαντικού θα ακύρωναν αυτήν την συμφωνία.

Η συμφωνία γαλλο-αυστραλιανών υποβρυχίων, «δεν ήταν απλώς ένα πρόγραμμα, ήταν μια μεταμόρφωση για την εταιρεία, προβάλλαμε το Naval Group σε έναν νέο κόσμο», δήλωσε ο Pommellet στους Financial Times. «Ήταν μια μεταμόρφωση και για τη Γαλλία. Και έτσι όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα είναι δύσκολα».

Η Αυστραλία και η Γαλλία ,ενέτειναν τον λεκτικό  πόλεμο μετά την ακύρωση από την Αυστραλία της σύμβασης για την ναυπήγηση των 12 γαλλικών υποβρυχίων, λόγω της συμφωνίας AUKUS που σύναψε με τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.

Η ακύρωση της συμφωνίας, πυροδότησε την οργή στη Γαλλία η οποία δεν έμεινε μόνο στις «βαριές» κουβέντες, ανακαλώντας για διαβουλεύσεις τους πρέσβεις της από την Ουάσινγκτον και την Καμπέρα.

Στον γαλλικό εκνευρισμό δεν βοήθησαν καθόλου τα βρετανικά δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η συμφωνία ΗΠΑ-Βρετανίας-Αυστραλίας δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία ,αλλά είχε συζητηθεί μυστικά στη διάρκεια της συνόδου κορυφής της G7, τον περασμένο Ιούνιο στην Κορνουάλη.

Ο θυμός, ωστόσο, στο Παρίσι «βράζει» ακόμα, με τον Ζαν-Ιβ Λε Ντριάν να χλευάζει τον ρόλο της Βρετανίας στο σύμφωνο, και να κατηγορεί το Ηνωμένο Βασίλειο για «μόνιμο οπορτουνισμό».

CONTINUE READING

Οι Financial Times  σε αυτόν τον «πόλεμο» δηλώσεων και αντεγκλήσεων έγραψαν  «ότι η Safran, η τρίτη μεγαλύτερη αμυντική εταιρεία της Γαλλίας, στην οποία είχαν ανατεθεί εργασίες έρευνας και ανάπτυξης,  «αναλύει τις επιπτώσεις» του τερματισμού στις επιχειρήσεις της. Η απώλεια είναι κακή είδηση ​​για τις γαλλικές εξαγωγές άμυνας. Αν και έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια χάρη σε μεγάλο βαθμό στην Dassault Aviation and Naval Group, ανεξάρτητα από την αυστραλιανή συμφωνία, οι παραγγελίες μειώθηκαν σε χαμηλό οκταετίας πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Άμυνας».

Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ανέλαβε την αποστολή να δείξει ακριβώς το αντίθετο: την προηγούμενη  Τρίτη ανακοίνωσε συμβόλαιο 3 δις δολαρίων, για την παράδοση τριών φρεγατών Belharra στην Ελλάδα. Τα πλοία θα   κατασκευαστούν στη Γαλλία από την Naval Group. Η ελληνική συμφωνία, αντιπροσώπευε «ψήφο εμπιστοσύνης καθώς και επίδειξη της ποιότητας που προσφέρει η Γαλλία», είπε.

Η Γαλλία ανακοίνωσε επίσης αυτήν την εβδομάδα, ότι θα πουλήσει 52 πυροβόλα πυροβολικού Caesar στην Τσεχία σε μια συμφωνία αξίας 257 εκατ. Ευρώ.  Η Thales πρέπει επίσης να διατηρήσει τη φήμη της.

Η εταιρεία έλαβε περίπου 65 εκατ. Ευρώ σε ετήσια κέρδη προ τόκων και φόρων, από το μερίδιό της στην «πανδημία» του Naval Group. Η Thales είπε, ότι το μέγιστο που θα κερδίσει σε ένα έτος από τη σύμβαση υποβρυχίων μέσω του μεριδίου του στο Naval Group ήταν 30 εκατομμύρια ευρώ.  

Η Thales, θα μπορούσε ακόμη να πουλήσει ηλεκτρονικά εξαρτήματα στην Lockheed. Παρόλο που ο αμυντικός γίγαντας των ΗΠΑ, επρόκειτο να κατασκευάσει τα συστήματα μάχης των υποβρυχίων βάσει της γαλλικής συμφωνίας, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι θα μπορούσε ακόμη να γίνει προμηθευτής στο πλαίσιο της συμφωνίας Aukus. Ωστόσο, ο αργός ρυθμός με τον οποίο προχώρησε η σύμβαση υποβρυχίων Naval Group και μια πιθανή απώλεια αξιοπιστίας στις αμυντικές επιχειρήσεις της Γαλλίας, θα μπορούσαν να περιορίσουν την ανάπτυξη της Thales στην Αυστραλία, η οποία έχει γίνει βασική αγορά για την εταιρεία τα τελευταία χρόνια, ανέφεραν ορισμένοι.

Καθώς οι οικονομικές λεπτομέρειες, μιας συμφωνίας αποζημίωσης ετοιμάζονται από δικηγόρους στο Παρίσι και την Καμπέρα,  οι εταιρείες της Γαλλικής Άμυνας θα αναζητήσουν στενότερη ευρωπαϊκή συνεργασία, αντικατοπτρίζοντας την ώθηση του Μακρόν για μια πιο συνεκτική στρατηγική της ΕΕ.

Οι ειδικοί στον τομέα της άμυνας, ζητούν εδώ και καιρό, μεγαλύτερη ενοποίηση της κατακερματισμένης αμυντικής βιομηχανίας της Ευρώπης, εν μέρει για την ενίσχυση των εθνικών προϋπολογισμών, αλλά τα ζητήματα κυριαρχίας έχουν αποδειχθεί πολύ δύσκολο να ξεπεραστούν.

«Η Ευρώπη πρέπει να έρθει πιο κοντά», είπε ένας  Γάλλος στέλεχος αμυντικής βιομηχανίας. Καθώς ανακοίνωσε επένδυση 8 δισ. Ευρώ σε αμυντικές πρωτοβουλίες της ΕΕ τα επόμενα έξι χρόνια, ο Ερβέ Γκραντζάν, εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας της Γαλλίας, είπε ότι η ρήξη της συμφωνίας «θα μας οδηγήσει σε αυτό  να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας με τις ευρωπαϊκές χώρες ». Αλλά ορισμένοι εταίροι της ΕΕ είναι δύσπιστοι.

Ο Christian Mölling, διευθυντής έρευνας στο Γερμανικό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων με έδρα το Βερολίνο, επεσήμανε ότι οι συζητήσεις σχετικά με την προοπτική βιομηχανικής ενοποίησης, «συνεχίζονται εδώ και 30 χρόνια και κανείς δεν έχει ενοποιηθεί». Οι Γάλλοι, πρόσθεσε, δεν θα είναι ποτέ «πρόθυμοι να ενσωματώσουν αυτό που βλέπουν ως κοσμήματα της αμυντικής τους βιομηχανίας».

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR