World
Updated at:

Διώρυγα Σουέζ: Εντός της ημέρας εκτιμάται η αποκόλληση του Ever Given

Ο πρόεδρος της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που έχει μπλοκάρει από την Τρίτη τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε πως ευελπιστεί ότι το πλοίο θα αποκολληθεί σήμερα το βράδυ.

«Απομακρύνουμε ίζημα, με επιπλέον εργαλεία βυθοκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου χθες, με τα σχόλιά του να δημοσιεύονται σήμερα στον ιαπωνικό Τύπο. Δήλωσε πως ελπίζει σε αποκόλληση του Ever Given «αύριο (σήμερα, Σάββατο) το βράδυ» (ώρα Ιαπωνίας).

CONTINUE READING

Η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση του Ever Given έχει εμφανιστεί πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι, από όπου περνά το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με ειδικούς.

Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, που έχει προσαράξει στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, σε κοντινή απόσταση από την πόλη του Σουέζ.

Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη, εξαιτίας δυνατών ανέμων σε συνδυασμό με αμμοθύελλα, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση στη θαλάσσια δίοδο. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.

Πώς έγινε το ατύχημα

Το ατύχημα συνέβη λόγω των ισχυρών ανέμων, παρά το γεγονός ότι τα πλοία αυτού του μεγέθους ρυμουλκούνται από σκάφη-πιλότους στον διάπλου της διώρυγας. Δεκάδες πλοία περιμένουν να περάσουν και από τα δύο άκρα της Διώρυγας και η οικονομική ζημιά εκτιμάται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα.

Τρεις είναι οι προσεγγίσεις που εφαρμόζονται ή σχεδιάζεται να εφαρμοστούν για την αποκόλληση του Ever Given, φορτωμένου με περίπου 20.000 εμπορευματοκιβώτια μήκους 7 μέτρων το καθένα.

Το πλοίο της ταϊβανέζικης Evergreen Maritime έχει μήκος 400 μέτρα και έχει σφηνώσει διαγώνια σε ένα κανάλι του οποίου το πλάτος δεν ξεπερνά τα 200 μέτρα στο νότιο τμήμα της διώρυγας.

https://youtu.be/d1v746A2Dfg

Η ύστατη λύση

Σε περίπτωση που αποτύχουν τα προηγούμενα βήματα, οι διαχειριστές του πλοίου θα επιχειρήσουν να απαντλήσουν τα καύσιμα του πλοίου για να μειώσουν το βάρος και να επιτρέψουν στο πλοίο να επιπλεύσει μόνο του.

Όμως η απομάκρυνση των καυσίμων πιθανότατα δεν θα ήταν αρκετή. Και αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί και η απομάκρυνση του φορτίου, βάρους δεκάδων χιλιάδων τόνων.

Η εκφόρτωση κοντέινερ είναι μια διαδικασία που απαιτεί μεγάλη ακρίβεια και γίνεται συνήθως μόνο σε κατάλληλα εξοπλισμένα λιμάνια.

Στην περίπτωση του Ever Green «θα έπρεπε να φέρουν μεγάλους πλωτούς γερανούς» είπε ο Μερκογκλιάνο.

«Πρώτα όμως θα πρέπει να εκτιμηθεί πώς αυτό θα επηρέαζε τη σταθερότητα του πλοίου» επισήμανε.

«Στη χειρότερη περίπτωση το πλοίο θα κοπεί στα δύο λόγω της άνισης κατανομής βάρους» προειδοποίησε.

https://youtu.be/kjqn_op7SBw

Η Ουάσινγκτον προσφέρει βοήθεια στην Αίγυπτο

Εν τω μεταξύ, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμες να βοηθήσουν την Αίγυπτο για να αποκολληθεί το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ. Η Ουάσινγκτον προτίθεται να στείλει μια ομάδα ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ γρήγορα στην περιοχή, ανέφεραν πολλοί Αμερικανοί αξιωματούχοι.

"Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ", ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι. "Οι συζητήσεις συνεχίζονται και ελπίζω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα", πρόσθεσε.

CONTINUE READING

Ο εκπρόσωπος της Κεντρικής Διοίκησης του αμερικανικού στρατού (Centcom), Μπιλ Έρμπαν, σημείωσε ότι το Πεντάγωνο ήδη σχεδιάζει μια πιθανή αποστολή. "Προσφέραμε βοήθεια στην Αίγυπτο, είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και θα εξετάσουμε κάθε συγκεκριμένο αίτημα που θα λάβουμε", είπε. "Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση, αλλά δεν έχουμε κάτι να προσθέσουμε όσον αφορά κάποια συγκεκριμένη βοήθεια επί του παρόντος" εξήγησε.

Η Κεντρική Διοίκηση, που καλύπτει την περιοχή της Μέσης Ανατολής, είναι υπεύθυνη και για την προστασία των θαλάσσιων μεταφορών στην περιοχή αυτήν.

Αν η Αίγυπτος ζητήσει βοήθεια, οι Αμερικανοί ειδικοί θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και το Σάββατο, από το Μπαχρέιν όπου εδρεύει ο 5ος Στόλος. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα.

Οι ΗΠΑ είναι επίσης έτοιμες να παράσχουν συμβουλές για θέματα ασφαλείας στις ναυτιλιακές εταιρείες που θα αποφασίσουν να αποφύγουν τα πλοία τους το Σουέζ και να περιπλεύσουν την Αφρική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα περάσουν από ζώνες όπου δρουν πειρατές. Όμως, ούτε ο 5ος Στόλος, ούτε η Ναυτική Επιχειρησιακή Δύναμη, ένας διεθνής ναυτικός συνασπισμός που εδρεύει επίσης στο Μπαχρέιν, είναι σε θέση να συνοδεύσουν όλα τα πλοία που έχουν μπλοκαριστεί στο Σουέζ. "Μπορούμε σίγουρα να τους συμβουλεύσουμε, αλλά όχι και να τα συνοδεύσουμε όλα", σημείωσε ένας Αμερικανός στρατιωτικός αξιωματούχος.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR