Ο κορονοϊός έχει πλήξει ανεπανόρθωτα τις αεροπορικές μεταφορές προκαλώντας χάος ενώ αποτελεί και απειλή για αναρίθμητες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, μία νέα έρευνα μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό ώστε κάποιος να μην θέλει να ταξιδέψει σύντομα ξανά με αεροπλάνο.
Ένα γράφημα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Περντιού στην Ιντιάνα δείχνει το αποτέλεσμα από ένα απλό βήξιμο επιβάτη μέσα σε αεροπλάνο, καθώς σταγονίδια διαμοιράζονται σε ολόκληρο το αεροσκάφος και ενδεχομένως μολύνουν μεγάλο αριθμό επιβατών. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αεροπορική Διοίκηση, οι πτήσεις έχουν μειωθεί κατά 95% από τα φυσιολογικά επίπεδα. Καθώς οι χώρες και πολιτείες ετοιμάζονται για επανεκκίνηση το ερώτημα παραμένει αν οι άνθρωποι θα είναι βέβαιοι να ξαναμπούν σε αεροπλάνα μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού.
Πάντα οι καμπίνες αποτελούσαν κίνδυνο για τη μετάδοση μικροβίων και ιώσεων λόγω της εγγύτητας των επιβατών, της κοινοχρησίας πολλών επιφανειών και της έλλειψης καθαρού αέρα. Η Boeing πειραματίζεται με τα αυτοκαθαριζόμενα μπάνια όπου σκοτώνονται το 99,9% των μικροβίων και των παθογενειών μέσα σε δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την εταιρεία. Αλλά οι περισσότερες εταιρείες δεν ήταν προετοιμασμένες για μια πανδημία.
Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια εξετάζουν πώς τα υπεριώδη φώτα μπορούν να καταστρέψουν τους ιούς χωρίς να τραυματίσουν ανθρώπους. Οι επιστήμονες λένε ότι τα φώτα μπορεί να είναι αποτελεσματικά σε καμπίνες αεροσκάφους, σε αεροδρόμια, σε νοσοκομεία και σχολεία.
Ο Qingyan Chen, καθηγητής μηχανικής στο Περντιέ που βοήθησε σε μια μεγάλη έρευνα για τη μετάδοση ασθενειών εν πτήσει, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Ομοσπονδιακή Αεροπορική Υπηρεσία αλλά και την Boeing, συνεργάστηκε με μηχανικούς της κατασκευάστριας εταιρείας ώστε να προσδιορίσουν αν αλλάζοντας το σύστημα εξαερισμού στα αεροπλάνα θα επηρέαζε τον κίνδυνο προσβολής από τον SARS, χρησιμοποιούμενο ως μέσο για άλλους επικίνδυνους ιούς που μπορεί να προκύψουν. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι επιβάτες που κάθονται με ασθενή του SARS σε ένα τμήμα 7 σειρών σε ένα Boeing 767 θα είχαν 1 στις 3 πιθανότητες να κολλήσουν σε μία πεντάωρη πτήση. Σε μία πιο σύντομη πτήση, το ρίσκο είναι μία στις πέντε. Επίσης, ανακάλυψαν πως αλλάζοντας το σύστημα εξαερισμού θα μείωνε τον κίνδυνο στο μισό ή και ακόμη περισσότερο.