Επειδή οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια, παραθέτουμε συγκεντρωτικά στοιχεία από Ιανουάριο 2020 έως και Οκτώβριο 2020, αριθμού παραβάσεων Κανόνων Εναερίου Κυκλοφορίας, Παραβιάσεων Εθνικού εναερίου χώρου και οπλισμένων σχηματισμών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
2020 | ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΕΚ | ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΕΕΧ | ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ |
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | 189 | 597 | 55 |
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | 131 | 541 | 41 |
ΜΑΡΤΙΟΣ | 181 | 425 | 36 |
ΑΠΡΙΛΙΟΣ | 132 | 507 | 38 |
ΜΑΙΟΣ | 93 | 420 | 27 |
ΙΟΥΝΙΟΣ | 120 | 459 | 20 |
ΙΟΥΛΙΟΣ | 125 | 558 | 23 |
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ | 281 | 457 | 37 |
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | 145 | 193 | 21 |
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | 167 | 115 | 9 |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | - | - | - |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | - | - | - |
ΣΥΝΟΛΟ | 1564 | 4272 | 307 |
Από τα παραπάνω στοιχεία διαπιστώνουμε μία κατακόρυφη πτώση τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αναφορικά με τις παραβατικές συμπεριφορές της τουρκικής αεροπορίας, γεγονός που συνάδει με την άποψη και εκτίμηση ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία πάσχει τόσο σε πιλότους, όσο και σε διαθεσιμότητες.
Βεβαίως υπάρχει και ο αντίλογος ότι η Τουρκία χρησιμοποιεί κατά κόρον τα UAV της, προβαίνοντας σε παραβιάσεις του ΕΕΧ και αναγκάζοντάς μας να απογειώνουμε μαχητικά αεροσκάφη για την αναχαίτισή τους.
Αυτό δημιουργεί αίσθημα κόπωσης στα πληρώματα των μαχητικών μας αλλά και οικονομικό κόστος, για τον λόγο αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν αρκετές καλές προτάσεις για να αντιμετωπιστούν τα τουρκικά UAV με άλλο τρόπο και όχι με αναχαιτίσεις μαχητικών μας.
Οπωσδήποτε όμως σε καμία περίπτωση τα τουρκικά UAV, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη στο Αιγαίο, όπου τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν οι πιλότοι μας.