Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

“Ουτοπία”: Μετά το εθνικό μαχητικό της Τουρκίας τώρα και ειδικό κράνος για τους πιλότους του!

Δεν σταματά η προβολή για τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Τουρκίας. Επιμένουν για το εγχώριο μαχητικό πέμπτης γενιάς, το πρότζεκτ TF-X,  προσπαθώντας να δώσουν την εντύπωση ότι παίρνει σάρκα και οστά.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Ερντογάν, σε συνεντεύξεις του επαινεί τον ρόλο της κυβέρνησής του στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας, αναφέροντας ότι η εγχώρια παραγωγή στον συγκεκριμένο τομέα έχει αγγίξει το 70% τα τελευταία χρόνια. Φυσικά ο «Σουλτάνος» δεν παραλείπει να ρίχνει την «βόμβα» του: «Το μαχητικό αεροσκάφος μας, το οποίο θα παράγεται, σε κάθε στάδιο, στην Τουρκία θα πετάξει το 2023»!

Κατά καιρούς, η Τουρκία φροντίζει να γίνεται  γνωστό ότι θα πραγματοποιήσει όλο τον σχεδιασμό και τις δοκιμές του MMU (εθνικό αεροσκάφος μάχης), με τη βοήθεια ψηφιακών δίδυμων τεχνολογιών, με σκοπό να επιταχύνει τη διαδικασία ανάπτυξης του προϊόντος και παράλληλα θα συνεχίσει τις διαδικασίες παραγωγής και δοκιμών με ψηφιακές τεχνολογίες.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας: Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε - Τουρκία: Το εθνικό μαχητικό μας θα είναι έτοιμο το 2023, αναφέραμε τις Τουρκικές αστειότητες για το νέο μαχητικό.

Τώρα έχουμε φιλοερντογανικό μέσο ενημέρωσης, να προβάλλει ότι η ASELSAN,  αναπτύσσει  ενσωματωμένο  ειδικό κράνος για τους πιλότους του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης.

«Αναπτύσσοντας το ενσωματωμένο σε κράνος σύστημα ελέγχου Avcı για το επιθετικό ελικόπτερο, η ASELSAN προετοιμάζει επίσης ένα ειδικό κράνος για τους πιλότους του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης. Χάρη στο ειδικό κράνος, ο πιλότος του MMU θα δει σαν το αεροπλάνο να μην έχει άτρακτο», αναφέρει.

Το Πενταπόσταγμα, για να κατανοήσουν οι αναγνώστες του τι σημαίνει ειδικό κράνος πιλότου, παραθέτει για παράδειγμα τι απαιτείται για το κράνος του F-35:

Για να λειτουργήσει το σύστημα παρακολούθησης, το κράνος πρέπει να εφαρμόζει με ακρίβεια. Γίνεται τρισδιάστατη σάρωση του κεφαλιού του πιλότου και εισάγεται σε μια κεντρική βάση δεδομένων. Από αυτό, οι τεχνικοί αναπτύσσουν λογισμικό που οδηγεί τις μηχανές φρεζαρίσματος για να κόψουν την επένδυση αφρού με λέιζερ. 

Τα μάτια ενός πιλότου, μετρώνται με ένα μετρητή κόρης για να ευθυγραμμιστεί η συσκευασία οπτικών στο γείσο, σε απόσταση δύο χιλιοστών από το κέντρο κάθε κόρης για να διασφαλιστεί ότι, οι εικόνες που προβάλλονται στην προσωπίδα του συγκλίνουν στο φυσικό του οπτικό πεδίο.

Όταν ο πιλότος επιστρέφει για την τελική τοποθέτηση της επένδυσης στο εξωτερικό του κέλυφος, το γείσο και οι τροφοδοσίες της οθόνης του προσαρμόζονται ώστε να διασφαλίζεται ότι εμφανίζεται μόνο μία ενιαία εικόνα. 

Οι τεχνικοί αφιερώνουν τέσσερις ώρες σε μια περίοδο δύο ημερών, για να διαμορφώσουν την επένδυση του κράνους στο κεφάλι ενός μεμονωμένου πιλότου, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι οπτικοί αισθητήρες του κράνους είναι ευθυγραμμισμένοι με τις κόρες του πιλότου. 

Οι μετρήσεις διασφαλίζουν επίσης ότι, το κράνος στηρίζεται στο κεφάλι του πιλότου, έτσι ώστε το κέντρο βάρους του να ευθυγραμμίζεται με τη σπονδυλική στήλη του πιλότου, προκειμένου να αποφευχθούν τραυματισμοί στον αυχένα κατά την εκτίναξη ή τους ελιγμούς υψηλού G.

Επειδή το κράνος είναι κατασκευασμένο κατά παραγγελία, και εκτιμάται ότι κοστίζει τουλάχιστον 400.000 $ το καθένα, οι πιλότοι δεν το χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της σχολής πτήσεων και της εκπαίδευσης προσομοιωτών. Οι πιλότοι δεν λαμβάνουν το πιο περίπλοκο κράνος που έχει κατασκευαστεί ποτέ, μέχρι να τους αναθέσουν σε μια Πολεμική Μοίρα ενεργού υπηρεσίας F-35.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο πιλότος θα δει σαν το αεροσκάφος να μην έχει σώμα

Το τουρκικό μέσο αναφέρει ότι λόγω της σημασίας τους, τα ενσωματωμένα σε κράνος συστήματα ελέγχου πρέπει να αναπτυχθούν σε εθνικό επίπεδο. Σε περίπτωση που προμηθεύονται από το εξωτερικό, υπάρχουν καταστάσεις απαίτηση υψηλών τιμών για αυτά, όπως η παροχή προϊόντων χαμηλής απόδοσης, ή  η μη δυνατότητα ενημέρωσης .

Το ενσωματωμένο με κράνος σύστημα ελέγχου του έργου Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης, που πραγματοποιείται από την Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών και θα είναι το πρώτο εγχώριο πολεμικό αεροσκάφος της Τουρκίας, αναπτύσσεται από την ASELSAN, όπως και στο ελικόπτερο T-129 Atak.

Κρίνουμε σημαντικό να αναφέρουμε ότι, τα ενσωματωμένα σε κράνος συστήματα ελέγχου χρησιμοποιούνται κυρίως σε αεροσκάφη και μπορούν να αποκτήσουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, ανάλογα με την πλατφόρμα στην οποία χρησιμοποιούνται. Ενώ δεν υπάρχει συμβατότητα εκτινασσόμενων καθισμάτων για πλατφόρμες ελικοπτέρων, καθώς  αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα για τις πλατφόρμες αεροσκαφών, η Τουρκική ASELSAN που η εμπειρία της είναι υποτίθεται μόνο για ελικόπτερα, θα παράξει το κράνος του νέου τουρκικού μαχητικού.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ