Ένοπλες Συρράξεις

“Εξάγοντας κυριαρχία”: Τα αμερικανικά μαχητικά F-15 θα γίνουν πιο θανατηφόρα με δέκτη GPS Anti-Jam και σύστημα EW

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας : Γιατί η Αμερικάνικη Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται το F-15EX Fighter, αναφέραμε τον Ιούλιο του 2020, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών υπέγραψε σύμβαση με την Boeing για την παράδοση νέων μαχητικών F-15, που θα ονομαστούν F-15EX .

Στις 8 Σεπτεμβρίου, η BAE Systems ανακοίνωσε ότι της είχε ανατεθεί σύμβαση 13 εκατομμυρίων δολαρίων για τεχνολογία αιχμής GPS, για την προστασία των αμερικανικών αεροσκαφών F-15E από παρεμβολές σήματος GPS και πλαστογράφηση. 

Ο ψηφιακός δέκτης GPS Anti-Jam Receiver (DIGAR), που κατασκευάστηκε από τα συστήματα BAE, μια αμυντική εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, θα διασφαλίσει την ασφάλεια του στρατιωτικού GPS για αεροσκάφη που λειτουργούν σε δυσμενείς συνθήκες σήματος.

Το DIGAR ενσωματώνει υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά κεραίας, επεξεργασία σήματος υψηλής απόδοσης και ψηφιακή διαμόρφωση δέσμης, μια δυνατότητα που συνδυάζει 16 κατευθυνόμενες δέσμες για βελτιωμένη λήψη σήματος GPS και μεγαλύτερη ασυλία παρεμβολών. 

Το F-15 Eagle, είναι η δεύτερη μαχητική πλατφόρμα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που λαμβάνει βελτιώσεις GPS της DIGAR. Πριν από αυτό, το F-16 Fighting Falcon έλαβε επίσης τέτοιες βελτιώσεις.

Η DIGAR προσφέρει επίσης, πρωτοποριακές δυνατότητες GPS για διάφορα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα και αεροπλάνα πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης. 

«Οι σύγχρονες αερομεταφερόμενες αποστολές απαιτούν ακριβή δεδομένα εντοπισμού θέσης και πλοήγησης και τα συστήματα GPS πρέπει να είναι σε θέση να αντέχουν τις καλύτερες προσπάθειες διακοπής των αντιπάλων», δήλωσε ο Greg Wild, διευθυντής γραμμής προϊόντων Navigation and Sensor Systems της BAE Systems. «Τα ηλεκτρονικά μας κεραίας DIGAR, είναι αξιόπιστα για την προστασία αυτών των πλατφορμών σε αμφισβητούμενα περιβάλλοντα», είπε.

Εκτός από τις συσκευές GPS Anti-Jam, η εταιρεία παρέχει επί του παρόντος προηγμένες λύσεις GPS που είναι συμβατές με το δορυφορικό σήμα M-Code επόμενης γενιάς, καθώς και αναπτύσσει την επόμενη γενιά δεκτών «για να εξασφαλίσει αξιόπιστο GPS για πολεμιστές σε όλη την ξηρά, τον αέρα και θαλάσσιους τομείς», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση. 

Οι στρατιωτικές λύσεις GPS της BAE Systems διαθέτουν χαρακτηριστικά μεγέθους, βάρους και ισχύος που τις καθιστούν κατάλληλες για διάφορες εφαρμογές, όπως φορητές ηλεκτρονικές συσκευές, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, αεροπλάνα και όπλα ακριβείας.

Με περισσότερες από 100 νίκες αερομαχίας και μηδενικές απώλειες, το F-15 θεωρείται ένα από τα πιο αποτελεσματικά και ικανά μαχητικά που έχουν σχεδιαστεί ποτέ. Διαθέτει M61 Vulcan Cannon και μπορεί να πετάξει παντός καιρού. Μπορεί επίσης, να μεταφέρει μια σειρά από πυραύλους αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους. 

Η BAE θα παράγει σύστημα EW για τα αμερικανικά μαχητικά F-15

Εν τω μεταξύ, η Boeing έχει εκχωρήσει στην BAE Systems συμβόλαιο για την ανάπτυξη πρόσθετων Eagle Passive Active Warning Survivability Systems (EPAWSS), για να δώσει στα αμερικανικά αεροσκάφη F-15E και F-15EX Eagle, προηγμένες δυνατότητες επίγνωσης της κατάστασης και αυτοάμυνας.

Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, η αξία της σύμβασης παραγωγής EPAWSS έφτασε τα 351 εκατομμύρια δολάρια. Τα συμβόλαια της παρτίδας Low Rate Initial Production (LRIP), θα ξεκινήσουν την κατασκευή πρόσθετων συστημάτων και ανταλλακτικών EPAWSS και την παράδοση μονάδων για δοκιμή και ανάπτυξη, ανακοίνωσε η βρετανική εταιρεία στις 7 Σεπτεμβρίου. 

Μόλις παραληφθεί, η Boeing θα εγκαταστήσει το EPAWSS τόσο στα νέα F-15EX όσο και στα υπάρχοντα F-15E, δίνοντας στο αεροσκάφος ζωτικές ηλεκτρομαγνητικές δυνατότητες. 

Η BAE Systems τόνισε ότι, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είχε επιτύχει ένα «σημαντικό ορόσημο» ενσωματώνοντας το EPAWSS σε αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη. Ο κατασκευαστής πρόσθεσε ότι, το σύστημα αυξάνει σημαντικά τη μαχητική αποτελεσματικότητα και την ικανότητα επιβίωσης του F-15 όταν λειτουργεί σε αμφισβητούμενες ρυθμίσεις με προηγμένα συστήματα αεράμυνας. 

Προηγουμένως, η BAE Systems έλαβε σύμβαση 58 εκατομμυρίων δολαρίων από την Boeing τον Μάρτιο του 2021, για την έναρξη της αρχικής παραγωγής χαμηλού ποσοστού (LRIP). Το EPAWSS θα αντικαταστήσει τη σουίτα αυτοπροστασίας Tactical Electronic Warfare System του F-15 που αναπτύχθηκε από την Northrop Grumman. Αυτό το σύστημα, από τη δεκαετία του 1970 είναι «λειτουργικά απαρχαιωμένο» και δαπανηρό να συμβαδίσει με αυτό.

Τον Ιούλιο, τα δύο πρώτα F-15E της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ άρχισαν να υποβάλλονται σε αναβαθμίσεις στο εργοστάσιο του κατασκευαστή στο Σαν Αντόνιο, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εγκατάσταση των συστημάτων παθητικής, ενεργητικής προειδοποίησης και επιβίωσης Eagle, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από τους EurAsian Times. 

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στον πιλότο του F-15 να βρίσκει, να αναγνωρίζει και να μπλοκάρει το ραντάρ του εχθρού, ενώ εξαπατά τον αντίπαλο σχετικά με τη συγκεκριμένη θέση και κατεύθυνση του αεροσκάφους. 

Λόγω του μεγάλου στιγμιαίου εύρους ζώνης και της ικανότητας σάρωσης υψηλής ταχύτητας, το EPAWSS μπορεί να ανιχνεύσει όλες τις κατηγορίες απειλών ραδιοσυχνοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των σύγχρονων ευέλικτων επιθέσεων και απειλών με χαμηλή πιθανότητα αναχαίτισης.

Το EPAWSS είναι μόνο μία από τις πολλές βελτιώσεις που εισήχθησαν στο F-15E πρόσφατα, συμπεριλαμβανομένου του νέου ραντάρ Raytheon AN/APG-82 AESA και μερικών εξειδικευμένων χαρακτηριστικών, όπως το ραντάρ AN/ASQ-236 «Dragon's Eye».

Επιπλέον, το σύστημα είναι πλήρως ψηφιοποιημένο. Είναι επίσης φυσικά μικρότερο από το προηγούμενο σύστημα και έχει τη δυνατότητα να τροποποιηθεί, ώστε να περιλαμβάνει νέες δυνατότητες για την αντιμετώπιση εξελισσόμενων απειλών. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, γιατί θα χρειαστεί λιγότερη συντήρηση και θα είναι πιο αξιόπιστο από την παλιά τεχνολογία.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ