Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

"Κλοπή" τεχνολογίας! Αμερικανοί & Βρετανοί βγάζουν λαβράκι από τα συντρίμμια των ρωσικών Su-35-Πως "παίζει" η Κίνα

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο ενδέχεται να έχουν περισσότερο "υλικό" από το τελευταίο καταρριφθέν Sukhoi Su-35 για να αποκωδικοποιήσουν και να προετοιμάσουν τακτικές εναντίον του δεύτερου πιο προηγμένου μαχητικού-βομβαρδιστικού της Ρωσίας.
Ένα Su-35 της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας (RuAF) καταρρίφθηκε πάνω από τη Nova Kakhovka στη Χερσώνα στις 20 Ιουνίου. Δυτικοί επιστήμονες και αεροδιαστημικοί μηχανικοί φέρονται επίσης να μελετούν τα απομεινάρια ενός άλλου Su-35 που καταρρίφθηκε πάνω από το Χάρκοβο τον Απρίλιο, μεταφέροντας τμήματα των συντριμμιών στο βρετανικό Porton Down στο Wiltshire και στη Νεβάδα των ΗΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μήπως όμως τα καμένα, απανθρακωμένα και εντελώς κατεστραμμένα τμήματα αφήνουν κάποια στοιχεία για την αποκάλυψη της τεχνολογίας που κρύβεται πίσω από τα συστήματα του εξαιρετικά ικανού μαχητικού;

Τα βίντεο δείχνουν το αεροπλάνο να κατεβαίνει όρθιο μέσα σε μια μπάλα φωτιάς και να προσκρούει στο έδαφος, με μια άλλη τεράστια έκρηξη να το καταπίνει.

 

Όμως το γεγονός ότι οι επιστήμονες του βρετανικού Εργαστηρίου Αμυντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (DSTL) στο Porton Down φέρονται να απέκτησαν επαρκείς πληροφορίες για το σύστημα στόχευσης του Su-35 που καταρρίφθηκε στις 3 Απριλίου σημαίνει ότι οι μηχανικοί καταφέρνουν να συνθέσουν κάτι απτό σχετικά με την εσωτερική λειτουργία ορισμένων εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας.


Το εν λόγω αεροσκάφος αναφέρθηκε ότι βρισκόταν σε αποστολή καταστολής της εχθρικής αεράμυνας (SEAD), αλλά έπεσε θύμα ουκρανικών πυραύλων εδάφους-αέρος (SAM).

Μιλώντας στους EurAsian Times υπό τον όρο της ανωνυμίας, ένας πρώην πιλότος μαχητικού S-30 της IAF και αμυντικός αεροδιαστημικός επιστήμονας του ινδικού DRDO υποδεικνύει ότι τα εξαρτήματα και οι τεχνολογίες για τις οποίες ενδιαφέρεται ένα εχθρικό κράτος θα κρίνουν αν θα μπορέσει να ανακτήσει και να αναλύσει επιτυχώς ένα συντριβέν τζετ.

Τα περισσότερα μικροηλεκτρονικά και πλακέτες κυκλωμάτων στο εσωτερικό των ηλεκτρονικών συστημάτων αεροπλοΐας, του υπολογιστή αποστολής, του ηλεκτρονικού πολέμου (EW), του ραντάρ, του συστήματος ελέγχου πτήσης (FCS) και ενδεχομένως των συνδέσεων δεδομένων καίγονται εντελώς λόγω της ευαίσθητης κατασκευής τους.

Αυτά διαθέτουν εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού που είναι σχεδόν αδύνατο να αναδημιουργηθούν, εκτός αν συνδεθούν στο σύστημα του κατασκευαστή.

Πιθανό να μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τα ρωσικά όπλα αέρος-επιφανείας

Ένα σύστημα όπως το σύστημα στόχευσης μεγάλου βεληνεκούς στο προηγούμενο Su-35 που καταρρίφθηκε θα έβρισκε Βρετανούς και Αμερικανούς επιστήμονες να συναρμολογούν τις δυνατότητες συγχώνευσης οπτικών και αισθητήρων του τζετ. Είναι επίσης πιθανό να μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τα ρωσικά όπλα αέρος-επιφανείας και τον τρόπο και την τακτική χρήσης τους.


Ως εξαιρετικά προηγμένες και έμπειρες αεροδιαστημικές δυνάμεις που έχουν κατακτήσει όλες τις ζωτικής σημασίας αεροπορικές τεχνολογίες, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί μηχανικοί είναι απίθανο να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τα μυστικά σχεδιασμού του αεροσκάφους του Su-35.

Η Ουκρανία χρησιμοποιεί το Su-27 στο οποίο βασίζεται το Su-35, και καθώς είναι πολιτικά κοντά στις ΗΠΑ στα ζητήματα που αντιμετωπίζει με τη Ρωσία, είναι δύσκολο να μην φανταστεί κανείς ότι η ουκρανική πολεμική αεροπορία είχε ήδη επιτρέψει στους Αμερικανούς πιλότους να έχουν πρόσβαση στο αεροσκάφος.

Αν όχι, οι Αμερικανοί πρέπει σίγουρα να έχουν αποσπάσει τουλάχιστον θεωρητικές γνώσεις για το πώς πετάει το αεροσκάφος από τους Ουκρανούς και να έχουν κάνει μια τεκμηριωμένη εικασία για τις τακτικές που χρησιμοποιούν οι Ρώσοι πιλότοι.

Έχουν εξασκηθεί με το δικό τους Su-30 της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF) σε εμπλοκές όπως το Cope India και το Red Flag, γνωρίζοντας καλά τις δυνατότητες ελιγμών της σειράς Sukhoi και τη ρωσική φιλοσοφία αερομαχίας.

Ούτε είναι πιθανό να μελετήσουν και να ανακατασκευάσουν τον κινητήρα του Su-35, τον Saturn AL-117S, όντας μέρος του κουαρτέτου των χωρών που μαζί με τη Ρωσία και τη Γαλλία διαθέτουν πλήρη αυτάρκεια στον εξειδικευμένο τομέα των αεροκινητήρων.

https://youtu.be/MHlK9KxcXrU

Που μπαίνει η Κίνα στο παιχνίδι 

Αντίθετα, η Κίνα έχει δυσκολευτεί να αντιστρέψει τους ρωσικούς κινητήρες, δεδομένης της απίστευτα πολύπλοκης φύσης τους και της ψηλάφησης με τα εγχώρια προγράμματα ανάπτυξης κινητήρων αεριωθούμενων αεροσκαφών.

Οι κινητήρες αεριωθούμενων αεροσκαφών είναι ένα περίπλοκο αμάλγαμα ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, μηχανικών, χημικών και μεταλλουργικών επιστημών με χιλιάδες εξαιρετικά πολύπλοκα κινούμενα μέρη. Ακόμη και αν αντιγραφεί κομμάτι προς κομμάτι, μπορεί να μην έχει την ίδια απόδοση με το πρωτότυπο.

Ο αντιγραφέας δεν θα γνώριζε τις βιομηχανικές διαδικασίες πίσω από κάθε κατασκευασμένο με ακρίβεια εξάρτημα, τα εξειδικευμένα εργαλεία, τις προσεγγίσεις κατεργασίας για την κατασκευή τους, καθώς και τις ειδικές επιδόσεις και το πρότυπο εφελκυσμού κάθε μεταλλικού εξαρτήματος.

Παράγοντας χιλιάδες βαθμούς ακραίας θερμότητας, οι τουρμπίνες και ο "πυρήνας του κινητήρα" είναι κατασκευασμένα από ακόμη πιο σύνθετα μεταλλουργικά κράματα για να αντέχουν στην κόλαση για χρόνια. Δεν μπορούν απλά να αναγνωριστούν και να διαχωριστούν.

Όλα αυτά αναφέρονται γενικά ως το "know why" και προστατεύονται σθεναρά από τους γίγαντες της αεροδιαστημικής ακόμη και σε συμφωνίες μεταφοράς τεχνολογίας (ToT).

Μόνο το κύριο σώμα του αεροπλάνου μπορεί να είναι χρήσιμο για έναν αντίπαλο, και μάλιστα αν πρόκειται για αεροσκάφος stealth, για να κατανοήσει τις ιδιότητες του που αποφεύγουν τα ραντάρ.

Η Κίνα πήρε αρκετά κομμάτια ενός καταρριφθέντος αμερικανικού F-117 Nighthawk που καταρρίφθηκε πάνω από τη Σερβία κατά την εισβολή του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία το 1999. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιήθηκε στο μαχητικό stealth J-20 Gen. 5 της Chengdu. Το Su-35 δεν είναι μαχητικό stealth, αλλά ένα καθαρό μαχητικό αέρος-υπεροχής με τρομερή ικανότητα πολλαπλών ρόλων.
Με τις εντάσεις να αυξάνονται μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ για την Ταϊβάν και τη Ρωσία να προετοιμάζεται για μια μελλοντική σύγκρουση με το ΝΑΤΟ/ΗΠΑ/Ευρώπη μετά τη συνέχιση της σκληρής γραμμής των τελευταίων έναντι της Ρωσίας, η απελευθέρωση των τεχνολογιών του αεροσκάφους θα αποτελέσει αναμφίβολα ένα τεράστιο τακτικό πλήγμα τόσο για τις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) όσο και για την Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAAF).

Η PLAAF χρησιμοποιεί επίσης 24 Su-35S (ονομασία αναφοράς στο ΝΑΤΟ Flanker E), οι παραδόσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του 2019.

Ωστόσο, είναι απίθανο να πρόκειται για κάτι περισσότερο από ένα τακτικό πλεονέκτημα που δεν θα έχει καμία επίπτωση στη στρατηγική έκβαση του πολέμου.

Στην Ουκρανία, οι δυτικοί εμπειρογνώμονες παρατήρησαν ότι η Ρωσία δεν έχει επιστρατεύσει την πλήρη στρατιωτική της ικανότητα.

Έχοντας κατά νου ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ παρακολουθούσαν τον τρόπο με τον οποίο πολεμούσε, η Ρωσία κατέφυγε σκόπιμα σε έναν "μακρύ πόλεμο" και πέτυχε τους στόχους της με αργό, σταδιακό τρόπο που απλωνόταν σε πολλούς μήνες.

Η επιδίωξη μιας γρήγορης, αποφασιστικής νίκης θα αποκάλυπτε το στρατιωτικό της εγχειρίδιο. Θα χρειαστεί μόνο μια σύγκρουση μεταξύ του ΝΑΤΟ και της Ρωσίας για να αποκαλυφθεί αν οι Βρετανοί και Αμερικανοί επιστήμονες βρήκαν κάτι αξιόλογο στο Su-35S.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ