Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.
Έτσι επιτυγχάνεται η πλήρης παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, μεταβάλλοντας ολοκληρωτικά τη γεωπολιτική εικόνα της περιοχής και εξοβελίζοντας ταυτόχρονα την τουρκική παρουσία.
Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.
Η χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας ακολουθεί το οδικό έργο της Εγνατίας οδού που περικάμπτει τα περιβόητα Στενά, στα οποία η Τουρκία έχει ανακοινώσει τη δημιουργία νέας Διώρυγας.
Μιλάμε για την κατασκευή νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση που θα έχει μήκος 173,7χλμ, ενώ οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200 χλμ/ώρα.
Τα σχέδια αυτά θα προσπαθήσει να προσβάλει η Τουρκία στην Δ. Θράκη.
Αξιολογώντας τα σχέδια αυτά η τουρκική ισλαμική ελίτ στην Άγκυρα, εδώ και κάποιο διαστημα, έχει ξεκινήσει ένα αδυσώπητο σχέδιο με στόχο τη Δυτική Θράκη μας και όχι τυχαία.
Μετά την επικράτηση του Αζερμπαϊτζάν απέναντι στην πολύπαθη Αρμενία στο Αρτσάχ, αυτές οι "ορέξεις" της Άγκυρας για τη διχοτόμηση της Θράκης, πολλαπλασιάστηκαν, περνώντας πλέον σε ευθείες απειλές, συνεχίζοντας την προκλητική της ρητορική περί "τουρκικής μειονότητας".
Στις 02 Δεκεμβρίου 2020, ο πρόεδρος του εθνικιστικού κόμματος ΒΒΡ, απείλησε τη χώρα μας, πως θα έχει την κατάληξη του Αρτσάχ, εάν "πειραχτεί έστω και μία τρίχα Τούρκου στη Θράκη".
Ο Ντεστιντζί αντιδρώντας στο απειλητικό μήνυμα που γράφτηκε στην Ξάνθη κατά του μουφτή Αχμέτ Μέτε και της οικογένειάς του και είπε τα εξής :
“Εγώ για μία ακόμη φορά μεταφέρω τις ευχές μου για περαστικά στον πολύτιμο εκλεγμένο μουφτή μας Χότζα Αχμέτ Μέτε και στην οικογένειά του. Αυτή η προσβολή που έγινε προς το άτομό του, στην πραγματικότητα έγινε προς το σύνολο των Τούρκων της δυτικής Θράκης. Αλλά όλοι να γνωρίζουν ότι πλέον η Τουρκία δεν είναι η παλιά Τουρκία. Αν στη δυτική Θράκη ακουμπήσουν την τρίχα ενός Τούρκου θα πληρώσουν πολύ βαρύ τίμημα. Θα συμβούν αυτά που συνέβησαν στο Καραμπάχ, αυτά έχω να πω προς την Ελλάδα“.
Το Αύγουστο του 2020, τουρκική εφημερίδα, παρουσιάζοντας τον Χασάν Σζκάν, από το Κέντρο Στρατηγικών Μελετών των Βαλκανίων «Ρούμελη», έγραψε ότι η Ελλάδα σφετερίστηκε δήθεν δικαιώματα των «Τούρκων» στη Δυτική Θράκη με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχει κάνει εδώ και χρόνια στο εσωτερικό της δίκαιο.
«Το διεθνές δίκαιο δίνει στους ''Τούρκους'' της Δυτικής Θράκης το δικαίωμα να ακυρώσουν τα άρθρα της συμφωνίας των Σεβρών λόγω παραβίασης των δικαιωμάτων τους από την Ελλάδα», είπε.
Το δημοσίευμα ανέφερε ότι το ζήτημα της Δυτικής Θράκης μεταξύ Τουρκίας-Ελλάδας είναι εδώ και καιρό στην ημερήσια διάταξη, σε συνδυασμό με τις εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο Τούρκος ειδικός, στοχοποίησε μάλιστα τις ειδικές δυνάμεις του ελληνικού στρατού, οι οποίες είχαν πραγματοποιήσει άσκηση στην περιοχή, η οποία για τον ίδιο ήταν δήθεν εκφοβισμός της μειονότητας.
Δοθείσης ευκαιρίας, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κάθε τρεις και λίγο «προειδοποιεί» τη χώρα μας λέγοντας ότι "δεν θα αφήσω τους συγγενείς μας εκεί μόνους".
Ουσιαστικά οι Τούρκοι θέλουν να ελέγξουν με κάποιον τρόπο μέρος της περιοχής της Δ.Θράκης, να ακυρώσουν αν μπορούν (που δεν μπορούν) τη σιδηροδρομική Εγνατία, τόσο από την ελληνική όσο και από την βουλγαρική πλευρά και γενικά να “βάλουν πόδι” στην περιοχή την οποία ο Ερντογάν θεωρεί “σύνορα της καρδιάς”.
Η Άγκυρα, τρέμει κυριολεκτικά αυτά τα σχέδια διότι θα χάσει πολλά χρήματα από την θαλάσσια δίοδο του Βοσπόρου, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αναβαθμιστεί θεαματικά αφού θα διέρχεται τεράστιος όγκος εμπορευμάτων.
Το επόμενο διάστημα θεωρείται κρίσιμο διότι η Άγκυρα θα προκαλέσει πιθανόν και στη Δ.Θράκη εκτός από το Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο, θέλοντας να τα σχέδια που θα αναβαθμίσουν την χώρα μας στα μάτια της Δύσης μετά από 10 χρόνια απραξίας.