National affairs

Οι δυτικές μυστικές υπηρεσίες ''καρφώνουν'' τον Ερντογάν: Στη ''φόρα'' οικονομικά σκάνδαλα & μίζες

Δεν προλαβαίνουμε... τα σκάνδαλα στην Τουρκία τους τελευταίους μήνες.  Από το σκάνδαλο των τηλεπικοινωνιών και της εμπλοκής των οικογενειών Ερντογάν – Χαρίρι του Λιβάνου, έως το σκάνδαλο  με το έλλειματων 128 δις δολαρίων, στα αποθεματικά της Κεντρικής Τράπεζας της Τουρκίας επί των ημερών του γαμπρού Ερντογάν στο υπουργείο Οικονομικών.

CONTINUE READING

Τώρα, σύμφωνα με ένα έγγραφο που ελήφθη από την Nordic Monitor, επιβεβαιώνεται αυτό που εδώ και πολύ καιρό ακούγεται, ότι φίλοι και ημέτεροι τού Τούρκου Πρόεδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα στις επενδύσεις υποδομής που υποστηρίζονται από την Τουρκία σε ξένες χώρες.

Όπως για παράδειγμα, η «Συμφωνία μεταξύ Τουρκίας και Βοσνίας-Ερζεγοβίνης σχετικά με τη συνεργασία σε έργα υποδομής και κατασκευών», που υπογράφηκε στην Άγκυρα στις 16 Μαρτίου, η οποία απεστάλη πρόσφατα στο κοινοβούλιο για έγκριση από τον Πρόεδρο Ερντογάν. Η Τουρκία σε αυτό, δεσμεύεται να υποστηρίξει την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων πολλών χιλιομέτρων στη  Βοσνία, που αποτελεί τμήμα του έργου αυτοκινητόδρομου Βελιγραδίου-Σεράγεβο, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε νωρίτερα. 

Η συμφωνία αναφέρει, ότι προτεραιότητα στην επιλογή εργολάβων, θα δοθεί σε εργολάβους που εργάζονται επί του παρόντος στις καθορισμένες διαδρομές. 

Μια γρήγορη ματιά δείχνει, ότι υπάρχει μόνο μια τουρκική εταιρεία, που πληροί αυτήν την προϋπόθεση. Εξάλλου, ανήκει σε έναν επιχειρηματία που βρίσκεται στον εσωτερικό κύκλο του Προέδρου Ερντογάν. 

https://youtu.be/oD4omEAwYoA

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, τα τουρκικά και τα βοσνιακά μέσα ενημέρωσης  ανέφεραν με έκπληξη, ότι η Taşyapı θα έκανε την κατασκευή ενώ είχε ήδη ολοκληρώσει μελέτες σκοπιμότητας και έρευνας πολύ πριν.

Ο ιδιοκτήτης της Taşyapı, Emrullah Turanlı, πιστεύεται ότι είναι ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Erdoğan. 

Ο Turanlı, ο οποίος προέρχεται από το κόμμα πατρίδα του Erdoğan, (σημαντικό κριτήριο για την εξασφάλιση προσφορών στην Τουρκία αυτή τη στιγμή), ήταν το πρόσωπο που ο Ερντογάν ανέθεσε  στους υπουργούς του να βοηθήσουν, σύμφωνα με τα τηλεφωνήματα που ήρθαν στο φως, μετά το σκάνδαλο διαφθοράς που έπληξε το κυβέρνηση στα τέλη του 2013. 

Το έργο που θα υποστηρίξει η Τουρκία, στην πραγματικότητα είναι το βοσνιακό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Σαράγεβο-Βελιγράδι. Η πρώτη φάση του έργου, το οποίο αναμένεται να κοστίσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2019 στη Σερβία, με τον Ερντογάν να συμμετέχει στην πρωτοποριακή τελετή. 

Δεν έχει ακόμη καταστεί σαφές πώς θα χρηματοδοτηθεί η βοσνιακή οδός, αν και η Τουρκία, έχει προτείνει ότι θα παράσχει τα χρήματα. Η συμφωνία μεταξύ Τουρκίας και Βοσνίας, προσφέρει τη δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω τουρκικών τραπεζών ή διεθνών τραπεζικών ιδρυμάτων. 

«Τα οικονομικά συζητούνται ακόμη, είναι απαραίτητο να κάνουμε εκτιμήσεις. Πιστεύω ότι ο κ Ερντογάν, θα χορηγήσει ένα πιο ευνοϊκό δάνειο στη Βοσνία από ότι στη Σερβία»,  δήλωσε ο Μίλοραντ Ντόντικ,  μέλος της προεδρίας της Βοσνίας,  σε συνέντευξη Τύπου μετά την τελετή υπογραφής.

Δεν είναι η πρώτη φορά, που ο Ερντογάν ζητάει την ειδική μεταχείριση για τους επιχειρηματίες που βρίσκονται κοντά του. 

Εξάλλου νωρίτερα, ο Sedat Peker, ένας καταδικασμένος τούρκος μαφιόζος και πρώην σύμμαχος του Ερντογάν, ισχυρίστηκε ότι ο πρώην πρωθυπουργός της Λιβύης Fayez al-Sarraj παραιτήθηκε,  αφού αποδείχτηκε ότι μεσολαβούσε  μεταξύ των αιτημάτων του Ερντογάν και εκείνων των επιχειρηματιών της Λιβύης, για να ανατεθούν οι προσφορές σε τούρκικες εταιρείες.

Ομοίως, ο Όμιλος Albayrak, ένας τουρκικός όμιλος που κατηγορείται για διεφθαρμένες πρακτικές στην Τουρκία και στο εξωτερικό, συμμετέχει σε μεγάλα κατασκευαστικά έργα, ιδίως στη Σομαλία και σε άλλες αφρικανικές χώρες με τη βοήθεια του Ερντογάν. 

Η διαχείριση των λιμενικών εγκαταστάσεων του Μογκαντίσου, παραδόθηκε στον Όμιλο Albayrak, κατόπιν αιτήματος του Ερντογάν. 

Το 2019, η απονομή στο Albayrak από τον Πρόεδρο της Γουινέας, Alpha Condé, καλό φίλο του Ερντογάν, της παραχώρησης για το αυτόνομο λιμάνι του Conakry (PAC), χωρίς να ακολουθήσει τις κατάλληλες διαδικασίες, προκάλεσε αντίδραση. 

https://youtu.be/_9Nabxj8db0

Δεν είναι μυστικό, ότι ο Ερντογάν ασκεί μεγάλη οικονομική δύναμη, δίνοντας καλές ''προσφορές'' στους επιχειρηματίες που είναι κοντά του. Στην πρώτη γραμμή αυτών των επιχειρηματιών, είναι οι εργολάβοι που αναφέρονται ως «συμμορία των πέντε».

Αυτοί οι επιχειρηματίες είναι ο πρόεδρος της Cengiz Holding Mehmet Cengiz. Διευθύνων Σύμβουλος της Limak Holding Nihat Özdemir. Ο Πρόεδρος της MNG,  Holding Mehmet Nazif Günal. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kolin Construction, Naci Koloğlu και  Kalyon Construction Chair του Cemal Kalyoncu.

Σύμφωνα, με στοιχεία της  Παγκόσμιας Τράπεζας, αυτές οι πέντε εταιρείες στην Τουρκία, συγκαταλέγονται στους 10 κορυφαίους ιδιωτικούς χορηγούς δημοσίων έργων υποδομής, ανά επενδυτικό και περιφερειακό τομέα και ανά επενδυτικό και πρωτογενή τομέα για τα έτη 1990 έως 2020.

Οι εταιρείες, έχουν κερδίσει προσφορές αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για τα έργα υποδομής. Το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει το 30 τοις εκατό, όλων των διαγωνισμών που πραγματοποιήθηκαν για τα κυβερνητικά έργα.  Οι υπόλοιπες δημόσιες προσφορές, έχουν μοιραστεί μεταξύ 20.851 εταιρειών.

Να υπενθυμίσουμε, ότι ο Αμερικανός πρέσβης στην Τουρκία, συναντήθηκε με Τούρκους επιχειρηματίες και τους προειδοποίησε, ότι έρχονται δύσκολες μέρες γι αυτούς και για την τουρκική οικονομία, εξ αιτίας της αδιαλλαξίας της κυβέρνησης Ερντογάν, να υπακούσει στην απαίτηση της Δύσης να επιστρέψει στην Ρωσία τους S-400.

Οι περισσότεροι εκ των Τούρκων επιχειρηματιών, έχουν λάβει θαλασσοδάνεια στο σκληρό νόμισμα του δολαρίου και τώρα με τις διαδοχικές υποτιμήσεις του τουρκικού νομίσματος, βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς δεν καθίσταται εφικτή η αποπληρωμή των δανείων.

Ο τουρκικός λαός, που ήδη πληρώνει τεράστιους φόρους, αξίζει λογοδοσία από την κυβέρνηση για κάθε τι που δαπανάται. 

Τέτοιες κινήσεις και με την ανοχή της  Τουρκικής Κεντρικής Τράπεζας, υπονομεύουν σοβαρά την αξιοπιστία της τουρκικής οικονομίας και αποθαρρύνουν τους ξένους επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα, καθώς η εμπιστοσύνη τους στη λειτουργία της τουρκικής οικονομίας εξασθενεί.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR