Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Δοκιμάστηκαν! Τεστ θετικό για τους αισθητήρες (PSIM) της FDI- Μειώνεται σημαντικά ο χρόνος παράδοσής της

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας FDI/Belharra του Γαλλικού Ναυτικού, βασίζεται σε μεγάλη χαλύβδινη πλατφόρμα μετατόπισης πλήρους φορτίου περίπου 4.400 τόνων, μήκους 121,6 μέτρων με δοκό 17,7 μέτρων, με σχέδιο «ανεστραμμένης πλώρης» που προορίζεται για τη βελτίωση της θαλάσσιας συμπεριφοράς του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα και παρέχει, υψηλότερη ταχύτητα σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό κύτος, σύμφωνα με την DGA. 

Η FDI διαθέτει ένα ενιαίο μπλοκ υπερκατασκευής, που διασκορπίζεται από την περιοχή για τα κάνιστρα εκτοξευτή πυραύλων κατά πλοίων που είναι κρυμμένα πλευρικά, για να μειώσει την υπογραφή του ραντάρ της πλατφόρμας και περιλαμβάνει την περιοχή φιλοξενίας για τη «μακρο-μονάδα» των Πανοραμικών αισθητήρων και του ιστού πληροφοριών (PSIM). 

Αν και έχει ήδη εφαρμοστεί στον τύπο κορβέτας Gowind, η τελευταία αντιπροσωπεύει μια καινοτομία για τις πλατφόρμες κλάσης φρεγατών και για το Γαλλικό Ναυτικό. Μεγαλύτερο και βαρύτερο από το συγκρότημα τύπου κορβέτας, η ενιαία προεξοπλισμένη χαλύβδινη δομή PSIM της FDI ενσωματώνει αισθητήρες πάνω από το νερό, δωμάτια εξοπλισμού και το κέντρο πληροφοριών εντολών (CIC) εκτός από μια από τις ψηφιακές υποδομές της φρεγάτας νέας γενιάς, κέντρα δεδομένων κορμού και αίθουσα σχεδιασμού C2 για εμβληματικά καθήκοντα.

 Το PSIM είναι ένας καινοτόμος ιστός που ενσωματώνει το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS, το CIC του πλοίου και τους περισσότερους αισθητήρες των FDI. Σχεδιάζεται, παράγεται και δοκιμάζεται παράλληλα με την πλατφόρμα του πλοίου, διευκολύνοντας τις δοκιμές στο CMS, την εκπαίδευση του πληρώματος και την ενσωμάτωση στην πλατφόρμα. Σύμφωνα με τον Hervé Guillou, το PSIM επέτρεψε τη μείωση κατά 10 έως 12 μήνες του κύκλου κατασκευής των πλοίων.

«Η μονάδα Panoramic Sensors & Intelligence Module (PSIM), η οποία ενσωματώνει το σύστημα διαχείρισης μάχης και οι περισσότεροι αισθητήρες της FDI έχουν σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και δοκιμαστεί παράλληλα με την πλατφόρμα της φρεγάτας θα μειώσουν  σημαντικά τον χρόνο παράδοσης», αναφέρει η navalgroup.

Όσον αφορά τις FDI, το PSIM θα διαθέτει αρκετούς αισθητήρες και συστήματα επεξεργασίας:

  • Τα τέσσερα πάνελ AESA του ραντάρ SEA FIRE 500 από την Thales, μαζί με τα τέσσερα πάνελ του IFF,
  • Δύο Safran PASEO-XLR για παθητική ανίχνευση και αναγνώριση μεγάλης εμβέλειας ημέρας/νύχτας,
  • Ένα σύστημα ελέγχου κάμερας μικρής εμβέλειας 360° από την Bertin Technologies,
  • Μια σουίτα ψηφιακών C-ESM και R-ESM 
  • Το CIC (ονομάζεται CO, ή Κεντρική Επιχείρηση στο Γαλλικό Ναυτικό) είναι επίσης, πλήρως ενσωματωμένο μέσα στη μονάδα, επιτρέποντας εκπαίδευση πλήρους κλίμακας με ένα επιχειρησιακό σύστημα μάχης πριν από την ενσωμάτωση του PSIM στο κύτος του πλοίου,
  • Το ένα από τα δύο Data-Center του FDI θα ενσωματωθεί επίσης στο PSIM, ενώ το άλλο θα τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του κύτους.

Οι FDI έχουν σχεδιαστεί για να παρεμβαίνουν σε κάθε πτυχή της σύγχρονης μάχης, χάρη στην πλήρη σουίτα αισθητήρων και τα ευέλικτα όπλα τους.

Το νέο ραντάρ SEA FIRE που είναι ενσωματωμένο στο PSIM, θα προσφέρει σταθερή ικανότητα ανίχνευσης και παρακολούθησης 360° έναντι στόχων αέρα και επιφανείας υψηλής  και χαμηλής ταχύτητας RCS. Το SEA FIRE 500 μπορεί να παρακολουθεί, έως και 800 αντικείμενα σε εμβέλεια έως και 500 km για εναέριους στόχους και 80 km στην επιφάνεια.

Το πρώτο ψηφιακό μαχητικό πλοίο του Γαλλικού Ναυτικού

Μεταξύ άλλων καινοτομιών, τα δύο Κέντρα Δεδομένων στις ΑΞΕ θα διαταράξουν ριζικά την εξέλιξη του πλοίου κατά τη διάρκεια της ζωής του.  Στη νέα ΑΞΕ, τα Κέντρα Δεδομένων θα επιτρέπουν την αποσύνδεση των στοιχείων υλικού και λογισμικού του CMS. Οι διακομιστές IT και οι υπολογιστικές μονάδες, θα μπορούσαν στη συνέχεια να ενημερώνονται τακτικά χωρίς να ζητηθεί η αλλαγή των λογισμικών. Από την άλλη, το σύστημα SETIS θα εξελιχθεί. Νέες ενημερώσεις λογισμικού, λειτουργικές μονάδες και λειτουργίες θα μπορούσαν να προστεθούν στο CMS, χωρίς να ζητηθεί ενημέρωση υλικού, όπως ακριβώς οι εφαρμογές σε ένα smartphone.

https://www.youtube.com/watch?v=UGNt15SEHX4

Όλη η υπολογιστική ισχύς θα βασίζεται στα δύο Κέντρα Δεδομένων, που λειτουργούν μόνιμα ως αντίγραφα ασφαλείας το ένα για το άλλο. Οι ΑΞΕ θα προστατεύονται εγγενώς από απειλές στον κυβερνοχώρο, τα Κέντρα Δεδομένων μειώνουν ευρέως τον αριθμό των σημείων εισόδου στα συστήματα του πλοίου, ενώ θα είναι πολύ πιο εύκολο να παρακολουθούνται και να ασφαλίζονται.

Στη θάλασσα, η κυβερνοασφάλεια του πλοίου διασφαλίζεται μέσω μιας άλλης καινοτομίας του Naval Group, της CyMS. Η εποπτική κονσόλα CyMS διαθέτει ιδιαίτερα έξυπνες διεπαφές ανθρώπου-μηχανής, δίνοντας τη δυνατότητα σε μη εξειδικευμένα μέλη του πληρώματος, να παρακολουθούν την κυβερνοκατάσταση της πλατφόρμας και να παρεμβαίνουν σε περίπτωση κυβερνοεπίθεσης ή ατυχήματος.

Το πλήρωμα της FDI θα κάνει επίσης, πιο εντατική χρήση συσκευών επαυξημένης πραγματικότητας για την εκπαίδευσή τους και τη συντήρηση του πλοίου. Σε συνεργασία με την Dassault Systèmes, η Naval Group ανέπτυξε ένα εκτεταμένο τρισδιάστατο μοντέλο ολόκληρου του πλοίου και των εξαρτημάτων του, το οποίο μπορεί να υπερτεθεί στο πραγματικό περιβάλλον. Τέτοια ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ήδη από τη Naval Group, για την εκβιομηχάνιση των φρεγατών FREMM, των υποβρυχίων Barracuda και τώρα των φρεγατών FDI.

Για παράδειγμα, τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας HoloLens (Microsoft) χρησιμοποιούνται στο ναυπηγείο της Lorient για τη διευκόλυνση της εγκατάστασης ορισμένων εξοπλισμών στο πλοίο, τον έλεγχο της ποιότητας της συναρμολόγησης και την ανίχνευση το συντομότερο δυνατό τυχόν συγκεκριμένων προβλημάτων.

https://www.youtube.com/watch?v=5iiQXjhk1jI

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ