Armed Conflicts

Η Τουρκία θα συνδεθεί ακτοπλοϊκά με κρουαζιερόπλοια και επιβατικά πλοία με τη Λιβύη

Η Τουρκία προχώρησε ακόμη ένα βήμα  στην μόνιμη εγκαθίδρυσή της στη Λιβύη, προβαίνοντας στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση της με την εν λόγω χώρα

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEİK) Τουρκίας-Λιβύης, Μουρτάζα Καρανφίλ, δήλωσε : "Αυτή τη στιγμή, θα ξεκινήσουμε αυτά τα ταξίδια με δύο κρουαζιερόπλοια. Κάθε πλοίο έχει 400 κρεβάτια. Το ένα  έχει χωρητικότητα 1200 και το άλλο 700 επιβάτες. Εκτός από εμπορευματικά και επιβατικά μεταφοράς, είναι επίσης δυνατή η μεταφορά οχημάτων". 

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Επιχειρήσεων Τουρκίας-Λιβύης του Συμβουλίου Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEIK) Μουρτάζα Καρανφίλ δήλωσε ότι τα ταξίδια πλοίων μεταξύ της λιβυκής πόλης Μισράτα και της Σμύρνης θα ξεκινήσουν σύντομα.

Ο Καρανφίλ σημείωσε ότι οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η κυβέρνηση εθνικής ενότητας με επικεφαλής τον Αμπντουλχαμίντ Ντιμπεϊμπέ τον Μάρτιο.

Επισημαίνοντας ότι υπήρξε μια σοβαρή αύξηση του εμπορικού όγκου συναλλαγών με τη Λιβύη, ο Καρανφίλ είπε:

Οι εξαγωγές μας αυξήθηκαν κατά 65 %. Μέχρι το τέλος του έβδομου μήνα, έφτασε τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουμε το έτος με ένα ποσό άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι από τότε που εκλέχθηκε η κυβέρνηση εθνικής ενότητας, βρισκόμαστε στη Λιβύη και η ελπίδα άρχισε να φυτρώνει ».

Αξιολογώντας την κατάσταση στην ανατολική περιοχή, η οποία βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ, ο Καρανφίλ είπε: "Υπάρχει μια τυραννική διοίκηση στα ανατολικά της Λιβύης. Αν και δεν φαίνεται να υπάρχει ρωγμή αυτή τη στιγμή, υπάρχουν σημαντικοί ηγέτες της Λιβύης που είναι πάντα ανοιχτοί στο διάλογο. "Δεν έκλεισαν ποτέ την πόρτα. Η σταθερότητα της Λιβύης θα επιλυθεί μέσω αυτού του διαλόγου », είπε.

Ο Karanfil ανέφερε επίσης ότι ο πολιτικός σύμμαχος του Hafter, ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Akile Salih, δεν ενέκρινε το σχέδιο προϋπολογισμού που περίμενε η κυβέρνηση για περίπου 4 μήνες και είπε: "Η έλλειψη έγκρισης προϋπολογισμού διαταράσσει τις δημόσιες υπηρεσίες στη Λιβύη και ανησυχεί το λιβυκό κοινό, το οποίο έχει μεγάλες προσδοκίες ». είπε, και πρόσθεσε.

 "Η κυβέρνηση της Εθνικής Ενότητας είναι μια κυβέρνηση ειρήνης και μια κυβέρνηση που θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές. Η δομή του υπουργείου έχει δημιουργηθεί για να εκπροσωπεί ολόκληρη τη Λιβύη. Δυστυχώς, όμως, αυτό θέλει πάντα να διακόπτεται από κάποιους. "

Τέλος του μήνα ξεκινάει η διασύνδεση Τουρκίας-Λιβύης

Ο Καρανφίλ είπε επίσης ότι σύντομα θα ξεκινήσουν ταξίδια πλοίων μεταξύ της λιβυκής πόλης Μισράτα και της Σμύρνης και ότι οι απαραίτητες προετοιμασίες για αυτό ολοκληρώνονται.

Σημειώνοντας ότι πραγματοποίησαν το έργο ως Karanfil Group από την Τουρκία, με τη συνεργασία της Kavelay Tourism από τη Misrata και τη Libya Iron and Steel Company (LISCO), ο Karanfil είπε: «Με το μνημόνιο συμφωνίας για τη θαλάσσια δικαιοδοσία που υπογράφηκε μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης, γίναμε  θαλάσσιοι γείτονες  Θα το αναβιώσουμε αυτό ». είπε.

Ο Karanfil μοιράστηκε τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με τις διήμερες κρουαζιέρες:

"Εξετάζουμε ένα πρόγραμμα που θα αναβιώσει την οικονομία και τον τουρισμό μιας πολύτιμης και όμορφης πόλης όπως η Σμύρνη. Το σχεδιάσαμε ως Σμύρνη στην αρχή, αλλά σχεδιάζουμε να διαφοροποιήσουμε τον αριθμό των πλοίων και των ταξιδιών στο μέλλον."

Σημειώνοντας ότι η πόλη Misrata έχει πληθυσμό άνω των 800.000, ο Karanfil είπε: "Όλοι μας ρωτούσαν πότε θα ξεκινήσουν και περιμένουν με ανυπομονησία αυτές τις κρουαζιέρες. Αναμένουμε από τις αρχές να λάβουν μέτρα για την κατάργηση των θεωρήσεων σε αυτό το θέμα". είπε.

Προώθηση  τουρκικών προϊόντων 

Αναφέροντας ότι επισκέφθηκαν την Κόνυα και περιηγήθηκαν στη βιομηχανία της πόλης πριν έρθουν στη Λιβύη, ο Καρανφίλ είπε: "Συναντήσαμε εγκαταστάσεις που μας έκαναν να νιώσουμε περήφανοι. Και είδαμε ότι δεν μπορούμε να παρουσιάσουμε την παραγωγή της Κόνυα στον κόσμο αρκετά." είπε.

Σημειώνοντας ότι η Konya έχει υψηλή παραγωγική ικανότητα και θέλουν να  μεταφέρουν  προϊόντα της στη Λιβύη, ο Karanfil είπε:

"Θα έχουμε μια κίνηση για τη δημιουργία μιας αγοράς Konya, ας το πούμε, στη Λιβύη στο μέλλον. Εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε την υποδομή για αυτό. Θέλουμε να εισαγάγουμε προϊόντα από την Konya, που  είναι μία από τις σημαντικές βιομηχανικές πόλεις μας, ειδικά στη γεωργία , παραγωγή τροφίμων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στη Λιβύη ».

Η Ελληνική αντίδραση-εισήγηση

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η Τουρκία, αργά και μεθοδικά συνεχίζει τη διείσδυσή της στη Λιβύη. Φυσικά ούτε λόγος για αποχώρηση Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και μισθοφόρων από τη χώρα. Το αντίθετο θα λέγαμε, αφού πλέον ανοίγει η κρουαζιέρα και το εμπόριο ακόμη περισσότερο με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μισράτα- Σμύρνης.

Παρατηρώντας το χάρτη της Λιβύης διαπιστώνει κανείς ότι η Μισράτα βρίσκεται στα δυτικά της Λιβύης, ενώ στα ανατολικά της χώρας βρίσκεται  λόγου χάρη το λιμάνι του Τομπρούκ, και της Δάρνης.

Υπόψιν ότι για το παράνομο τουρκιλοβυκό μνημόνιο ελήφθη από την Τουρκία ως ακτή εκκίνησης της Λιβύης αυτή που βρίσκεται μεταξύ Δάρνης και Τομπρούκ που βρίσκονται στα ανατολικά της χώρας και τελούν κάτω από τον έλεγχο του Στρατάρχη Χαφτάρ, εχθρού των Τούρκων.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα μπορεί σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο της Βουλής της Λιβύης και τον Στρατάρχη Χαφτάρ να πετύχει την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κρήτης- Λιβύης , για παράδειγμα Ιεράπετρας-Τομπρούκ, με κρουαζιερόπλοια και εμπορικά πλοία, καθώς και της δημιουργίας ζώνης ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Ελλάδας-Λιβύης στο εν λόγω Λιβυκό λιμάνι, για προώθηση ελληνικών  προϊόντων χωρίς δασμούς στη Λιβύη.

Αυτό θα είχε ως όφελος των διεμβολισμό του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου, και την Ελληνική αγκίστρωση στην ΒΑ Λιβύη.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR