Air Force
Updated at:

Με τα VIPER λέει ''αντίο'' η τουρκική ΠΑ: ''Τρέχει'' το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16

Σημαντική εξέλιξη στο θέμα των F-16.  Aπό τον Φεβρουάριο 2021 θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στην ΕΑΒ τα επόμενα αεροσκάφη F-16 προς μερική αναβάθμιση με έτος ολοκλήρωσης του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 το 2027, ενώ το γραφείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ θα υποβάλει πρόταση για την επίτευξη της βέλτιστης διαλειτουργικότητας του συστήματος αυτοπροστασίας με το νέο Radar τύπου ΑΕSΑ, ώστε να αξιολογηθούν οι δυνατές επιλογές και να δρομολογηθεί η βέλτιστη λύση. 

Αυτό γνωστοποίησε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης, με θέμα «Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Προγράμματος Α/Φ F-16 σε έκδοση VIPER». 

Όπως ανέφερε στην απάντηση του «στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης των εν λόγω αεροσκαφών, την 07 Φεβρουαρίου 2020 εντάχθηκε στην ΕΑΒ το πρώτο αεροσκάφος (Α/Φ) (WJ:5) (flight test aircraft) για την εκτέλεση εργασιών μερικής αναβάθμισης. Ακολούθως, προγραμματίζεται, για το πρώτο τρίμηνο του 2021, από το αρμόδιο για τη σύμβαση Γραφείο Προγραμματισμού (Program Office) της κυβέρνησης των ΗΠΑ, η πτήση διαπεραίωσης (ferry flight) του συγκεκριμένου αεροσκάφους στο Fort Worth στο Texas, προκειμένου να εκτελεστούν σ' αυτό εργασίες περαιτέρω αναβάθμισης αλλά και δοκιμές πιστοποίησης, εν συνεχεία δε θα επιστρέψει στη χώρα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος, τα επόμενα αεροσκάφη θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στην ΕΑΒ από τον Φεβρουάριο 2021, με προβλεπόμενο πέρας του προγράμματος το έτος 2027».     


 
Δυναμιτίζει την ένταση  η Τουρκία – Οι navtex για το Oruc Reis  

 

Οπως εκτιμάται, η κατάρρευση της λίρας στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών έναντι του δολαρίου σε συνδυασμό με την εκλογή Μπάιντεν, που πάγωσε την Αγκυρα, αλλά και την αποφασιστικότητα του Μακρόν να συγκρουστεί μετωπικά με την Τουρκία, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία για πάγωμα της τελωνειακή ένωσης με την ΕΕ, προκαλεί ασφυκτικό κλοιό στον Ερντογάν ο οποίος επιλέγει να δραπετεύσει, μεταφέροντας την ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο. 

CONTINUE READING

Την Τετάρτη η Τουρκία εξέδωσε νέα Navtex για το Οruc Reis, με την οποία διαμηνύει πως το ερευνητικό της πλοίο, μαζί με τα συνοδευτικά του, θα περιπλανάται στην Ανατολική Μεσόγειο μέχρι τις 23 Νοεμβρίου.

Η νέα παράνομη τουρκική οδηγία αφορά περιοχή νότια του Καστελλόριζου, και έρχεται μετά τις Navtex για αποστρατιωτικοποίηση τεσσάρων ελληνικών νησιών. Λίγη ώρα αργότερα, η Αθήνα απάντησε με αντι-Navtex, στην οποία αναφέρει ότι η Navtex της Άγκυρας είναι παράνομη και αφορά σε «μη εγκεκριμένη δραστηριότητα» σε περιοχή «που επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα».
  
Mάλιστα οι προκλήσεις συνεχίζονται και σήμερα, καθώς ο Χ. Ακάρ με δήλωση-''σπόντα'' προς την Ελλάδα ανέφερε πως είναι δικαίωμα της Τουρκίας να έχει S-400, καθώς υπάρχουν χώρες εντός ΝΑΤΟ που έχουν S-300 (εννοεί την Ελλάδα).

«Δεν μπορούμε να παραμείνουμε αδιάφοροι στις σχέσεις Ελλάδας και Αιγύπτου στην Ανατολική Μεσόγειο και για αυτό λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας», δήλωσε την Πέμπτη ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ, συμπληρώνοντας πως η Τουρκία θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σθεναρά: «προσπάθειες περιορισμού των δικαιωμάτων της στη Ανατολική Μεσόγειο απορρέουν από το διεθνές δίκαιο».

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1326792408487649283

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR