Το Ινδικό Ναυτικό σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των ενεργών αεροπλανοφόρων από ένα σε τρία. Σήμερα είναι σε υπηρεσία το «INS Vikramaditya», το οποίο αγοράστηκε από τη Ρωσία και φέρει μαχητικά MiG-29K. Το Ινδικό Ναυτικό θα «τεστάρει» την ικανότητα του Rafale M να απογειώνεται χρησιμοποιώντας ένα εφαλτήριο.
Αναλυτικά, το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό αναζητά αεροσκάφος, που μπορεί να απογειωθεί είτε από αεροπλανοφόρο STOBAR είτε από αεροπλανοφόρο CATOBAR, να εκτελεί αποστολές αεράμυνας, αναγνώρισης, κρούσης και ηλεκτρονικού πολέμου, που προϋποθέτει φέρουσα ικανότητα, αρκετά ουσιαστικούς και ισχυρούς αισθητήρες, όπως π.χ. για παράδειγμα, ένα ραντάρ AESA (Active Electronically Scanned Array).
Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, ανέφερε σε προηγούμενο άρθρο του ότι η γαλλική Dassault Aviation, προσφέρθηκε να παρουσιάσει το ναυτικό της αεροσκάφος Rafale στην Ινδία, στις αρχές του επόμενου έτος και να το στείλει στο ινδικό Πολεμικό Ναυτικό.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ινδία, το αεροσκάφος θα παρουσιάσει την ικανότητά του STOBAR (σύντομη απογείωση αλλά διακοπή ανάκτησης), η οποία είναι διαφορετική από την CATOBAR (απογείωση καταπέλτη αλλά διακοπή ανάκτησης) που χρησιμοποιείται επί του παρόντος στο γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle.
Το Rafale M δεν θα απογειωθεί από αεροπλανοφόρο, αλλά από τη δοκιμαστική εγκατάσταση εδάφους (SBTF), στη ναυτική βάση INS Hansa στη Γκόα.
Σύμφωνα με το opex360, από τις 10 Ιανουαρίου, ένα Rafale Marine έχει αξιολογηθεί από το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο θέλει να ελέγξει εάν είναι σε θέση να απογειωθεί από ένα αεροπλανοφόρο σε διάταξη STOBAR (δηλαδή εξοπλισμένο με εφαλτήριο αντί για καταπέλτες), όπως το INS Vikrant , η εισαγωγή του οποίου στην ενεργό υπηρεσία αναμένεται τον ερχόμενο Αύγουστο.
Υπενθυμίζουμε ότι το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί να αποκτήσει έως και 57 νέα εποχούμενα πολεμικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων, που μπορούν να αναπτυχθούν τόσο από αεροπλανοφόρο σε διάταξη STOBAR και CATOBAR (εξοπλισμένα με καταπέλτες). Και αυτό για να αντικαταστήσει το MiG-29K του, η διαθεσιμότητα του οποίου απέχει πολύ από το να του προσφέρει ικανοποίηση.
Σύμφωνα με ένα άρθρο της Mer&Marine, το οποίο δημοσιεύθηκε το 2012, παραθέτοντας μελέτη της Dassault Aviation, το Rafale Marine θεωρητικά έχει την ικανότητα να απογειώνεται από αεροπλανοφόρο τύπου STOBAR χωρίς να χρειάζεται να τροποποιήσει τη δομή του σε σχέση με τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται από το Γαλλικό Ναυτικό.
Ανταγωνιστής του Rafale M για αυτό το πρόγραμμα του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού, που ονομάζεται MRCBF (για Πολλαπλούς ρόλους Carrier Borne Fighters), το F/A-18 Super Hornet της Boeing έδειξε την ικανότητά του να απογειώνεται με εφαλτήριο κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2020 στη Naval Air Σταθμός Patuxent River. Μόνο που ήταν σε «ομαλή» διαμόρφωση ή σχεδόν. Κάτι που προφανώς δεν αρκεί για να βγάλουμε οριστικά συμπεράσματα. Εξ ου, και η αξιολόγηση στην οποία θα υποβληθεί, όπως το Rafale M, τον ερχόμενο Μάρτιο ή Απρίλιο.
Στο μεταξύ, η αξιολόγηση του εποχούμενου μαχητικού της Dassault Aviation, γίνεται μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Ωστόσο, φαίνεται εν πτήσει, σε βίντεο που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα στα ινδικά κοινωνικά δίκτυα. Αυτό υποδηλώνει ότι η μελέτη της Dassault Aviation έχει επαληθευτεί. Και, σε αυτές τις πρώτες εικόνες, αυτό το Rafale M είναι σχεδόν σε ομαλή διαμόρφωση, με μόνο τους δύο πυραύλους MICA IR στα άκρα των φτερών.
Επιπλέον, οι αξιολογήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο INS Hansa στοχεύουν επίσης στην επαλήθευση της ικανότητας του Rafale M να ελίσσεται στο θάλαμο πτήσης του αεροπλανοφόρου INS Vikrant. Και σε αυτό το σημείο, θα μπορούσε να έχει ένα πλεονέκτημα έναντι του μεγαλύτερου F/A-18 Super Hornet (ακόμα και αν μπορεί να διπλώσει τα φτερά του).
Σημειωτέον, ότι ο Αρχηγός της Ινδικής Αεροπορίας σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε με αφορμή την ανάληψη της ηγεσίας του Αρχηγού της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας, έδειξε σαφώς την προτίμησή του στα Γαλλικά Rafale.