Ένα θρίλερ εκτυλίσσεται μεταξύ Δανίας και Σουηδίας σε διεθνή ύδατα, όπου πλοία του ΝΑΤΟ περικύκλωσαν το κινεζικό πλοίο Yi Peng 3, το οποίο εμπλέκεται στην καταστροφή υποθαλάσσιων καλωδίων στην Βαλτική.
Αυτή την στιγμή το Κινεζικό έχει περικυκλωθεί από πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ, και έχει σταματήσει καθώς η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με μια πηγή, η άγκυρα και το κύτος του πλοίου έχουν ζημιές που συνάδουν με σύρσιμο και ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια.
Αυτή τη στιγμή, το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ανέφερε ότι οι σουηδικές αρχές συζητούν με τη Ningbo Yipeng Shipping, τους ιδιοκτήτες του πλοίου, για να το αποπλεύσουν στα σουηδικά ύδατα.
Ωστόσο, δεδομένου ότι το Yi Peng 3 είναι αγκυροβολημένο σε διεθνή ύδατα, το ΝΑΤΟ δεν μπορεί να το αναγκάσει να πλεύσει σε οποιοδήποτε λιμάνι σύμφωνα με το διεθνές ναυτικό δίκαιο για περαιτέρω έρευνα.
Ωστόσο, παρόλο που το Yi Peng 3 είναι ένα πλοίο με κινεζική σημαία και κινεζικό πλήρωμα, οι ΗΠΑ δεν υποπτεύονται κινεζική εμπλοκή, αλλά ρωσική εμπλοκή σε αυτή την πράξη δολιοφθοράς.
Σε ανακοίνωσή του σχετικά με τις κατηγορίες, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι οι κατηγορίες είναι παράλογες και αβάσιμες. Επιπλέον, πρόσθεσε δε πρόσθεσε ότι "δυτικοί αξιωματούχοι δεν έκαναν κανένα σχόλιο όταν η Ουκρανία κατέστρεψε τον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream το 2022".
Από την άλλη πλευρά, το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε: «Θα θέλαμε να επαναλάβουμε την συνεπή υποστήριξη της Κίνας σε συνεργασία με όλες τις χώρες για τη διατήρηση της ασφάλειας των διεθνών υποθαλάσσιων καλωδίων και άλλων υποδομών σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο».
Οι ειδικοί λένε ότι αυτό δεν είναι οριστική απόδειξη της ρωσικής εμπλοκής, αλλά θα πρέπει να είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να εξετάσουν οι ερευνητές, ειδικά καθώς αυτό το περιστατικό συνέβη αμέσως μετά την άδεια των ΗΠΑ στην Ουκρανία να χτυπήσει στόχους εντός της Ρωσίας χρησιμοποιώντας τα πυρομαχικά μεγάλης εμβέλειας.
Δύο κύρια υποθαλάσσια καλώδια Διαδικτύου που συνδέουν την Φινλανδία και την Σουηδία με την Κεντρική Ευρώπη κόπηκαν την περασμένη εβδομάδα, με τις Σουηδικές αρχές να υποπτεύονται ρωσική δολιοφθορά.
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, οι ερευνητές υποπτεύονται ότι το Yi Peng 3, ένα κινεζικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που ταξίδευε στην Αίγυπτο από τη Ρωσία και ήταν φορτωμένο με λίπασμα, έριξε σκόπιμα την άγκυρα του στα σουηδικά ύδατα για να κόψει το καλώδιο BCS East-West Interlink, το οποίο συνδέει την Σουηδία με την Λιθουανία, ενώ στην συνέχεια το έκανε ξανά την επόμενη μέρα για να καταστρέψει το καλώδιο C-Lion1 μεταξύ Φινλανδίας και Γερμανίας.
Οι δυτικοί υποπτεύονται ότι το πλοίο έσυρε την άγκυρα του για περισσότερα από 100 μίλια.
«Είναι εξαιρετικά απίθανο ο καπετάνιος να μην είχε παρατηρήσει ότι το πλοίο του έπεσε και έσυρε την άγκυρα του, χάνοντας ταχύτητα για ώρες και κόβοντας καλώδια στο δρόμο», είπε ένας από τους ερευνητές που χειριζόταν την έρευνα.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το πλήρωμα φέρεται να έκλεισε τον αναμεταδότη του πλοίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθιστώντας αδύνατο για το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης να παρακολουθήσει την κίνησή του.