Greek-Turkish Relations

Εκνευρισμός στο σύστημα παρατηρητηρίων από την συνεχιζόμενη παρουσία του τουρκικού ερευνητικού δίπλα στα Ίμια

Με το Πίρι Ρέις να αποχωρεί απέναντι από την Λέσβο με κατεύθυνση τη θάλασσα του Μαρμαρά όπου θα διενεργήσει έρευνες, η Τουρκία συνεχίζει να διατηρεί στη νήσο Τσατάλ απέναντι από τα Ίμια το σκάφος αρχαιολογικών ερευνών VIRAZON II ενώ το Ντοκούζ Εϊλούλ συνεχίζει να δοκιμάζει τα νεύρα των ελληνικών παρατηρητηρίων στη Σάμο καθώς εξακολουθεί να πηγαινοέρχεται πάνω κάτω στο στενό της Μυκάλης.

Το ευτύχημα είναι πως για κάποιο χρονικό διάστημα ακόμα δεν πρόκειται η Τουρκία να βγάλει κάποιο ερευνητικό σκάφος για εντοπισμό υδρογονανθράκων όπως το Ορούτς Ρέις καθώς όλα έχουν διατεθεί σε θάλασσες μακράν του ελληνικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα στη Μαύρη Θάλασσα. Το μόνο συγκεκριμένα που παραμένει στη Μεσόγειο είναι το Ορούτς Ρέις του οποίου η NAVTEX για τον κόλπο της Αττάλειας επεκτάθηκε για το τέλος του Σεπτεμβρίου.

https://www.youtube.com/watch?v=BdDK01eJF2I

Σε κάθε περίπτωση η πιο ανησυχητική για τις ελληνικές Αρχές παρουσία στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο στην παρούσα φάση είναι εκείνη του VIRAZON II καθώς ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί η Άγκυρα να εκδώσει μια NAVTEX για αρχαιολογικές έρευνες στις βραχονησίδες των Ιμίων, καθώς το συγκεκριμένο σκάφος είναι μόλις στα 4 ναυτικά μίλια απόσταση και μπορεί να προχωρήσει σε ενέργειες που θα αγγίζουν ελληνική υφαλοκρηπίδα και μάλιστα εκείνη των περιβόητων νησίδων…

CONTINUE READING

Όπως είχαμε αναφέρει και στο δημοσίευμα της Πέμπτης πρόκειται για σύγχρονο σκαρί και η ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας της Τουρκίας (ΙΝΑ) αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, οι έρευνες και οι ανασκαφές του Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας (ΙΝΑ) στην Τουρκία υποστηρίχθηκαν από το Virazon, ένα T-Boat μήκους 25 μέτρων των ΗΠΑ που κατασκευάστηκε το 1953 για τον πόλεμο της Κορέας και αγοράστηκε από το INA τη δεκαετία του 1980. Εφοδιασμένο με θάλαμο συμπίεσης διπλού κλειδώματος, καταδυτικούς συμπιεστές και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για υποβρύχια ανασκαφή, το Virazon χρησιμοποιήθηκε σε πολλές έρευνες και ανασκαφές του INA στα Uluburun, Tektaş Burnu, Pabuç Burnu, Kızılburun και Cape Gelidonya 2010 πριν από την απόσυρσή του το 2015.

Το 2016, δόθηκε στο INA μια πολύτιμη ευκαιρία να σχεδιάσει το επόμενο ερευνητικό σκάφος, το Virazon II. Συνεργασία με ναυτικούς αρχιτέκτονες στην NAVTEK Marine Technologies στην Κωνσταντινούπολη, ο αρχαιολόγος και ναυτικός του INA Orkan Köyağasıoğlu, ο οποίος προέρχεται από οικογένεια κατασκευαστών σκαφών, εφάρμοσε τα μαθήματα που είχαμε πάρει πολλές δεκαετίες στο Virazon για να σχεδιάσει το πρώτο στον κόσμο σκάφος αρχαιολογικής έρευνα (ARV) στον κόσμο.

https://www.youtube.com/watch?v=JR4M7oGDiQE

Το ARV Virazon II έχει μήκος 24,95 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από 70 τόνους χάλυβα. Είναι εξοπλισμένο με μπλέντερ Nitrox, βαρούλκο 1 τόνου και πλαίσιο Α 5 τόνων για την ανύψωση του υποβρύχιου δύο ατόμων της INA, Carolyn. Το πλοίο φιλοξενεί επίσης θάλαμο επανασυμπίεσης, συμπιεστές υψηλής και χαμηλής πίεσης και μπορεί να φιλοξενήσει ένα πλήρες σύνολο 19 ατόμων. Η Βάπτιση του Virazon II έγινε σε συνδυασμό με τα εγκαίνια του 2016 Eurasia Yacht Show στη μαρίνα ViaPort έξω από την Κωνσταντινούπολη. Παρόντες ήταν αξιωματικοί της INA, προσωπικό, διευθυντές και πολλοί φίλοι και υποστηρικτές.

CONTINUE READING

Το Virazon II έχει χωρητικότητα 170 m3 και ταχύτητα πλεύσης 10 κόμβων, χάρη στους διπλούς κινητήρες 425 HP. Η κύρια καμπίνα στο κάτω κατάστρωμα φιλοξενεί 16 άτομα, εκτός από μια VIP καμπίνα δύο ατόμων με ιδιωτικό μπάνιο και ντους. Η καμπίνα του καπετάνιου είναι δίπλα στην τιμονιέρα και στα γραφεία πολλών σταθμών, δίπλα στο μαγειρείο στο κεντρικό κατάστρωμα. Το πλοίο διαθέτει επίσης προσαρτήματα για σόναρ πλευρικής σάρωσης και σάρωσης κάτω μέρους για έρευνες τηλεπισκόπησης. Από την καθέλκυσή του το 2016, η Virazon II πραγματοποίησε έρευνες στην Αλβανία και την Τουρκία και υποστήριξε την ανασκαφική ομάδα του 2019 στο Kumluca της Τουρκίας.»

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR