Όπως όλα δείχνουν, ο πόλεμος στην Ουκρανία στάθηκε αφορμή για να ενισχύσει η Μόσχα σημαντικά τις ναυτικές της δυνατότητες. Αν και μόνο ο στόλος της Μαύρης Θάλασσας (εν μέρει και ο στολίσκος της Κασπίας Θάλασσας) ενεπλάκησαν στον πόλεμο, οι Ρώσοι έχουν χάσει έναν αριθμό σκαφών και πλοίων στις ένοπλες συρράξεις. Η ουκρανική αμυντική σελίδα Defense Express μιλά για 18 πολεμικά και βοηθητικά πλοία, ωστόσο αυτός ο αριθμός δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Όπως και να έχει, έξω από την Ουκρανία έχουν διαδραματιστεί και άλλα σημαντικά γεγονότα που έχουν κάνει τους Ρώσους να αιτούνται ναυτικές αναβαθμίσεις. Η Σουηδία και η Φινλανδία για παράδειγμα σκοπεύουν να ενταχθούν στην συμμαχία του ΝΑΤΟ πολύ σύντομα. Ως αποτέλεσμα, η Μόσχα δεν θα μπορούσε παρά να απαντήσει με αναβάθμιση του Βόρειου Στόλου, ο οποίος και δραστηριοποιείται στην περιοχή. Αυτός πιστεύεται πως είναι και ο ισχυρότερος στόλος των Ρώσων.
Μία ανάλυση της δεξαμενής σκέψης Jamestown Foundation ωστόσο, κατέληξε πως δεν υπάρχει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα μέχρι στιγμής. Αρχικά, σύμφωνα πάντα με το δυτικό think tank, οι ρωσικές ναυπηγικές επιχειρήσεις δεν έχουν αυξήσει τα ωράρια εργασίας, παρά τις αναφορές του Κρεμλίνου. Επίσης, οι Δυτικοί ανέφεραν πως η κρατική ναυπηγική United Shipbuilding Corporation βγήκε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια εκτός προϋπολογισμού το 2022.
Παρόλα αυτά, η δεξαμενή ανέφερε πως η Ρωσία "θέλει να συντηρήσει τον ρόλο της ως διεθνή παράγοντα" και να προβάλει την ισχύ της σε όλες τις θάλασσες του κόσμου ή τουλάχιστον να "διατηρήσει στρατηγική ισότητα με τις Ηνωμένες Πολιτείες."
Ο Jamestown Foundation συνέχισε λέγοντας πως η χώρα αντί να συγκεντρωθεί σε συγκεκριμένα προγράμματα, μοιράζει μικρές μερίδες κεφαλαίων σε πολυάριθμους στόλους και ναυπηγεία, "χωρίς όμως να υπάρχει κανένα αποτέλεσμα στο τέλος".
Ως παράδειγμα έφεραν το μόνο ρωσικό αεροπλανοφόρο, το Admiral Kuznetsov, το οποίο έχει καθυστερήσει να ολοκληρώσει τις επιδιορθώσεις του επανειλημμένα.
Ο Εκσυγχρονισμός Δύο Καταδρομικών
Παράλληλα, αναφορές υπάρχουν πως η Μόσχα σκοπεύει να εκσυγχρονίσει δύο από τα πυρηνοκίνητα καταδρομικά του προγράμματος Project 114 Orlan (Αλιαετός), γνωστό ως κλάση Kirov: το καταδρομικό Pyotr Velikiy, το οποίο αποτελεί την ναυαρχίδα του Βόρειου Στόλου και το καταδρομικό Admiral Lazarev, το οποίο βρίσκεται υπό επισκευή στο ναυπηγείο Zvyozdochka.
Σε άλλα ανοιχτά προγράμματα των Ρώσων, είναι άγνωστο εάν θα συνεχίσουν με την κατασκευή των υποβρυχίων Project 995 της κλάσης Borei ή του προγράμματος Project 885 της κλάσης Yasen μετά το 2030. Παράλληλα, τα υποβρύχια του προγράμματος Project 677 της κλάσης Lada βρίσκονται και αυτά σε άγνωστη κατάσταση.
Τέλος, κάτι που οι Ρώσοι υποστηρίζουν με βεβαιότητα είναι η συνέχιση της παραγωγής της πανίσχυρης κλάσης φρεγατών Admiral Gorshkov, η οποία θα φέρει νέες ναυαρχίδες σε μονάδες των ρωσικών στόλων.