Η Ελλάδα ναι μεν βιάζεται, αλλά θέλει να αγοράσει πλοία τα οποία και θα μας συμφέρουν οικονομικά και θα έχουν πάνω τους τα κατάλληλα όπλα.
Αυτή την στιγμή υπάρχει ''σφαγή'' ανάμεσα σε ΗΠΑ, Γαλλία, ενώ ''σφήνα'' μπήκαν και οι Ολλανδοί. Οι παρασκηνιακές διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε διπλωματικό και πολιτικό επίπεδο και στο επιχειρηματικό πεδίο, με αντικείμενο την κατανομή της μεγάλης πίτας του νέου εξοπλιστικού προγράμματος.
Είναι πολύ σημαντικό η ελληνική πλευρά, να λάβει μία απόφαση που θα καλύπτει ουσιαστικά τις επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας, ιδιαίτερα με την Τουρκία να προκαλεί συνεχώς την εθνική μας κυριαρχία.
Νέα δεδομένα
Μπορεί ο Άδωνις Γεωργιάδης να βιάζεται να παραλάβουμε τις αμερικανικές φρεγάτες, όμως η κατάσταση είναι κάπως διαφορετική.
Πριν λίγο, είχαμε νέα πρόταση των Γάλλων σύμφωνα με τον Ιωάννη Νικήτα. Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του, ''σε θετικό κλίμα διεξήχθη η συνάντηση του Ν. Παναγιωτόπουλου, του Α/ΓΕΝ, καθώς και του Διευθυντή ΓΔΑΕΕ με τα στελέχη της Navalgroup για τη πρόταση των Belharra στο Eλληνικό Ναυτικό. Ετοιμάζεται προσεχώς νέα γαλλική πρόταση για 4 πλοία, ενδιάμεση λύση, ΜΕΚΟ και ναυπήγηση στην Ελλάδα.''
Εν τω μεταξύ η πρόταση των Ολλανδών κατατέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο ΠΝ και περιλαμβάνει την υλοποίηση προγράμματος απόκτησης τεσσάρων φρεγατών SIGMA 10514, τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΜΕΚΟ 200 ΗΝ και τέλος την ενδιάμεση λύση των δύο φρεγατών «Μ» από το Ολλανδικό Ναυτικό. Το κόστος της παραπάνω πρότασης κρίνεται ως οικονομικότερο συγκριτικώς της γαλλικής και της αμερικανικής πρότασης (βάση της Price & Avialiability του Νοεμβρίου 2019, σύμφωνα με defencereview.gr
Σύμφωνα με τους Ολλανδούς το κόστος για κάθε φρεγάτα τύπου SIGMA 10514 προσδιορίζεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ, συνεπώς με συμπεριλαμβανομένου του πακέτου τεχνικής υποστήριξης και όπλων κυμαίνεται στα 800 εκατομμύρια ανά μονάδα. Στο τραπέζι παραμένει η πρόταση για τον ΕΜΖ των ΜΕΚΟ 200 ΗΝ από την Τhales Netherlands ανάλογα των πόρων του ΠΝ (είτε εκτεταμένου προγράμματος εκσυγχρονισμού ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ είτε περιορισμένου) καθώς και η απόκτηση δύο πλοίων ενδιάμεσης λύσης τύπου «Μ» κόστους 230 εκατομμυρίων ευρώ.