Η Ρωσία έχει αγοράσει περισσότερα από εκατό δεξαμενόπλοια για να πουλήσει πετρέλαιο και να στείλει πλοία στην Ινδία, την Κίνα και την Τουρκία. Μεταξύ αυτών είναι τα λεγόμενα υπερδεξαμενόπλοια που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου το καθένα.
Οι Financial Times έγραψαν γι' αυτό παραθέτοντας συνεντεύξεις από ειδικούς στον τομέα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τους, τα δεξαμενόπλοια αυτά είναι συνήθως 12-15 ετών, πρόκειται να παροπλιστούν τα επόμενα χρόνια και οι αγοραστές είναι είτε άγνωστοι είτε νέοι. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι με τον τρόπο αυτό η Ρωσία θέλει να μειώσει τις επιπτώσεις των δυτικών κυρώσεων και να λύσει τα προβλήματα με τις εξαγωγές πετρελαίου μετά την εισαγωγή του ανώτατου ορίου τιμών.
Πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε οι μεγάλες δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες θα σταματήσουν να ασφαλίζουν τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία σε τιμή πάνω από το ανώτατο όριο.
Υπενθυμίζεται ότι από τις 5 Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση στην ΕΕ, την G7 και την Αυστραλία των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου δια θαλάσσης σε τιμή πάνω από το καθορισμένο ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι. Επίσης, απαγορεύεται στις εταιρείες των χωρών αυτών να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης σε οποιονδήποτε προορισμό, εάν η τιμή του είναι υψηλότερη από 60 δολάρια.