PZL-230 Skorpion
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

"Σκορπιός": Όταν οι Πολωνοί σχεδίασαν ένα οικονομικό επιθετικό αεροσκάφος (Εικόνες)

Πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Πολωνία διέθετε μία αξιοπρεπή αεροναυπηγική βιομηχανία. Η χώρα είχε σχεδιάσει και παράξει σχεδόν κάθε τύπο αεροσκαφών μάχης που πετούσε την τότε εποχή, όπως μαχητικά, βομβαρδιστικά και υδροπλάνα. Ωστόσο, πολλές ιδέες Πολωνών σχεδιαστών παρέμειναν για πάντα στα χαρτιά. Εξαιτίας του ξεσπάσματος του πολέμου στη 1 Σεπτεμβρίου του 1939, οι σχεδιασμοί τους δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

Τα χρόνια μετά τον πόλεμο και μέχρι την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, δεν λάμβαναν χώρα σχεδόν καθόλου ανεξάρτητες αναπτύξεις αεροσκαφών στη χώρα. Οι ένοπλες δυνάμεις της Πολωνίας χρησιμοποιούσαν μία ποικιλία αεροπλάνων και ελικοπτέρων σοβιετικής παραγωγής. Η αλλαγή στην εξωτερική πολιτική στα τέλη της δεκαετίας του '80 όμως, ανάγκασε τον πολωνικό στρατό να στηριχθεί στα δικά του αεροσκάφη. Έτσι υπήρξε η απαίτηση δημιουργίας ενός πολωνικού αεροσκάφους μάχης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πιο συγκεκριμένα, ο πολωνικός στρατός ήλπιζε να λάβει ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να προσφέρει άμεση υποστήριξη πυρός στα στρατεύματα του στο πεδίου της μάχης. Το νέο επιθετικό αεροσκάφος διπλού jet κινητήρα έλαβε την ονομασία PZL-230 Skorpion (Σκορπιός). Όσο το πρόγραμμα συνεχίζονταν, η ομάδα ανάπτυξης είχε φτάσει σε σημείο να δημιουργήσει ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας για το μελλοντικό αεροσκάφος. Ωστόσο το 1994 το πρόγραμμα ακυρώθηκε εξαιτίας περικοπών στον αμυντικό προϋπολογισμό. 

Σχεδιασμός

Η εταιρεία PZL ήθελε το Skorpion να συνδυάζει υψηλή ευκινησία, απόδοση σύντομης απογείωσης και προσγείωσης (STOL) και την ικανότητα να μεταφέρει φορτίο όπλων βάρους 2.000 κιλών. Παράλληλα, οι Πολωνοί ήθελαν το αεροσκάφος να είναι οικονομικό στην παραγωγή και στην επιχείρηση.

Βέβαια, η πολωνική πολεμική αεροπορία αναζητούσε ένα αεροσκάφος επιθέσεων χαμηλής εντάσεως και υποστήριξης πυρός. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της πολωνικής ΠΑ, άλλαξαν πολλά πράγματα στον σχεδιασμό. Το μέγιστο βάρος φορτίου διπλασιάστηκε, ενώ η ταχύτητα αυξήθηκε δραματικά. Το ανασχεδιασμένο αεροσκάφος έπαιρνε ενέργεια από ένα ζευγάρι Pratt & Whitney Canada PW305 κινητήρων αεριώθησης (jet). 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ονομασία "Σκορπιός" δεν φαίνεται να δόθηκε τυχαία. Με τα χαρακτηριστικά του πίσω πτερύγια και την ιδιαίτερή του άτρακτο, το αεροσκάφος θα έλεγε κανείς πως μοιάζει με κάποιον τρόπο με το πραγματικό ζώο. 

Χαρακτηριστικά

Κάποια από τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους που έγιναν γνωστά δημόσια είναι η αναφερόμενη μέγιστη ταχύτητα 1.000 χλμ/ώρα, το μέγιστο υψόμετρο πτήσης 12.000 μέτρων και η ακτίνα μάχης των 300 χιλιομέτρων. Το αεροσκάφος προορίζονταν να σχεδιαστεί με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth), ωστόσο μέχρι την ακύρωση του προγράμματος η φιλοδοξία αυτή εγκαταλείφθηκε. 

Το αεροσκάφος τέλος θα ήταν μονοθέσιο, θα είχε μήκος 10 μέτρων και άνοιγμα φτερών 12,1 μέτρων. 

GALLERY

PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
PZL-230 Skorpion
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...