World

Σπασμωδικές κινήσεις από Ερντογάν: Ρισκάρει τις σχέσεις με Μόσχα για το κανάλι της Κων/πολης - Τούρκος ναύαρχος βλέπει "σοβαρές επιπτώσεις"

Μετά τις σημαντικές δηλώσεις του Τούρκου πρώην επικεφαλής του τουρκικού Γενικού Επιτελείου στρατηγού ε.α. Ιλκέρ Μπασμπούγ, ήρθαν οι δηλώσεις του Ναυάρχου ε.α. Jem Gürdeniz, να δώσουν μια σαφή προειδοποίηση στον Ερντογάν για το κανάλι της Κων/πολης και την συνθήκη του Μοντρέ, λέγοντάς του ουσιαστικά ότι παίζει με την “φωτιά”.

“Στα Στενά με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν έχουμε κανένα δικαίωμα και τα πλοία περνούν όπως θέλουν. Όμως με το Καναλ Ιστάνμπουλ (διώρυγα της Κωνσταντινούπολης) θα δημιουργηθούν δικαιώματα, όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ. Εμείς θα προχωρήσουμε το σχέδιο αυτό”, δήλωσε ο Ερντογάν στρέφοντας τα βλέμματα Ρώσων και Αμερικανών πάνω του για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα όπως αυτό.

Ο Jem Gürdeniz, εν αποστρατεία ναύαρχος και διευθυντής του ναυτικού φόρουμ του Πανεπιστημίου Koch, χαρακτήρισε την συνθήκη του Μοντρέ, ως «προμαχώνα ασφαλείας» για τη Ρωσία, ενώ το έργο του καναλιού είναι «επικίνδυνο με κάθε τρόπο» που θα μπορούσε να βλάψει την συμφωνία του Μοντρέ.

Το κανάλι της Κων/πολης έχει σχεδιαστεί για να εδραιώσει τη φήμη του Ερντογάν ως ένα “σπουδαίο ηγέτη” το όνομα του οποίου θα μείνει στην ιστορία αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Russia Today.

Εν τω μεταξύ, η τουρκική αντιπολίτευση αποκάλυψε ένα τεράστιο “υπόγειο” παιχνίδι μεταξύ της εταιρείας που αγόρασε τη γη κατά μήκος του καναλιού και της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, το οποίο είναι ο στενότερος σύμμαχος της Τουρκίας στην περιοχή.

Οι υποστηρικτές του σχεδίου λένε ότι θα αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια στο Βόσπορο, αλλά αυτά τα επιχειρήματα δεν έπεισαν τον Akif Burak Atlar, πρόεδρο της Ένωσης Αστικών Σχεδιαστών της Κωνσταντινούπολης.

Ο ίδιος τόνισε ότι το έργο «μοιάζει περισσότερο με ένα μεγαλόπνοο σχέδιο στον τομέα των ακινήτων και όχι των μεταφορών».

Σύμφωνα με άρθρο μας, ο εκνευρισμός της Μόσχας σχετικά με το έργο αυτό είναι μεγάλος, από τότε που ανακοινώθηκε, καθώς σε περίπτωση που η Τουρκία προχωρήσει, πράγμα που ήδη υλοποιείται, στην κατασκευή της διώρυγας, τότε ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ρωσίας θα δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα.

Σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταφέρεται μέσω δεξαμενόπλοιων, που διέρχονται τα Στενά των Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου.

Αν λοιπόν κατασκευαστεί η εν λόγω διώρυγα, η Μόσχα φοβάται πως θα εκτιναχθούν τα τέλη διέλευσης, προκειμένου να αποσβεστούν τα έξοδα από αυτό το μεγάλο έργο.

Ο δεύτερος και μεγαλύτερος φόβος του Κρεμλίνου αφορά την μέγγενη στην οποία αναγκαστικά θα μπει ο ρωσικός στόλος, που βρίσκεται στον ναύσταθμο της Σεβαστούπολης, καθώς με την κατασκευή της διώρυγας αφενός ο χρόνος αντίδρασής και εξόδου του από τα Στενά θα μειωθεί αισθητά, ενώ αφετέρου το ΝΑΤΟ μέσω της Τουρκίας, θα ελέγχει τις κινήσεις όλων των ρωσικών πολεμικών πλοίων, ακόμα και των υποβρυχίων.

Μάλιστα παλαιότερα στην περίοδο έντασης των σχέσεων Ρωσίας και Τουρκίας «ο ίδιος ο Ερντογάν είχε δηλώσει ότι η Μαύρη Θάλασσα θα είναι το νέο θέατρο των συγκρούσεων μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ ».

Πρόκειται για σαφή περιγραφή ενός επικείμενου παγκόσμιου πολέμου με αφορμή τον γεωπολιτικό, ναυτικό και στρατιωτικό «στραγγαλισμό» της ρωσικής ομοσπονδίας από τις ΗΠΑ.

Οι Τούρκοι θα είναι οι «χρήσιμοι ηλίθιοι» σε αυτήν την πρώτη μεγέθους πρόκληση της Ρωσίας στον Εύξεινο Πόντο (που είναι η πραγματική ονομασία).

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR