World

Levi’s 501: Η ιστορία πίσω από το τζιν που λατρεύτηκε απ’ όλο τον πλανήτη

Πλέον, οποιαδήποτε εταιρεία μπορεί να κατασκευάσει ένα τζιν παντελόνι, αλλά η Levi Strauss & Co. είναι η μόνη που μπορεί να ισχυριστεί ότι δημιούργησε το πρώτο blue jean. Η αρχή έγινε όταν ο βαυαρός Levi Strauss μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο και ξεκίνησε να πουλά ρούχα, ζώνες και μαντήλια. Το πιο αξιόλογο προϊόν του, το οποίο προμήθευε στους χρυσωρύχους, ήταν το ανθεκτικό καραβόπανο, που είχε χρησιμοποιήσει ο Κολόμβος, για την κατασκευή σκηνών και σκέπαστρων για τα βαγονέτα.

Την ιδέα για τα τζιν του την έδωσε ένας χρυσωρύχος όταν του είπε ότι δεν μπορούσαν να βρουν ένα παντελόνι αρκετά ανθεκτικό, που να μην σκίζεται σε αυτή τη δύσκολη δουλειά. Ο Strauss έφτιαξε τα πρώτα δείγματα από καραβόπανο. Αρχικά τα παντελόνια ήταν μπεζ και είχαν τον κωδικό 501, αλλά επειδή λερώνονταν πολύ εύκολα, αποφάσισε να τους δώσει το σκούρο μπλε χρώμα. Το 1873 Strauss υπέβαλε αίτηση για την πατέντα του, η οποία αφορούσε μια νέα μορφή «παντελονιών εργασίας» με μεταλλικές κόπιτσες. Ακριβώς έτσι, γεννήθηκαν τα blue jeans.

Σύντομα, τα παντελόνια του έγιναν ανάρπαστα, καθώς ήταν πολύ ανθεκτικά και διότι το εμπόριο του βαμβακιού εξαπλώθηκε στις περισσότερες αμερικανικές πολιτείες. Το 1886, το περίφημο λογότυπο των δύο αλόγων εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα δερμάτινα μπαλώματα των τζιν, το οποίο υποσχόταν δύναμη και αξιοπιστία στα ενδύματα, τα οποία ήταν αρκετά ανθεκτικά για να εξυπηρετούν τους συμπατριώτες του σε περιόδους αναταραχής και αλλαγής.

Μπαίνοντας στον 20ο αιώνα, εισήχθη η κόκκινη ταμπελίτσα Levi’s στην πίσω δεξιά τσέπη των παντελονιών. Αρχικά εμφανίστηκε γύρω στις αρχές της δεκαετίας του 1930, όπου η Αμερική είχε καθιερωθεί ως παγκόσμια δύναμη – και ο Levi’s ακολούθησε. Η απομίμηση λένε είναι η πιο ειλικρινής μορφή κολακείας – και δημιουργήθηκαν τόσα πολλά blue jeans που τα Levi’s χρειάζονταν την κόκκινη ταμπελίτσα για να διαφοροποιηθούν.

Το Levi’s 501 κοσμούσε το κάτω μισό των διαμαρτυρόμενων ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ, φορέθηκε από άντρες και γυναίκες που διαμαρτύρονταν για τα πολιτικά δικαιώματα την δεκαετία του 60′, δείχνοντας την αλληλεγγύη τους προς τις εργατικές τάξεις, ενώ το είδαμε και να φοριέται και από πολλούς νεαρούς κατά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Ήταν ένα κομμάτι που είχε γίνει ένα με την νεολάια και ήταν ένα σημάδι αλληλεγγύης όσο και εξέγερσης.

Τα 501 κέρδισαν την προσοχή κατά τη διάρκεια της διάσημης τηλεοπτικής διαφημιστικής εκστρατείας «501 Blues» η οποία έγινε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 1984 στο Λος Άντζελες. Η εν λόγω διαφήμιση απεικονίζει έναν νεαρό, ο οποίος καταλήγει με ένα λευκό μποξεράκι σε ένα δημόσιο πλυντήριο στο κέντρο μιας μικρής πόλης, ενώ ακούγεται το “I Heard It Through The Grapevine” του Marvin Gaye. Αυτό σηματοδότησε μια σειρά διαφημίσεων από την Bartle Bogle Hegarty που αύξησαν δραματικά την δημοτικότητα των Levi’s 501.

Πρόκειται για ένα κομμάτι με πραγματικά τεράστια ιστορία, το οποίο φορέθηκε από αμέτρητους διάσημους άντρες, οι οποίοι κυμαίνονται από τον Μάρλο Μπράντο και τον Μπρους Σπρίνγκστιν στον Τζιβ Τζόμπς.

Δείτε παρακάτω ένα βίντεο για την ιστορία του 501.

https://youtu.be/6R9cAoCyatA

 

GALLERY

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR