Energy

''Οδοστρωτήρας'' ο EastMed για τα τουρκικά σχέδια στη Μεσόγειο - Ακάθεκτο συνεχίζει τον πλου του το NAUTICAL GEO

Μπορεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ στην Ελλάδα να είναι στραμμένο στο Αφγανιστάν και ακόμα και η κόντρα με την Τουρκία να φαίνεται πως έχει ατονήσει, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως η Αθήνα, η Λευκωσία, το Τελ Αβίβ και φυσικά το Παρίσι έχουν παγώσει τα ενεργειακά τους σχέδια.

Αυτό φαίνεται από το γεγονός πως ακόμα και παρά την ''κουτσουρεμένη'' NAVTEX που τυπικά θέλει το ερευνητικό σκάφος NAUTICAL GEO να κινείται μέχρι τα ανοιχτά του Αγίου Νικολάου υπό τον φόβο μιας τουρκικής ενέργειας, προφανώς μετά από συμφωνία των 4 χωρών, το σκάφος πλέει ξεκάθαρα τις τελευταίες ημέρες μεταξύ Καρπάθου και Κρήτης κατεβαίνοντας ακόμα και σε περιοχή που αγγίζει το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Είναι δε χαρακτηριστικό πως η γαλλική διπλωματία πρέπει να έχει ενεργήσει με τέτοιο τρόπο σε συνδυασμό με μια πιθανή ισραηλινή αντίδραση που ακόμα και μια τουρκική φρεγάτα που έπλεε πριν εβδομάδες στην ευρύτερη περιοχή έτοιμη να παρέμβει, έχει πλέον απομακρυνθεί.

CONTINUE READING

Δεν είναι επίσης διόλου τυχαίο και όσα αναφέρει σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, ο Jonathan Gant, Senior Campaigner της Global Witness στην ιστοσελίδα energypress.gr.

Ο αναλυτής τονίζει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων τα εξής:

«Αυτή τη στιγμή η κυβέρνησή του (σ.σ του Κυριάκου Μητσοτάκη) έχει να λάβει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον μεγάλων προτεινόμενων έργων ορυκτού αερίου: τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed από το Ισραήλ στην Ελλάδα και τον τερματικός σταθμό εισαγωγής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα έχει χορηγήσει πάνω από δώδεκα άδειες υπεράκτιων ερευνών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Εάν προχωρήσουν αυτά τα έργα, θα καταστήσουν την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή εξαρτημένη για δεκαετίες από τα ορυκτά καύσιμα.

CONTINUE READING

Το φυσικό αέριο αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών άνθρακα στην Ευρώπη και η Ε.Ε. έχει δηλώσει ότι πρέπει να μειωθεί η χρήση του κατά 90 τοις εκατό μέσα στα επόμενα 30 χρόνια. Ωστόσο, εάν κατασκευαστούν και λειτουργήσουν πλήρως ο EastMed και ο τερματικός σταθμός της Αλεξανδρούπολης, το αέριο που θα μεταφέρουν θα εκπέμψει σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια τόνους άνθρακα μέχρι το 2050. Σε γενικότερο πλαίσιο, η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος εκτιμά ότι, σε ολόκληρο τον κόσμο επιτρέπεται να παραχθούν ακόμη μόνο 400 δις τόνοι άνθρακα, εάν θέλουμε να περιορίσουμε την αύξηση της θερμοκρασίας στους 1,5οC».

Όπως γίνεται κατανοητό τα λεφτά είναι πολλά κάτι που καθιστά τον πλου του NAUTICAL GEO χωρίς επιστροφή…

GALLERY

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR