Οικονομία

Για το καλό μας! Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πάνω από 10 χρόνια στην κυκλοφορία από το 2026

Αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας, με αυξήσεις που θα επιβαρύνουν κυρίως τα παλαιά ρυπογόνα οχήματα, μετά από πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Ελλάδας. Το νέο σύστημα, που θα εφαρμοστεί από το 2026, θα βασίζεται στις εκπομπές ρύπων, με στόχο την απόσυρση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αύξηση στα τέλη Κυκλοφορίας για τα παλαιά οχήματα

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, τα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας, ειδικά αυτά που έχουν πάνω από 10 χρόνια στην κυκλοφορία, θα αντιμετωπίσουν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Αντίθετα, τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται πλήρως ή θα έχουν μειωμένα τέλη, ως μέρος της στρατηγικής για την προώθηση πιο καθαρών μορφών μετακίνησης.

Η πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την Ελλάδα να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων είναι έντονη, καθώς η χώρα εμφανίζει υψηλό μέσο όρο ηλικίας οχημάτων, με τα Ι.Χ. να είναι κατά μέσο όρο 17,3 ετών και τα φορτηγά άνω των 20 ετών. Αυτό δημιουργεί προβλήματα στην προσπάθεια συμμόρφωσης με τα ευρωπαϊκά περιβαλλοντικά πρότυπα, ειδικά σε μια εποχή που η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την ενεργειακή αυτονομία, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δεν θα υπάρξει παράταση στην προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας καθώς θα ενεργοποιηθεί το νέο κλιμακωτό σύστημα υπολογισμού της προσαύξησης για την εκπρόθεσμη πληρωμή. Ξεκινάμε από το +25% για καταβολή μέσα στον Ιανουάριο, +50% για τον Φεβρουάριο και μετά το γνωστό +100%.

Νέο σύστημα τιμολόγησης από το 2026

Από το 2026, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται κλιμακωτά, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του κάθε οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους θα πληρώνουν λιγότερα τέλη, ενώ τα πιο ρυπογόνα θα επιβαρύνονται με υψηλότερα ποσά. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην απομάκρυνση των παλαιών οχημάτων από τους ελληνικούς δρόμους, δίνοντας παράλληλα κίνητρα για την απόκτηση νέων, πιο οικολογικών οχημάτων.

Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την κυβέρνηση, με σκοπό να διαμορφώσει ένα δίκαιο και βιώσιμο σχέδιο τιμολόγησης, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της χώρας. Κεντρικός στόχος είναι η επίτευξη ενός συστήματος που δεν θα επιβαρύνει υπερβολικά τους πολίτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν το όχημά τους.

Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων

Η ήδη υφιστάμενη πολιτική παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων θα συνεχιστεί και θα ενισχυθεί. Μέχρι στιγμής, οι ιδιοκτήτες που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα απολαμβάνουν φορολογικές ελαφρύνσεις και επιδοτήσεις που φτάνουν τα 8.000 ευρώ. Ωστόσο, το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει εμπόδιο για πολλές οικογένειες και επιχειρήσεις.

Το νέο σχέδιο προβλέπει την παροχή επιπλέον κινήτρων για την απόσυρση παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων, όπως οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής, και επιδοτήσεις για την αγορά νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων. Τα έσοδα από τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα χρηματοδοτήσουν αυτά τα κίνητρα, χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

Μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία

Η κυβέρνηση αναγνωρίζει την ανάγκη για μια δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες των πολιτών. Γι’ αυτόν τον λόγο, το νέο σύστημα τιμολόγησης θα συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με την οικονομική προσβασιμότητα, εξασφαλίζοντας ότι οι αλλαγές δεν θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τις κοινωνικές ομάδες που ήδη δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.

Με αυτές τις αλλαγές, η Ελλάδα προχωρά προς μια πιο οικολογική και βιώσιμη κατεύθυνση, ενισχύοντας τα κίνητρα για την απόκτηση καθαρότερων οχημάτων και θέτοντας υπό πίεση τα παλαιά, ρυπογόνα οχήματα.

 

Ασφάλεια αυτοκινήτου για φυσικές καταστροφές – Πόσο αυξάνονται τα ασφάλιστρα

 

Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2025 θα είναι υποχρεωτική η ασφάλιση των οχημάτων και για φυσικές καταστροφές. Το ετήσιο κόστος ασφάλισης για ένα απλό επιβατικό όχημα – μετά την υποχρεωτική ασφάλεια ΙΧ για φυσικές καταστροφές- αναμένεται να κυμανθεί από 7 έως 13 ευρώ, ανάλογα με τις παρεχόμενες καλύψεις. Για επαγγελματικά οχήματα, παραδείγματος χάρη, η τιμή αυτή θα ανέβει κι άλλο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ukrania
Ένοπλες Συρράξεις 0

Θρήνος στην Ουκρανία! Η Ουσπένοβκα του Κουράχοβο μετατράπηκε σε ομαδικός τάφος για 400 Ουκρανούς αλεξιπτωτιστές μετά από ρωσική απρόοπτη έφοδο

Τρομερές απώλειες υπέστη η 79η Ταξιαρχία Εναέριας Εφόδου του ουκρανικού στρατού στην κατεύθυνση του Κουράχοβο
lcs dendias
Οπλικά συστήματα 0

Λάβρος ο Δένδιας κατά ΗΠΑ: «Ήθελαν να μας δώσουν προβληματικά τα σκάφη LCS-Τους είπα χίλιες φορές όχι, δεν με ενδιαφέρει που είναι τσάμπα»

Ο Δένδιας ανακοίνωσε και επίσημη την απόρριψη της πρότασης Μπλίνκεν για δωρεάν παραχώρηση της κλάσης πλοίων παράκτιας...
ukrania polemos
Ένοπλες Συρράξεις 0

Ο ποταμός Sukhi Yaly του Κουράχοβο έγινε ο «υγρός τάφος» της 79ης ουκρανικής ταξιαρχίας! Την ξεκλήρισαν οι Ρώσοι και προέλαυσαν 300 μέτρα

Ο ποταμός Sukhi Yaly είναι καίριας σημασίας για την κατεύθυνση του Κουράχοβο και οι Ρώσοι καταλαμβάνουν περισσότερος...