ΗΠΑ
Ενημερώθηκε στις:

Περίεργα αναπάντητα ερωτήματα: Πόσα F-35 έχουν μη λειτουργικά εκτινασσόμενα καθίσματα;

Την περασμένη εβδομάδα, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι, αναγκάστηκε να καθηλώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της Lockheed Martin F-35 Lightning II, μετά την ανακάλυψη ενός ελαττώματος με το εκτινασσόμενο κάθισμα του αεροσκάφους. 

Το πόσα στρατιωτικά αεροσκάφη έχουν μη λειτουργικά εκτινασσόμενα καθίσματα, είναι ένα από τα πολλαπλά ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα σχεδόν τρεις εβδομάδες, μετά από μια ευρεία προσπάθεια διασφάλισης της ασφάλειας του αμερικανικού μαχητικού αεροσκάφους, καθώς και αρκετών άλλων στόλων, που ενδέχεται να επηρεαστούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αμερικανοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι λένε ότι, τα F-35 Joint Strike Fighters,  επιστρέφουν από την πτήση μετά από φόβο από πιθανά ελαττωματικά εκτινασσόμενα καθίσματα σε όλο τον στόλο, αλλά δεν θα απαντήσουν εάν βρήκαν το πρόβλημα σε κάποιο αεροπλάνο!

Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε: Τι έχουν τα “έρμα”: Το Ισραήλ καθηλώνει όλα τα F-35 Stealth Fighters, ενώ και η Δανία ζητάει αποζημίωση για προβλήματα, επισημαίνοντας ότι ανακαλύφθηκε ένα ελαττωματικό εξάρτημα, το οποίο θα μπορούσε να εμποδίσει τον πιλότο να μπορέσει να βγει με ασφάλεια από το αεροσκάφος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Πρόβλημα που επιλύεται;

Το πρόβλημα με το κάθισμα του αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, το οποίο κατασκευάζεται από την Martin-Baker, εντοπίστηκε για πρώτη φορά σε ένα F-35 στη βάση Hill Air Force Base (AFB), στη Γιούτα, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης. Σύμφωνα με αναφορές, ένας συντηρητής διαπίστωσε ότι το φυσίγγιο του καθίσματος εκτίναξης,  το αισθάνθηκε ύποπτα ελαφρύ. Μετά από μια πιο προσεκτική ματιά, διαπιστώθηκε ότι  από το φυσίγγιο έλειπε το εκρηκτικό του γέμισμα, που θα εκτίνασσε τον πιλότο σε ασφάλεια, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Σε ανακοίνωσή της, η Lockheed Martin είπε ότι η εταιρεία «συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με το Γραφείο Κοινού Προγράμματος και τους πελάτες, για να διασφαλίσει την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του στόλου των F-35. Βοηθάμε με επιθεωρήσεις καθισμάτων όπου χρειάζεται για να υποστηρίξουμε την πρόσφατη JPO και την κατεύθυνση σέρβις».

https://www.youtube.com/watch?v=Op2TALpqY6o

Από την περασμένη εβδομάδα, είχαν δοκιμαστεί περίπου 2.700 φυσίγγια εκτίναξης καθισμάτων F-35 σε ολόκληρο τον στόλο των F-35, και ανακαλύφθηκαν μόνο τρεις αστοχίες. Ωστόσο, κανένας πιλότος δεν θα ήθελε να είναι αυτός που δεν μπορεί να εκτιναχθεί, όταν είναι απαραίτητο. 

Αξιωματούχοι του στρατού και της εταιρείας σημειώνουν ότι, το ελάττωμα επηρεάζει μόνο αεροσκάφη με φυσίγγια από ορισμένες παρτίδες παραγωγής, αλλά αρνήθηκαν να απαντήσουν πόσα φυσίγγια κατασκευάστηκαν ως μέρος αυτών των παρτίδων ή τον αριθμό των αεροσκαφών στα οποία εγκαταστάθηκαν!

Να επισημάνουμε ότι, το Πολεμικό Ναυτικό είπε ότι, άρχισε να στέλνει ανταλλακτικά στα δικά του κέντρα συντήρησης με αεροπλάνα που επλήγησαν από το πρόβλημα στις 24 Ιουλίου, δύο ημέρες πριν δημοσιοποιήσει την κατάσταση σε ένα δελτίο τύπου στις 26 Ιουλίου .

Η ανακοίνωση αποκάλυψε ότι, ένα πρόβλημα φυσιγγίου επηρέασε ορισμένα αεροσκάφη σταθερών πτερύγων του Πολεμικού Ναυτικού, τα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18B/C/D Hornet και F/A-18E/F Super Hornet, (ηλεκτρονικό επιθετικό αεροπλάνο E/A-18G Growler και Εκπαιδευτές T-45 Goshawk και F-5 Tiger II).

Η Air Education and Training Command, ο οργανισμός της Πολεμικής Αεροπορίας που επιβλέπει τα F-35 που χρησιμοποιούνται σε Πολεμικές Μοίρες εκπαίδευσης πιλότων στην Αριζόνα και τη Φλόριντα, διέταξε επίσης, τα περισσότερα από 100 Lightning II που διαθέτει να αποσυρθούν στις 29 Ιουλίου για να επισπεύσουν τις επιθεωρήσεις.

«Ένα μέρος του στόλου AETC F-35 έχει επιθεωρηθεί και εκκαθαριστεί για πτήση, με τις επιθεωρήσεις να συνεχίζονται στα υπόλοιπα αεροσκάφη», δήλωσε η διοίκηση την Τρίτη. «Η ικανότητά μας να εκτελούμε αποστολές υψίστης προτεραιότητας για την υποστήριξη της εθνικής άμυνας δεν επηρεάζεται», συμπλήρωσε.

Άλλοι οργανισμοί της Πολεμικής Αεροπορίας που πετούν το F-35A στο εξωτερικό δήλωσαν ότι, οι στόλοι τους εκτελούν αποστολές, αλλά δεν είπαν εάν το πρόβλημα των φυσιγγίων ανακαλύφθηκε και επιλύθηκε σε οποιαδήποτε αεροσκάφη.

Όλα τα F-35A στην Ευρώπη, έχουν ξαναρχίσει τις κανονικές τους λειτουργίες, ανέφεραν οι αμερικανικές Πολεμικές Αεροπορίες στην Ευρώπη-Αεροπορία Αφρική σε email της Δευτέρας στο Defense News. Η Πολεμική Αεροπορία του Ειρηνικού επιβεβαίωσε στους Air Force Times την Πέμπτη ότι, συνέχισε να πετά με το αεροσκάφος της μετά την ολοκλήρωση των επιθεωρήσεων.

Στρατηγικό επιχειρηματικό σχέδιο είναι ότι η Lockheed Martin, σχεδιάζει να κατασκευάσει, περισσότερα από 3.000 F-35 για τους συμμάχους των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο. Περισσότερα από 800 αεροπλάνα έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής τα τελευταία 15 χρόνια, πάνω από τα μισά από τα οποία ανήκουν στις ΗΠΑ. Περισσότεροι από 1.700 πιλότοι πετούν το F-35 από 26 βάσεις και 10 πλοία παγκοσμίως.

Τον Απρίλιο, το Κυβερνητικό Γραφείο Λογοδοσίας ανέφερε ότι, θα κοστίσει περισσότερα από 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια για το Πεντάγωνο, για την αγορά, τη λειτουργία και τη συντήρηση των αμερικανικών αεροσκαφών.

Ούτε η Martin-Baker ούτε το Γραφείο Κοινού Προγράμματος των F-35 παρείχαν ενημέρωση, για τον τρόπο με τον οποίο προχωρούν οι επιθεωρήσεις!

Πρέπει να επισημάνουμε ότι, οι  ανησυχίες για ελαττωματικά φυσίγγια έχουν επηρεάσει και την επιχείρηση εκπαίδευσης της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι Air Force Times ανέφεραν για πρώτη φορά ότι, η Διοίκηση Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης της Αεροπορίας, διέκοψε τις πτήσεις δύο στόλων εκπαιδευτών που δυνητικά επηρεάστηκαν, των T-6A Texan II και T-38C Talons, στις 27 Ιουλίου.

Τα αεροπλάνα T-6 turboprop χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία βασικών δεξιοτήτων πτήσης, ενώ το T-38 προετοιμάζει τους πιλότους για να πετάξουν μαχητικά και βομβαρδιστικά αεροσκάφη.

Την επόμενη μέρα, η υπηρεσία είπε ότι θα κρατήσει σχεδόν 300 αεροσκάφη στους στόλους T-6 και T-38 στο έδαφος, ενώ θα έλεγχε διπλά τα φυσίγγια τους. Αυτό αποτελούσε περίπου το 40% του στόλου των T-38 και το 15% του στόλου των T-6, συμπεριλαμβανομένων των αεροπλάνων σε κάθε βάση εκπαίδευσης πιλότων για προπτυχιακές σπουδές και το Naval Air Station Pensacola, Florida.

Τα υπόλοιπα αεροσκάφη συνέχισαν να λειτουργούν ως συνήθως, και η AETC είπε ότι, περισσότεροι εκπαιδευτές επέστρεψαν έκτοτε στον ουρανό.

«Μέλη των πτερύγων ιπτάμενης εκπαίδευσης συνεχίζουν να πραγματοποιούν εξόδους κάθε μέρα, με το επιχειρησιακό ρυθμό να αυξάνεται καθώς τα επηρεαζόμενα αεροσκάφη, προχωρούν στη διαδικασία επιθεώρησης του καθίσματος εκτίναξης και είναι άδεια για πτήση», δήλωσε η AETC στο Defense News.

Ωστόσο, η AETC δεν είπε πόσοι από τους προσγειωμένους εκπαιδευτές της είχαν εκκαθαρίσει τις επιθεωρήσεις και επέστρεψαν στον ουρανό, ούτε πόσοι απέμειναν να επιθεωρηθούν. Όπως και τα αντίστοιχά τους που χρησιμοποιούνται σε πολεμικές επιχειρήσεις, δεν είναι σαφές εάν έχουν βρεθεί ελαττωματικά φυσίγγια στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη μέχρι στιγμής.

Η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου, σταμάτησε τις «μη απαραίτητες» πτήσεις για τα αεροσκάφη Red Arrows και τα πολεμικά αεροσκάφη Typhoon, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια με τα εκτινασσόμενα καθίσματα της», ανέφερε η Daily Mail. Το ΝΑΤΟ δεν έχει απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά, με το πώς το ζήτημα του εκτινασσόμενου καθίσματος, επηρεάζει το αεροσκάφος του.

Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Martin-Baker, Steve Roberts, δήλωσε στους Air Force Times στις 29 Ιουλίου ότι, η εταιρεία έχει δεδομένα που υποδηλώνουν ότι άλλα αεροσκάφη εκτός από το F-35, ενδέχεται να μην επηρεαστούν από το πρόβλημα του φυσιγγίου.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...