Οι επιδόσεις του τουρισμού μέχρι στιγμής δείχνουν πως έχει κλείσει η ψαλίδα σε σχέση με το 2019. Έχετε αναφέρει πως το ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, όμως πιστεύετε πως θα ξεπεράσουμε το 2019 σε έσοδα;
Αντιλαμβάνομαι ότι η σύγκριση με το "ανέφελο", θα έλεγα, 2019 είναι μια πραγματικότητα, όμως θα σας πω ότι, όταν στις 7 Μαρτίου υποδεχόμουν στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" την πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ, νωρίτερα από ποτέ, λίγοι πίστευαν ότι η Ελλάδα θα έχει μια πετυχημένη τουριστική σεζόν. Ήταν οι πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία, η πανδημία συνεχιζόταν και η ενεργειακή κρίση προκαλούσε αναταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως δουλέψαμε σκληρά και συλλογικά από το περασμένο φθινόπωρο ώστε να φτάσουμε εδώ που είμαστε τώρα.
Και σας θυμίζω ότι ο προϋπολογισμός των εσόδων από τον τουρισμό ήταν περίπου 15 δισ. Οπότε εμείς θα προσθέτουμε στο ταμείο της χώρας κάθε ευρώ παραπάνω, γιατί ξέρουμε ότι αυτό δώσει ώθηση στην ανάπτυξή της.
Πράγματι, η ψαλίδα σε σχέση με το 2019 όχι μόνο κλείνει, αλλά σε ορισμένες περιοχές της χώρας οι αφίξεις και τα ταξιδιωτικά έσοδα έχουν αυξηθεί συγκριτικά με την προ πανδημίας περίοδο.
Ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του έτους, όμως αισιοδοξώ ότι ειδικά στα έσοδα, που είναι το ζητούμενο στις εποχές που ζούμε, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ θετικά. Μάλιστα, η UBS αναβάθμισε την εκτίμησή της για την ανάπτυξη στην Ελλάδα από το 4% στο 5,7%, με τον τουρισμό να αναμένεται να αποτελέσει τον μεγάλο μοχλό του ΑΕΠ.
Προχωρήσαμε σε συμφωνίες με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο "Ελ. Βενιζέλος", με αποτέλεσμα από τις αρχές της άνοιξης η Αθήνα να γεμίσει με Αμερικανούς τουρίστες, προσελκύσαμε high spenders ταξιδιώτες που ξοδεύουν πολλά και οι διακοπές τους είναι πολυήμερες, "φωτίσαμε" νέους προορισμούς προκειμένου να ωφεληθούν από τον τουρισμό όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές, επενδύσαμε στον εναλλακτικό τουρισμό και κάναμε ανοίγματα σε νέες αγορές. Το κλείσιμο της ψαλίδας, λοιπόν, οφείλεται στον στρατηγικό μας σχεδιασμό, που απέδωσε, δεν έγινε τυχαία. Όπως αντιλαμβάνεστε, αν δεν είχαμε προχωρήσει εγκαίρως σε αυτές τις κινήσεις, οι πολλαπλές κρίσεις του 2022 θα είχαν κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα αφίξεις και έσοδα.